maxtor sector problemen ?

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb hier een maxtor diamond max 10 sata 200 GB in 2 partities. A = 50 gb en B = 150 GB
Nu had ik die 150 gb voor wat anders nodig en kocht er een 500 gb samsung bij. Tijdens het kopieren van alle bestanden van B naar de samsung kreeg ik een melding dat er problemen zijn met de uitgestelde schijfbewerking i/o controller en het kopieren werd gestopt.
Ik ben hierna map voor map handmatig verder gegaan totdat ik uiteindelijk bij 1 bestand kwam waar het probleem in zat. Als ik probeer dit bestand te kopieren krijg ik de foutmelding weer.

Wat ik heb gedaan:
got search / google
Via schijfbeheer de optie controle sectoren en repareren > hd loopt vast
Via powermax cd opgestart > na een kwartier heeft deze nog mijn hd niet gevonden. Systeem zit vast en na reboot is tijdelijk zelfs de controller uitgeschakeld. Na vul powerdown is alles weer normaal
De partitie in zijn geheel opnieuw geformarteerd en daaran weer sector controle > hd loopt vast
Ik kan wel gewoon schrijven naar deze disk
via powermax voor windows kan ik de schijf we benaderen. Echter zit hier geen low level format functie in

Wat nu ?
Ik zat zelf aan een low level format te denken maar ik kom er dus niet in met powermax
Zijn er andere tools om de schijf te benaderen / te scannen en herstellen ?
RMA naar maxtor (zit nog garantie op) maar ik heb dus geen powermax fout code

overige specs:
mobo asus K8Vse de luxe
controller = via onboard
het is gewoon een data disc, OS staat op de promise controller in raid 0 omgeving

edit: na de handleiding van powermax nog goed gelezen te hebben zie ik dat mijn via controller KT 800 niet ondersteund is. Dat verklaart waarom ik hem in dos niet kan vinden. Ik wil echter niet mijn raid config op de promise overhoop halen.

Is er een andere manier om mijn schijf op dit systeem toch te benaderen en te herstellen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 30-12-2006 13:59 ]