Toon posts:

LG RH-199 DVD recorder (HDMI): Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik overweeg een LG RH-199 DVD recorder (HDMI) te bestellen. Hier de LG RH-199 DVD recorder (HDMI) - specs.
Nu lees ik echter hier van iemand die een Philips 26PF5321/12 DVD recorder (HDMI) heeft. Deze speelt alles in breedbeeld af. Echter ook opgenomen programma's die in 4:3 werden uitgezonden, worden tot breedbeeld opgerekt. Gevolg: Alle personen veranderen in sumo-worstelaars.

1-Komt bovenstaande op meer HDMI DVD recorders voor?
2-Bevalt de menustructuur van de LG RH-199 (en andere LG DVD recorders) jullie?

Thans heb ik nog een Philips breedbeeld CRT staan. Een jaartje of 6 oud. Een oldtimer dus. :+
En over een jaar komt daar waarschijnlijk een HDMI beamer bij.

Groeten uit Alkmaar,

Marco

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:45:
Hallo mensen,

Ik overweeg een LG RH-199 DVD recorder (HDMI) te bestellen. Hier de LG RH-199 DVD recorder (HDMI) - specs.
Nu lees ik echter hier van iemand die een Philips 26PF5321/12 DVD recorder (HDMI) heeft. Deze speelt alles in breedbeeld af. Echter ook opgenomen programma's die in 4:3 werden uitgezonden, worden tot breedbeeld opgerekt. Gevolg: Alle personen veranderen in sumo-worstelaars.

1-Komt bovenstaande op meer HDMI DVD recorders voor?
2-Bevalt de menustructuur van de LG RH-199 (en andere LG DVD recorders) jullie?

Thans heb ik nog een Philips breedbeeld CRT staan. Een jaartje of 6 oud. Een oldtimer dus. :+
En over een jaar komt daar waarschijnlijk een HDMI beamer bij.

Groeten uit Alkmaar,

Marco
Is er iemand die mij een antwoord op 1 van de 2 bovenstaande vragen kan geven? _/-\o_

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18
Ik heb hier een LG RH-199HS, waar de H staat voor HDMI en S voor Silver geloof ik. Beeldkwaliteit is het beste in 720P via de ingebouwde upscaling. Echter weet ik niet zo goed wat hij met 4:3 beeldmateriaal doet aangezien mijn TV dat anders toch al automatisch op zou rekken, maar volgens mij word het gewoon zo opgenomen zoals hij heft ontvangt. Waarschijnlijk moet hij het wel oprekken voor 720P/1080i omdat er geen 4:3 HDTV resoluties bestaan. En over de menustructuur kan ik kort zijn, t vereist wat oefening maar het wijst zich eigenlijk vanzelf. Niet bepaald moeilijk te noemen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 30-12-2006 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ok, de poppetjes lijken dus geen sumo-worstelaars te worden.

Wat betreft die 720P/1080i-resoluties: Ik begrijp dat 720p staat voor een resolutie zoals die voor HD- en LCD-onderwerpen word gebruikt. Maar 720p, is dat genoeg voor beamer-vertoningen op een projectie-scherm van 2 meter breed? Heb ik dan nog de resolutie waar de gemiddelde mens (als ondergetekende) bij begint te kwijlen? :) Of is dat een iets minder scherp, maar zeker toonbaar beeld?

Groet, Marco

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Dit blijft me toch bezig houden:

Ik zie dat de Toshiba HD-A1 HD-DVD player 720p en 1080i ondersteunt. Geen 1080p dus.

Nou wil ik volgend jaar de BenQ PE8720 projector (HDMI) kopen. En nou vraag ik me sterk af, of het gebrek aan 1080p een aderlating is op een projectiescherm met een diagonaal van 3 meter. Kan iemand mij hier inzicht ingeven?

Ik gebruikte de zoekfunctie reeds, maar vond nog niet het bevredigende antwoord.

Bij voorbaat dank.

Groet, Marco

PS. En happy new year alvast! :w *O*