Contactdoos uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 17:25
Alle aparatuur van mijn computer zit aangesloten op dezelfde contactdoos die ik 's nachts door middel van het schakelaartje wat erop zit uitschakel. Dit doe ik vanwege het feit dat zowel dat schakelaartje als die op de voeding een oranje lampje bezit die ik als hinderlijk ervaar als ik wil slapen. Ook het feit dat de pc ook stroom verbruikt als hij uitstaat speelt een rol. Wat ik me echter afvraag of dit kwaad kan voor de voeding en/of bepaalde moederbordonderdelen, zoals de bios-batterij die normaal opgeladen wordt. Is het elke nacht uitschakelen van de electriciteit naar de pc schadelijk op de lange duur of niet?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik doe het al jaren zo, m'n pressario 4550 heeft zo een jaar of 8 gestaan en ik heb eigenlijk niets gemerkt aan schade of lege bios batterijtjes oid.

Verwijderd

De batterij voor je cmos/ is niet oplaadbaar, voor zover ik weet. Stroom besparen is een goed iets..
het is beter om alles uit te zetten, omdat je apparatuur zonder stroom net zo weinig slijt - als wanneer er spanning op staat (maar niet in werking is).