Toon posts:

VGA naar lcdtv, werkt niet goed met lange vga kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heb ik al een tijdje aangesloten op mijn Samsung r71 hdtv op een resolutie van 1360 bij 768 met een vga kabeltje van zo'n 1,5 meter, werkt prima.

Ik moet alleen steeds de laptop verplaatsen, daarom heb ik maar een vga kabel van 20m gekocht. Nu is er een probleem dat de hdtv ineens zegt dat deze resolutie niet wordt ondersteund. Alle 4:3 resoluties worden wel gewoon juist weergegeven (1024x768), maar geen enkele breedbeeld resolutie wordt meer ondersteund. Als ik dan die kleine kabel doe, dan werkt het ineens weer wel. Wanneer ik dan meteen die lange erin doe, werkt het ook. Zodra ik dan de extented monitor uitschakel en de volgende keer weer inschakel, werkt het weer niet. Heel vreemd en heb er ook weinig over kunnen vinden.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
een VGA-kabel van 20 meter (!!!) lijkt me ook niet echt goed voor je beeld. Ben eigenlijk een beetje verbaasd dat het uberhaupt wil werken onder bepaalde resoluties.

Misschien dat beter afschermen van de kabel werkt ( niet praktisch te doen), en zorg er voor dat de kabel niet langs andere kabels ligt (netwerkt, ether, telefoon, stroom).

ALS je het werkende krijgt prijs jezelf dan gelukkig. Want ik denk dat 20 meter volgens specs niet wordt ondersteund.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Doorgaans is 24 meter de maximum lengte, maar dat is in het meest ideale geval.
Bovendien is het grotendeels afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, dus de kans is inderdaad groot dat deze simpelweg te lang is.

Kun je met een kortere kabel ook uit de voeten of is 20m het minimum? Anderzijds zou je er ook een VGA-signaalversterker tussen kunnen fietsen, maar die zijn behoorlijk prijzig.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het probleem lijkt te zijn opgelost. Niet dat ik snap hoe het komt, maar hij doet het (weer). Aangezien de kabel eigenlijk ruim 5 meter te lang is, had ik het laatste stuk maar voor het gemak opgerolt gelaten. Toen ik deze afrolde en de kabel bij alle ander kabels weghaalde (minste storing dus) werkte het wel, overal de krul een beetje uitgehaald en weer langs de muren gelegd (uit het zicht) en nu lijkt het probleem opgelost. :D