[PHP:fsockopen] time-out bij poort 6667 op server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
echo (microtime().'<br />');
$fp = fsockopen(gethostbyname('irc.barafranca.com'), 6667, $errornr, $errorstr, 15);
if($fp){
    echo 'Works!';
    fclose($fp);
}
else{
    die('Error ('.$errornr.'): '.$errorstr);
}
echo '<br />'.microtime().'<br />';

Dit script is voor een vriend van mij. Alleen krijg ik telkens een time-out op de server waar hij staat, terwijl deze code op mijn eigen localhost de volgend uitkomst levert:
0.53838400 1167485997
Works!
0.66878900 1167485997

oftwel, bij mij is nog geen 15/100ste seconde nodig om te connecten, terwijl de gewone server aan 15 seconden nog niet genoeg heeft...
Weet iemand hoe dit komt? En nog belangrijker: hoe los ik dit op?

PS: connecten naar andere poorten op verschillende servers lukt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:12
Blijkbaar zit bij hem poort 6667 gewoon dicht en kan hij dus niet vanaf zijn host connecten naar buiten toe. Misschien wel via de standaard poorten, maar dit is niet een 'standaard' webhosting poort.

Ik denk dat het helemaal niet gaat werken, maar dat is slecht een wilde gok hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
6667 is toch IRC, of vergis ik me? Kijk eens of er een McAfee scanner draait; die gooit 6667 dicht in z'n ingebouwde firewall ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roblll:
Goed gegokt: irc.barafranca.com... :snugger:

@Ik denk dat het helemaal niet gaat werken, maar dat is slecht een wilde gok hoor....
Ik denk het wel, en weet het wel zeker ook. Want op mijn localhost en op verschillende andere hosts werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Op mijn webhost zitten de IRC poorten naar binnen *en* naar buiten dicht. Als jouw host toevallig bij TransIP draait, heb je waarschijnlijk hetzelfde. Zij verbieden IRC gerelateerde diensten op hun netwerk. Het zou ook kunnen dat ze dicht zitten om te voorkomen dat eventueel geinstalleerde bots (door lekken in PhpBB bijv) niet naar huis kunnen bellen en zo effectief onschadelijk worden.

Vanwege deze twee dingen (ok, 99% het eerste) heb ik namelijk 6667 ook dichtgegooid.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!