Toon posts:

[MCE 2005] Installatie Windows MCE 2005 loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn PC (Intel Pentium IV ht, 3,4 GHz) ga verkopen wil ik de harde schijf formatteren en daarna Windows MCE 2005 opnieuw installeren. Bij de installatie loop ik echter vast in het scherm waarin je de keuze hebt om door te gaan met de installatie, een installatie te repareren of de installatie te annuleren. Opnieuw de PC opstarten met installatie CD-Rom erin werkt niet.

Als ik de PC opstart zónder CD-Rom, kom ik tot aan het inlogscherm voor Windows XP (dat ik in mijn configuratie had verwijderd). Als ik mijn account aanklik, krijg ik vervolgens het verzoek Windows te activeren. Hetgeen niet lukt, omdat mijn Internetverbinding niet kan worden gedetecteerd. Dat klopt, want ik had de PC afgemeld voor mijn WiFi.

Opnieuw aanmelden lukt niet, omdat ik op zich wel in veilige modus kan werken, maar ipconfig/all geeft geen informatie, omdat hij de schijfnaam niet kan vinden.

De vraag moge duidelijk zijn: wie kan mij uit deze vreselijke loop helpen?

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
Om je te kunnen helpen hebben we wat meer gegevens nodig zoals type moderbord, proc, hdd, enz.

Verwijderd

Topicstarter
internetsmurf schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:15:
Om je te kunnen helpen hebben we wat meer gegevens nodig zoals type moderbord, proc, hdd, enz.
In de categorie 'domme vragen': waar kan ik deze info allemaal vinden? Heb deze Medion PC ooit gekocht en heb er nooit iets aan veranderd. Het is een Medion MT-6.

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik heb even voor je gegoogeld en kom het volgende tegen: Medion PC MT6 met moederbord MD-8080 M-ATX Socket mPGA478B CPU Intel Pentium 4 3GHZ/512/800. Dus via google kom er je zeker snel achter wat de gegevens zijn. Hoe heb je trouwens geformateerd via Windows of een extern programma.

Verwijderd

Topicstarter
Dank! (Ik schrijf het meteen op, haha). Van de vier partities had ik er drie vanuit Windows geformatteerd. De C-schijf zou volgens mijn dan in het setup proces langs moeten komen. Maar daar ben ik nooit geraakt...

Verwijderd

Probeer de schijf eens te formatteren met een programma als Partition Magic. Mijn ervaring is dat het dan zeker wel gaat lukken om je schijf netjes op orde te krijgen en misschien wil de installatie dan wel lukken. Windows XP is altijd erg kieskeurig als het om schijfconfiguraties gaat je schijf moet in goede conditie zijn.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
internetsmurf schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:35:
Ik heb even voor je gegoogeld en kom het volgende tegen: Medion PC MT6 met moederbord MD-8080 M-ATX Socket mPGA478B CPU Intel Pentium 4 3GHZ/512/800. Dus via google kom er je zeker snel achter wat de gegevens zijn. Hoe heb je trouwens geformateerd via Windows of een extern programma.
MT-6 is typenummer van de behuizing als ik me niet vergis, en gezien het feit dat de TS meldt dat hij een 3.4GHz cpu heeft, zal het eerder de Medion 8383XL zijn (heeft zelfde kast als de 8080).
De 8383 heeft een MS-7091 socket 775 mATX mobo met Intel 550 P4, handleiding mobo: http://members.home.nl/paulrutter/8383.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:52:
Probeer de schijf eens te formatteren met een programma als Partition Magic.
Dank voor de tip, helaas werkt het niet, omdat het me niet lukt omdat ik Partition Magic niet kan installeren. Hij geeft een 1607-fout: Unable to install InstallShield Scripting Runtime. Probleemoplossing hiervan leidt tot nu toe tot niets, volgens mij vooral omdat ik alleen in veilige modus kan werken...

Verwijderd

En als je nu de Windows XP cd erin stopt boot en dan wacht tot het scherm komt met de keuze op welke schijf je wilt installeren probeer dan daarvandaan je schijf eens te formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:40:
En als je nu de Windows XP cd erin stopt boot en dan wacht tot het scherm komt met de keuze op welke schijf je wilt installeren probeer dan daarvandaan je schijf eens te formatteren.
Dat lukt niet, want dan kom ik steeds in dat o-zo-mooie blauwe scherm met drie keuzes terecht...

Verwijderd

Heb je nog een floppy drive zodat je met een dos flop op kunt starten en probeer dan eens een format c te doen of met fdisk opnieuw te partitoneren ik hoop dat je een beetje bekend bent met dos. Ik ga nu trouwens weg dus kan je morgen pas weer verder helpen als je het nu niet lukt.

Verwijderd

Bij de installatie loop ik echter vast in het scherm waarin je de keuze hebt om door te gaan met de installatie, een installatie te repareren of de installatie te annuleren. Opnieuw de PC opstarten met installatie CD-Rom erin werkt niet.
Kun je niet gewoon "door te gaan met de installatie" kiezen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:05:
[...]

Kun je niet gewoon "door te gaan met de installatie" kiezen? :?
Nope... Dat is nu net het hele probleem. Hij doet helemaal niets. Grrr

Verwijderd

Wat gebeurt er dan precies als je dat kiest?

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurde helemaal niets. Maar... inmiddels probleem opgelost. Harde schijf losgekoppeld en via een andere computer geformatteerd. Daarna setup gedraaid en inmiddels afgerond.

Toch dank voor jullie moeite :*)
Pagina: 1