[Autoradio] slecht ontvangst maar niet met elke radio

Pagina: 1
Acties:
  • 2.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb een Seat Cordoba Vario uit 99 met een raar probleem met de ontvangst, na een Medion radio uit mijn Mazda 323 over te hebben gezet in de Vario kon deze geen zenders meer vinden of RDS info ophalen en zender handmatig zoeken lukte nog wel maar met een slecht signaal.

De auto is naar de garage geweest en daar is een andere radio geprobeerd met succes, de Medion terug naar de media-markt voor reparatie en als leen radio een Sony geinstalleerd welke perfect werkte.

Vandaag terug naar de media-markt de medion was kapot maar niet meer leverbaar ik heb nu een nieuwe stein maar weer hetzelfde probleem als bij de medion geen zenders te vinden tenzij manueel en weer slecht signaal.

Ik begin een beetje te verdenken dat die sony (en de test radio van de garage) misschien een versterker heeft ingebouwd en die goedkopere misschien niet waardoor dit probleem naar boven komt.

Heeft iemand hier ervaring mee of wat meer kennis over de electronica in de radios ?

Signature

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Probeer eens een andere antenne of steek even een stuk draad op de middenplool van de antenne aansluiting op de radio

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Medion, Stein.....de volgende in je lijstje wordt dan Marquant. Allemaal dezelfde ellende (op enkele uitzonderingen na).

Toen ik de auto van mijn vader overnam, kreeg hij in zijn nieuwe auto gratis een Marquant radio. Tov zijn oude jvc van twee jaar oud, was dit huilen. Ruis, constant bijstellen en geen goed klankbeeld.

Om hem een plezier te doen, heb ik een nieuwe Sony gekocht en hem zijn eigen JVC weer teruggegeven. En raar maar waar; perfect ontvangst in zijn nieuwe auto.

Die goedkope radio`s zijn niet zomaar goedkoop. Er wordt ingeleverd op bepaalde functies/kwaliteiten. Deze radio`s zijn gevoeliger voor de omgeving (auto/chassis) en worden veel sneller warm, waardoor ze snel stuk gaan als je toevallig een dicht dashboard hebt.

Mijn advies; ga voor een goed merk. Ook daar kun je een maandagmorgen-model van krijgen, maar die kans is aanzienlijk kleiner :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Ik zal dezelfde radio eens proberen in een andere auto, iemand ervaring met antenne versterkers?

Een wat duurdere radio valt buiten budget, het rare blijft dat die medion het in de andere auto het gewoon deed.

PS, als ik even zelf als antenne fungeer door met een metalen staafje de binnenkant van de antenne aansluiting stop dat is het ontvangst reeds beter.

Na wat browsen kwam ik dit product tegen, het is voor Golf eigenlijk maar aangezien seat en golf dezelfde modellen hebben misschien een oplossing voor het probleem (iemand misschien ervaring hiermee?)
http://www.rondevries.nl/...info.php?products_id=1036

[ Voor 53% gewijzigd door Eboman op 30-12-2006 19:02 ]

Signature

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat dacht je van een gebruikte radio?

Ik heb er hier zo 2 liggen, die voor mij niet meer voldoen (geen mp3), maar voor jou misschien nog wel?
eentje is een vdo dayton cd2202, en de ander is een ehh.. jvc kdg nogiets. En zoals ik zijn er meer, kijk anders eens op het showyoursound forum.

Wise enough to play the fool

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:49:
Wat dacht je van een gebruikte radio?

Ik heb er hier zo 2 liggen, die voor mij niet meer voldoen (geen mp3), maar voor jou misschien nog wel?
eentje is een vdo dayton cd2202, en de ander is een ehh.. jvc kdg nogiets. En zoals ik zijn er meer, kijk anders eens op het showyoursound forum.
Sorry MP3 en USB waren 1 van de verseiste voor de radio.

O ja in een andere auto geen probleem en een Pioneer in mijn auto werkt ook.

Ik heb iets gelezen op een ander forum over het feit dat sommige radios een versterke antenne geen spanning leveren en daardoor een slecht signaal geven, hiervoor heb je adaptors welke verkrijgbaar zijn bij de "betere" audio zaken, ik zal het daar eens mee proberen.

De Seat heeft blijkbaar net als Volkswagen een systeem van een antenne met ingebouwde versterker.

Signature

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Nou mensen na een tip op het seat forum gevolgd te hebben over een zogn antenne versterker tussen de radio en de antenne is het ontvangst zeer verbeterd. Bedankt voor jullie tips en meedenken.

Signature

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is handig als je even een link neerzet naar de oplossing

Iperf

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Eboman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:59:
Nou mensen na een tip op het seat forum gevolgd te hebben over een zogn antenne versterker tussen de radio en de antenne is het ontvangst zeer verbeterd. Bedankt voor jullie tips en meedenken.
dan zou ik graag willen weten welke dat is. Ben zelf ook al een poosje bezig geweest om het ontvangst van mijn standaard stilo radio te verbeteren. Deze heeft in de antenne voet al een versterker maar toch zijn sommige zenders slecht te ontvangen. Ik heb er dus toen een losse versterker tussen gehad maar dit hielp helemaal niets!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:21:
is handig als je even een link neerzet naar de oplossing
op verzoek Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3700/3770/3775/377569_BB_00_FB.EPS.jpg

http://www.produktinfo.co...nen-Adapter_12V_de-en.pdf
http://www1.nl2.conrad.co...sterker&fh_refview=search

Let op dit is een eigen systeem van Seat/VW geen garanties bij andere auto's

Ook verkrijgbaar bij de caraudio speciaal zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Eboman op 08-01-2007 22:00 ]

Signature

Pagina: 1