PC-stereospeakers (2.0) die geen externe PSU nodig hebben.

Pagina: 1
Acties:

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo,

Ik ben opzoek naar een 2.0 setje die werkt zonder externe PSU of batterijen. Het is voor een laptop en het budget is <20 euro. Ik kan alleen maar setjes vinden die een externe PSU nodig hebben, dus ik vroeg me af of zoiets wel bestaat. Ik geloof niet dat zoiets bestaat en ook nog een redelijk volume kan produceren. Ik wil alleen even de verificatie van jullie ;)

Groeten,

Alex

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
Je hebt gelijk, want het is de versterker in de de setjes die de stroom nodig heeft. Geen extra stroom (batterijen/externe psu) -> geen versterking). Dus dit zal niet gaan.

Specs

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is er niet iets mogelijk met bv voeding vanuit USB? Natuurlijk zul je daar ook geen erg hoog vermogen mogen verwachten.Hoe hard moet het kunnen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Solovine
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:32:
Je hebt gelijk, want het is de versterker in de de setjes die de stroom nodig heeft. Geen extra stroom (batterijen/externe psu) -> geen versterking). Dus dit zal niet gaan.
OK, dankje. Het gekke is, ik heb een Compaq PC uit 1997 die ook stereospeakers heeft, maar helemaal geen externe power nodig heeft. Op andere PCs klinken deze speakers dan ook heel zacht. Blijkbaar had Compaq een paar dingen gemodificeerd aan de audiojack en werd het door de audiochip al versterkt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn er wel van die walkman-boxjes die geen stroom nodig hebben. Komt ook nog wel een redelijk volume uit.

• asfaloth_arwen
Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:36:
Is er niet iets mogelijk met bv voeding vanuit USB? Natuurlijk zul je daar ook geen erg hoog vermogen mogen verwachten.Hoe hard moet het kunnen?
Dat zou nog kunnen, maar volgens de specs van usb totaal max 2.5 Watt. Niet echt veel dus, en weet niet of dit bestaat. (zelf bestaande set modificeren :*) tot usb set? )
Palomar schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:38:
Volgens mij zijn er wel van die walkman-boxjes die geen stroom nodig hebben. Komt ook nog wel een redelijk volume uit.
Weet je zeker dat er geen batterijen in zitten dan?

[ Voor 30% gewijzigd door asfaloth_arwen op 30-12-2006 17:42 ]

Specs

Verwijderd

Alexio schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:37:
[...]

OK, dankje. Het gekke is, ik heb een Compaq PC uit 1997 die ook stereospeakers heeft, maar helemaal geen externe power nodig heeft. Op andere PCs klinken deze speakers dan ook heel zacht. Blijkbaar had Compaq een paar dingen gemodificeerd aan de audiojack en werd het door de audiochip al versterkt.
Een hoop geluidskaarten (vreemd genoeg vooral goedkopere is mijn ervaring) hebben wel een versterkertje aan boord. Uiteraard geen tientallen watts, maar +/- 2 watt per kanaal ofzo. Da's genoeg voor simpele speakertjes.

Via usb kan trouwens ook, heb hier ook een usb speakersetje, inclusief ingebouwd geluidskaartje. USB stekker erin en 't werkt.
Deze heb ik. Geluidskwaliteit is natuurlijk 3x niks (vergelijkbaar met een laptop ofzo), maar 't werkt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 17:51 ]

• Solovine
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:46:
Via usb kan trouwens ook, heb hier ook een usb speakersetje, inclusief ingebouwd geluidskaartje. USB stekker erin en 't werkt.
Deze heb ik. Geluidskwaliteit is natuurlijk 3x niks (vergelijkbaar met een laptop ofzo), maar 't werkt prima.
Tja, daar gaat het juist om, het moet beter zijn dan de standaard laptopspeakers. Ik ben een beetje aan het lezen nu over USB speakers, en de V20 van Logitech en de Creative Travelmate 250 zien er wel goed uit. Ik heb ook goede ervaringen met beide merken. De prijs is wel pittig......

Iemand nog tips over een goedkopere oplossing? Thrust en Sweex gaat iig never nooit gebeuren ;)

• asfaloth_arwen
Alexio schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:03:
[...]

Tja, daar gaat het juist om, het moet beter zijn dan de standaard laptopspeakers.
Ik denk dat je dan toch op batterij-powered spul uitkomt... en >20 euro

[ Voor 65% gewijzigd door asfaloth_arwen op 30-12-2006 18:06 ]

Specs

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

minder dan 20, maar geen thrust of sweex, en beter dan je laptop boxen?

eeuhm, lijkt me niet

sig

• Rickes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 00:13
Alexio schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:37:
[...]

Klopt Compaq heeft er wat aan zitten rommelen heb dat ding hier ook nog staan incl. die speakers.

Maar ik denk dat dat wat jij wil niet gaat lukken, ben zelf nog nooit zoiets tegen gekomen

[ Voor 7% gewijzigd door Rickes op 30-12-2006 18:08 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook ik denk dat je niets zult vinden wat het geluidsniveau en de kwaliteit van laptop speakers zal overtreffen wanneer je geen externe voedingsaansluiting wilt en toch beneden de 20 euro wilt blijven. Dat is voor zo'n gering bedrag gewoon niet mogelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1