Toon posts:

[XP] VPN Verbindingsinformatie loggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat gezocht, maar kan niet echt de juiste informatie vinden voor Windows XP. Af en toe als ik verbonden ben met een bepaalde VPN server dan knalt de verbinding eruit, zomaar. Aan de serverkant heb ik gezocht wat ik kon, maar kan geen nuttige informatie vinden). Nu wil ik aan mijn (client) kant wat meer informatie hebben zodat ik eventueel kan achterhalen waarom de verbinding verbroken is, in plaats van gewoon 'verbinding verbroken'. Ik kan echter niet vinden hoe ik bijvoorbeeld een logfunctie aanzet. Wel heb ik dit gevonden:
VPN log bestand:
Het aanmaken van een VPN log is standaard niet voorzien in Windows NT maar is wel mogelijk mist een kleine aanpasssing.
Manueel doet u dit als volgt :
Klik Start - Run (Uitvoeren), tik het commando regedit in en klik OK. In de registry gaat u vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE - SYSTEM - CurrentControlSet - Services - RasMan. Onder RasMan klikt u op PPP en dubbelklikt u in de linkerkolom op Logging. Verander de waarde van 0 naar 1.
Als u dit correct heeft uitgevoerd dan zal u na de volgende VPN poging een bestand terugvinden in uw Winnt map getiteld PPP.LOG
Echter deze sleutel is er in Windows XP niet. Heeft iemand suggesties over hoe ik meer informatie (het liefst zo verbose mogelijk) over het verbreken kan vergaren aan de client kant?