Beeld staat stil, waarna crash.

Pagina: 1
Acties:

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 17:50
Hello,

ik heb de laatste maanden steeds vaker last van het volgende probleem:

Tijdens het gamen (counter-strike) 'bevriest' mn beeld, waarna ik niks meer kan doen. Het geluid in-game stopt ook, maar geluid via ventrilo (of een ander praatprogramma) gaat wel nog door. Na ongeveer 25 sec flits het beeld blauw (foutmelding) waarna de PC uitvalt en reboot. Als die vervolgens weer is opgestart krijg ik een melding van 'critical system failure'.
Ik heb al gekeken naar temperaturen etc, omdat dat mn eerste vermoeden was. Maar nu kreeg ik vandaag de melding dat mijn videokaart te weinig \'stroom' krijgt. Ik heb echter een 550W zalman voeding..
Ik heb ook nog het met het idee gespeeld dat het mijn geluidskaart is (oudste onderdeel van de PC) die als bottleneck dient...

Kan iemand mij hierbij helpen? Heel erg bedankt..

nog wat verdere gegevens:

Intel Pentium 4 3.00Ghz (800Mhz FSB, 512KB)
Zalman CNPS7000A-AlCu-
Twinmos 1024MB PC3200-
Asus P4C800-E DELUXE-
Maxtor 160+250GB SATA)
Club3D FX5900XT 128MB DDR-
Terratec DMX1024-Chenbro gaming bomb-zalman
ZM400B-APS 400W --
PAPST 92mm fan - and some other zalman cooling stuff

Verwijderd

probeer eens of alle stekkertjes goed contact maken, en probeer anders eens je videokaart in een andere pc. ook al geprobeerd windows opnieuw te installeren?

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 17:50
de stekkertjes maken goed contact ja..
ik heb hele pc zelfs 'opnieuw gebouwd' (dus eruit en weer opnieuw in elkaar) en alles leek in orde etc..
windows opnieuw installen niet gedaan, maar kan het daaraan liggen?

Verwijderd

dZinee schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:01:
de stekkertjes maken goed contact ja..
ik heb hele pc zelfs 'opnieuw gebouwd' (dus eruit en weer opnieuw in elkaar) en alles leek in orde etc..
windows opnieuw installen niet gedaan, maar kan het daaraan liggen?
Ja, dat kan aan windows liggen, driver/software conflict, maar het kan ook aan hardware liggen. Koppel anders eens wat hardware af, start op en speel CS eens. Of doe eens een memtest. Probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te testen en uit te sluiten, als het goed is hou je het foutieve over :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Kijk eens in je event viewer en google naar de foutcode die je krijgt. Probeer ook 'automatisch opnieuw opstarten' uit te schakelen bij je systeeminstellingen, dan kan je tenminste lezen wat er op dat blauwe scherm staat. Zie verder de Windows XP en 2000 BSOD guide en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Ik vermoed dat het een probleem met je geheugen en/of videokaart is, aangezien deze kennelijk ook klaagt over het geleverde vermogen. Ook zou het kunnen zijn dat (juist om de laatste melding) je voeding kapot (aan het gaan) is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hbe je je vodeokaart op een aparte stroomlijn vanaf de voeding zitten? Of bijvoorbeeld op dezelfde lijn als een setje harde schijven? :)
Pagina: 1