[XP] Windows Po start in 2 minuten (sloom)

Pagina: 1
Acties:

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een laptop met de volgende specs,

amd turion 64 mobile MT-34 1,8GHz 1MB L2
2GB ram waarvan 128 shared voor videokaart.
videochip radeon xpress 200m

In het begin starten mijn laptop in 40/50 seconden op nu doet hij daar 2 minuten over. Mijn windows installatie is nu bijna een half jaartje oud en goed onderhouden. Bij msconfig heb ik ingesteld dat alleen me virusscanner(nod32) en msn messenger worden opgestart.

Ik heb het idee dat me pc sloom is geworden nadat heel de adobe creative suite 2 en macromedia studio 8 erop heb gezet maar een reden kan ik ook eigenlijk niet bedenken

weet iemand misschien hoe ik me laptop weer sneller kan laten opstarten behalve een schone instal.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

defrag, spyware check, temp files clearen. Mischien die bootvis eroverheen knallen kijken waar de problemen liggen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 17:34
welk gedeelte van het opstarten duurt lang? analyseer je start eens met bootvis (google/search).

Specs

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Adobe suite, als in, inclusief Acrobat? Want dan is er waarschijnlijk een tooltje geinstalleerd dat tijdens het booten vast wat acrobat dingen in het geheugen laad, zodat die sneller op start. Die staat in startmenu -> programma's -> opstarten.

Dat zou het wel eens kunnen zijn?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 00:10
Spybot Search and Destroy heeft ook een nuttige start up overzicht dat ik graag gebruik. Je moet de interface daarvoor naar advanced omzetten om de startup lijst te vinden.

Defragmenteer eens je harde schijf. Ik ben erg tevreden met Diskeeper hiervoor.

[ Voor 19% gewijzigd door EricJH op 30-12-2006 17:13 ]

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Gegevens backuppen, formatteren

Geen enkele tool werkt beter dan een format :P
(kromme vergelijking, ik weet het, maar toch is het waar)

• jvanderkroon
Me hardeschijf heb ik al met diskeeper geformatteerd dit had qua opstartsnelheid geen effect.

net wel een hele lijst met services stopgezet die geen nut hebben.

met ccleaner heb ik me temp en zo al opgeschoond.

ga zo ook nog even met bootvis aan de slag zal zo me resultaten posten.

met het programma startup control panel (aanrader mlin.net) heb ik meer opstart programma's kunnen verwijderen dan in msconfig.

owjah Orion84 heb heel de adobe suite behalve acrobat reader dat is zo een zuig programma heb er foxit voor genomen. heb in de map opstarten dus ook niet het programma staan.

edit------------

Ik heb net bootvis gerund en het heeft 8 seconden opgeleverd tijdens het opstarten mijn stopwatch staat nu op 1.52.3

[ Voor 10% gewijzigd door jvanderkroon op 30-12-2006 18:02 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 22:24

bonzz.netninja

Niente baffi

offtopic:
wat is dat toch tegenwoordig dat er zo veel posters zijn die spreken van 'me virusscanner' ipv 'mijn virusscanner' en 'me temp' ipv 'mijn temp'...?

[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-12-2006 17:28 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• jvanderkroon
Ik heb net weer even met bootvis gestoeid alleen vraag ik me nu af wat ik met die grafiekjes moet. ik kan er niet echt veel informatie uit krijgen.
disk i/o en disk utilization

proces creates

misschien doe ik iets verkeerd en kan iemand me vertellen hoe het wel moet.

en anders kan ik altijd nog me schone image van net na de installatie terugzetten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
- Checken of er niet teveel onnodige dingen worden opgestart tijdens het bootproces
- Kijken of netwerkinstellingen goed zijn, foutieve netwerkinstellingen kunnen ook voor veel delay zorgen

Succes :)

• jvanderkroon
ThinkPadd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:36:

- Kijken of netwerkinstellingen goed zijn, foutieve netwerkinstellingen kunnen ook voor veel delay zorgen

Succes :)
er zit momenteel geen netwerkkabel in me laptop en tijdens het opstarten staat mijn wifi uit dus daar heeft hij neem ik aan geen last van. Ik neem aan dat bluetooth geen rare dingen doet tijdens het opstarten.

Verwijderd

boot.ini de windows logo uitzetten die wordt gepresenteerd bij het opstarten.
Inhoud prefetch in de map windows verwijderen dit zijn de bestanden die xp iedere keer controleert bij het opstarten. scheelt al iets.

Wel even een backup maken:)

• jvanderkroon
Zo heb de prefetch geleegd en windows logotje uitgezet zit nu op 1 minuut en 50 seconden.

in het begin haalde ik 50seconden vraag me echt af waar die 1 minuut nu inzit.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:37:
boot.ini de windows logo uitzetten die wordt gepresenteerd bij het opstarten.
Inhoud prefetch in de map windows verwijderen dit zijn de bestanden die xp iedere keer controleert bij het opstarten. scheelt al iets.

Wel even een backup maken:)
Windows logo uitzetten?
Nog nooit van gehoord, bedoel je hiermee: /NOGUIBOOT ?

Edit: Ja dus, tnx voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door stijnos1991 op 31-12-2006 12:19 ]

• jvanderkroon
iemand nog enig idee anders ga ik de image eens terugzetten en hopen dat het beter wordt.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Check dit topic eens... staan erg nuttige tips in:

[XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?

• jvanderkroon
bedankt voor de link.

ik heb mijn image teruggezet en heb nu weer een opstarttijd van 27,9 seconden.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Dus je oude image terugzetten heeft geholpen.
Toch is het jammer, want dan weten we nog niet wat de vertraging veroorzaakt heeft. Ik ken het probleem, en heb er - in mindere mate - ook last van. Derhalve volgde ik dit topic dan ook met enige belangstelling.
Het is bijna ondoenlijk om windows helemaal soepel te houden.
bonzz.netninja schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:27:
offtopic:
wat is dat toch tegenwoordig dat er zo veel posters zijn die spreken van 'me virusscanner' ipv 'mijn virusscanner' en 'me temp' ipv 'mijn temp'...?
Ik sluit me hierbij aan... In dit topic was lezen soms een uitdaging. :9 Ik zal wel van de verkeerde generatie zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1