Toon posts:

prbleem met floppydrive!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met mn floppydrive:
Telkens als ik opstart komt er na alle detecties e.d te staan "verkeerde floppy, plaats een andere en druk op een toets".
Alleen een bootfloppy leest de drive weer wel. De floppy drve zelf had ik wel eens vaker problemen mee gehad (kon sommige floppy's niet lezen). Ik denk dus dat het aan de drive zelf ligt, zou het probleem opgelost zijn als ik een nieuwe zou kopen?
(alle aansluitingen ed zitten goed).

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25

BrZ

Denk het wel...
Ik heb ook zoiets gehad, als er geen disk inzat zei hij ook dat het geen bootdisk was... Nieuwe diskdrive erin en alles werkte weer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga morgen meteen een nieuwe halen. :)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45
Ik denk dat er niks met je diskdrive aan de hand is.
Wat dan wel? Nou, dat er geen bootsector op je HD staat. die is waarschijnlijk vergald.
Als je even met een bootfloppy met dezelfde versie als je windows op je hd, dan moet je in de prompt fdisk /mbr
en daarna sys c: intypen

Dan zal hij het weer doen.

Suc7

• BrZ
  • Laatst online: 12:25

BrZ

idd... dat kan het ook zijn...
ff niet aan gedacht omdat de mijne ook/wel gaar was...
En ik had het ook zonder diskdrive geprobeerd, toen werkte het wel

Verwijderd

Topicstarter
Dat met fdisk /mbr heb ik al gedaan maar dat hielp niet.

• Rashann
  • Laatst online: 28-04 18:59

Rashann

Zoek de hond...

Voordat je een nieuwe gaat halen:
Boot ie wel gewoon als je de aansluitkabel van de floppy lostrekt? Want als ie dan ook niet boot, ligt het aan de HD of iets anders (BIOS instelling?)...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken, maar nu zie ik opeens dat erin de IDE kabel een scheurtje zit, zou dit kunnen uitmaken? Als ik die kabel en de "powerkabel" eruit trek, en dan boot, staat er drive error.
btw>als ik de floppydrive aansluit op de andere connector (de tweede aansluiting op de kabel) staat er ook weer "verkeerde floppy" enz..

In de bios heb ik al gekeken, maar das allemaal goed.
Zou ik dus toch een nieuwe floppydrive moeten kopen of een nieuwe IDE-kabel?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Boktor: dat fdisk /mbr molt wel je LILO. (voor de mensen die Linux en Windows draaien).

Houdoe

Pagina: 1