Hello,
ik heb de laatste maanden steeds vaker last van het volgende probleem:
Tijdens het gamen (counter-strike) 'bevriest' mn beeld, waarna ik niks meer kan doen. Het geluid in-game stopt ook, maar geluid via ventrilo (of een ander praatprogramma) gaat wel nog door. Na ongeveer 25 sec flits het beeld blauw (foutmelding) waarna de PC uitvalt en reboot. Als die vervolgens weer is opgestart krijg ik een melding van 'critical system failure'.
Ik heb al gekeken naar temperaturen etc, omdat dat mn eerste vermoeden was. Maar nu kreeg ik vandaag de melding dat mijn videokaart te weinig \'stroom' krijgt. Ik heb echter een 550W zalman voeding..
Ik heb ook nog het met het idee gespeeld dat het mijn geluidskaart is (oudste onderdeel van de PC) die als bottleneck dient...
Kan iemand mij hierbij helpen? Heel erg bedankt..
nog wat verdere gegevens:
Intel Pentium 4 3.00Ghz (800Mhz FSB, 512KB)
Zalman CNPS7000A-AlCu-
Twinmos 1024MB PC3200-
Asus P4C800-E DELUXE-
Maxtor 160+250GB SATA)
Club3D FX5900XT 128MB DDR-
Terratec DMX1024-Chenbro gaming bomb-zalman
ZM400B-APS 400W --
PAPST 92mm fan - and some other zalman cooling stuff
ik heb de laatste maanden steeds vaker last van het volgende probleem:
Tijdens het gamen (counter-strike) 'bevriest' mn beeld, waarna ik niks meer kan doen. Het geluid in-game stopt ook, maar geluid via ventrilo (of een ander praatprogramma) gaat wel nog door. Na ongeveer 25 sec flits het beeld blauw (foutmelding) waarna de PC uitvalt en reboot. Als die vervolgens weer is opgestart krijg ik een melding van 'critical system failure'.
Ik heb al gekeken naar temperaturen etc, omdat dat mn eerste vermoeden was. Maar nu kreeg ik vandaag de melding dat mijn videokaart te weinig \'stroom' krijgt. Ik heb echter een 550W zalman voeding..
Ik heb ook nog het met het idee gespeeld dat het mijn geluidskaart is (oudste onderdeel van de PC) die als bottleneck dient...
Kan iemand mij hierbij helpen? Heel erg bedankt..
nog wat verdere gegevens:
Intel Pentium 4 3.00Ghz (800Mhz FSB, 512KB)
Zalman CNPS7000A-AlCu-
Twinmos 1024MB PC3200-
Asus P4C800-E DELUXE-
Maxtor 160+250GB SATA)
Club3D FX5900XT 128MB DDR-
Terratec DMX1024-Chenbro gaming bomb-zalman
ZM400B-APS 400W --
PAPST 92mm fan - and some other zalman cooling stuff