Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 17:42
Vanaf dat ik gisterenavond terug ben gekomen van een LAN heb ik ineens geen geluid meer.
Het viel mij op dat in het luidspekerinstellingen menu van creative "SB Audigy 2 ZS [FF40]" staat, voorheen was volgens mij deze [FF40] code anders. (Het gaat wel om een soundblaster audigy 2 ZS). Een headset werkt ook niet meer op deze geluidskaart. De on-board kaart werkt wel.
Digital out only is voor de kaart uitgeschakeld.
Ik heb een instelling reset gedaan, en ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik de geluidskaart weer werkende kan krijgen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet de onboard kaart eens uit in de BIOS.

• Ruudjewee
Dit heb ik net geprobeert, maar dit lost het probleem niet op, sterker nog, vanaf dat ik dit heb veranderd liep mij pc vaak vast een tijdtje nadat windows was opgestart.
Dit keer stond in het creative luidsprekerinstellingmen menu "SB Audigy 2 ZS [8000]"
Ik bedenk me nu dat die code volgens mij voorheen 9000 was. Weet iemand wat deze code betekent?

• Ruudjewee
Ik ben er nu ook achter gekomen dat mijn onboard kaart ook kuren heeft, voor deze kaart geld namelijk dat hij helemaal geen front geluid afspeelt, zij/achter/Center/Sub werken wel gewoon op de onboard kaart.
Ik vraag me af of dit wel of geen toeval is, hoe kan ik zeker weten of het echt aan de hardware licht?