pc boot niet met harde schijf.

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 22:25
Ik had een nieuwe pc gekocht en wou daarna van de 2 oude pc's 1 wat betere pc maken om die als 2e pc te gebruiken.

nu had ik alle hardware in 1 kast gezet en zodra ik de pc aanzette stopte hij gelijk weer na 1 seconde.

ik dacht wtf gebeurd er nu dus aangezien ik niet wist waar het aan lag heb ik alles losgekoppeld en toen geboot. ik kwam toen gewoon in de bios dus dacht, laat ik alles maar 1 voor 1 toevoegen dus ik sluit de ide aansluiting + voeding van mijn harde schijf aan en probeer hem weer te starten.

de pc stopt er weer meteen mee.

Ik heb toen een andere harde schijf gepakt en die aangesloten ipv de harde schijf waarmee het fout ging.
precies hetzelfde gebeurde. na 1 seconde stopt de pc ermee :(

Mijn vraag is nu waar zou het aan kunnen liggen?

opties waar ik aan denk:
-moederbord, aangezien het niet aan de harde schijf ligt (lijkt me heel sterk omdat met 2 harde schijven hetzelfde probleem ) is het moederbord het enige wat wat er nog echt iets mee te maken kan hebben

-voeding. de voeding van de pc was niet al te best, wou soms niet opstarten etc en misschien dat een harde schijf meer power trekt en dat hij dan stopt ofzo?

Iemand nog ideeen wat ik kan proberen?

specs pc:
moederbord asus a7v333
harde schijven: maxtor diamond max 9 120gb & maxtor 80gb
processor: amd 2200+
geheugen 2x 512 mb
noname 350W voeding

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 22:25
hmm heb een andere voeding aangesloten en nu boot hij in ieder geval weer. lijkt dus dat de voeding echt dood is.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
verkeerd bedrade molex die kortsluiting maakt?

Of een voeding die het opspinnen van de hdd niet trekt natuurlijk.