Toon posts:

PC reboot na shut down vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met een PC.
Telkens als ik shut down doe in windows valt de PC normaal uit, maar na enkele seconden start hij weer automatisch op. Het is geen probleem met Windows. Als ik de pc volledig zonder stroom zet, dan normaal opstart en onmiddellijk terug afzet doet hij hetzelfde ... enkele seconden uit en dan automatisch aan. In de bios staat dat hij na een powerloss uit moet blijven, dus dat is volgens mij ook goed. Verder heb ik al zowat alles geprobeerd, ander geheugen, andere videokaart, met / zonder schijven / cdroms, andere voeding, opstarten zonder de power en restartbuttom aangesloten, biosipgrade, ....

Weet er iemand raad ?

De Specs :

Asus P5LD2 SE Mobo
Core 2 Duo 6600
2x 512 DDR2 Kingston 667 Mhz
Asus GeForce 7300GT

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Heb je niet nog een pc,,,aan het netwerk oid.

Dan kan de CAT5 Kabel wel eens een restart veroorzaken,,,auto boot on LAN in BIOS .

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee hij hangt niet aan het netwerk en ik heb zelfs de onboard lan uitgeschakeld in de bios.

• Whiskey103
Ok,,ik doe nog een gooi,,,
Heb je misschien een toetsenbord die onder spanning blijft...lampje numlock blijft aan ed.

OOk dit kan de keybord power up triggeren.

Ik doe maar een gooi he.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ... heb het eens snel geprobeerd, maar helaas ...

Pc opgestart en alles behalve scherm uitgetrokken ... dan afgezet ... maar hij start telkens terug op na enkele seconden. In bios staan ook alle "boot on ..." op disabled

• Whiskey103
Dan begin ik nu toch sterk te twijfelen of je Moederbord wel 100% is.

Ik zou het voor de zekerheid eens omruilen.

Misschien Batterij voor Bios om een of andere reden leeg/los/geen goed contact.

Anders zou ik het ook echt niet weten.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:20

wowi

Haal je moederbord eens uit de kast (op een stuk papier of iets wat niet geleidend is en sluit het daar eens aan, krijg je nu geen reboot meer dan kon je wel eens met je moederbord in je kast ergens kortsluiting maken. Een busje erteveel onder misschien ?
Check dat in iedergeval even. Reboot mobo weer dat zou ik toch voor rma gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door wowi op 30-12-2006 15:38 ]

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
ik heb sinds kort ook dit probleem, maar als ik gewoon de fysieke knop indruk sluit ie netjes af

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:56:
Ik heb een vreemd probleem met een PC.
Telkens als ik shut down doe in windows valt de PC normaal uit, maar na enkele seconden start hij weer automatisch op. Het is geen probleem met Windows. Als ik de pc volledig zonder stroom zet, dan normaal opstart en onmiddellijk terug afzet doet hij hetzelfde ... enkele seconden uit en dan automatisch aan. In de bios staat dat hij na een powerloss uit moet blijven, dus dat is volgens mij ook goed. Verder heb ik al zowat alles geprobeerd, ander geheugen, andere videokaart, met / zonder schijven / cdroms, andere voeding, opstarten zonder de power en restartbuttom aangesloten, biosipgrade, ....
Ik heb exact hetzelfde. Ik kan me dus niet voorstellen dat het een rma moet worden. Loshalen schroefjes bekijken kan ik me wat bij voorstellen.

Heb jij al een oplossing?

Gr. M@rt

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hij kan opstarten door bijv een USB of LAN apparaat. Kan ook zijn dat de kast de power-on knop al indrukt, trek deze eens los van het moederbord. Vervang de voeding eens, kijken of dat iets helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 10-01-2007 23:37 ]

Verwijderd

Kurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:37:
Hij kan opstarten door bijv een USB of LAN apparaat. Kan ook zijn dat de kast de power-on knop al indrukt, trek deze eens los van het moederbord. Vervang de voeding eens, kijken of dat iets helpt.
Nee helaas,

-a- dat staat allemaal uit in de BIOS
-b- als check alles losgekoppeld, (alle usb kabels van moederboard af en lan eraf)

probleem blijft

Verwijderd

Dit heb ik (een hele tijd geleden) ook gehad, al duurde het bij mij iets langer voordat hij weer opstarte. Ik deed de pc uit, en ergens midden in de nacht ging hij weer aan. Zette de pc dus maar via de schakelaar achterop de voeding écht uit (kon namelijk ook geen oorzaak vinden). Toen ik later Windows opnieuw instaleerde was het, hoe vreemd dan ook, opgelost.

Verwijderd

:) :) :) :)

Eindelijk op internet de oplossing gevonden

Doe een CMOS CLR (Let op beschrijving in handleiding
EERST power off
DAN backup batterij eruit
DAN jumper verplaatsen om CMOS te clearen
jumper terug
batterij terug
Power erop en in bios tijd en settings terug zetten en ........

Probleem weg

JIPPIE

Bedankt aan iedewreen die mee heeft gedacht met me
:) :) :) :)
Pagina: 1