Toon posts:

Geforce 7600GS vraag. Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:'( Ik heb deze videokaart aangeschaft
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGY5A

Ik heb een pentium 2,53 Ghs, 512 MB intern, moederbord MED 5000, SIS648 met 8x AGP, 350 Watt voeding

Ik heb alles geinstalleerd, drivers en utilities (behalve de WDM-driver die op bijgeleverd schijfje staat, daar wordt in de handleiding niet over gerept)

Elke keer als ik mijn systeem opstart krijg ik de melding "SLI-multi-GPU-bemonstering is uitgeschakeld". Leuk, maar die heb ik nooit ingeschakeld
Ten tweede, als ik de beeldschermconfiguratie-wizard wil draaien krijg ik de melding "beeldschermen in kloonmodus kunnen niet geoptimaliseerd worden". Vervolgens kan ik niets optimaliseren
Echter, ik heb maar één beeldscherm.
Kijk ik onder instellingen-configuratiescherm-vormgeving en thema's-beeldscherm en dan instellingen-geavanceerd-GEFORCE 7600GS dan zou ik onder Nview Display Settings properties de Display Mode (single display/clone etc ) moeten kunnen wijzigen volgens blz 20 van de handleiding.
Echter, die Nview properties zie ik niet
Genoeg properties in het Nvidia Control Panel, maar geen Nview properties

Tevens heb ik een tool opgestart Everest. Hiermee krijg je allerlei info over je systeem. Bij moederbord-chipset staat dat de AGP-snelheid 8x is, maar de doorvoergrootte 128 MB , terwijl de geheugengrootte van de kaart 256 MB is. Of heeft dit niet met elkaar te maken??

Belangrijkste in deze is de vraag waar mijn nview display settings properties zijn, want ik heb het idee dat het systeem denkt dat het in kloonmodus is. Of heeft het niet zien van de display properties iets te maken met de bios van het moederbord, de MED 5000, SIS648 met 8x AGP support, of zo ??

Everest-informatie (tool wat info over systeem geeft):
AGP-versie is 3.0. firmanaam Silicon Integrated Systems
Moederbordnaam MSI MS-6701, chipset SIS648
Award BIOS type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
datum systeem BIOS 09/11/2002
datum video BIOS 11/08/2006

temperatuur moederbord 37 graad
temperatuur CPU 42 graad
temperatuur GPU 70 graad

Wat zit er verkeerd?

Ik kan dus de Nview display properties niet zien /wijzigen en het systeem start mijns inziens steeds in kloonmodus op. Dat is misschien ook de oorzaak dat Command & Conquer Zero Hour strepen door het beeld geeft.

Dank je voor de hulp
groet
Ron

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Of heeft dit niet met elkaar te maken?? Nee, niets, ze bedoelen hier je AGP apature size. Dus hoeveel MB je kaart eventueel van het geheugen mag snoepen.

Ik vind je topic een beetje wazig, probeer gewoon eens nieuwe Nvidia drivers van de Nvidia website en deinstaleer alle oude drivers

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-07 13:38
Misschien een hele stomme opmerking, maar mijn nView kan ik gewoon openen via rechtermuisknop op mijn bureaublad...

Heb je al 'es gekeken in je BIOS?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

AGP Agperture Size:
Dit is een limiet wat je in je BIOS kan instellen en geeft aan hoeveel intern geheugen je videokaart eventueel mag gebruiken voor bijv. het Cachen van textures tijdens een spel.

De melding die je op je desktop krijgt is fout in een driver versie (ik weet niet meer uit mijn hoofd welke).
Bij alle nieuwere versie's en ook de meest recente zou de melding verholpen moeten zijn, omdat de driver je totaal niet lastig hoeft te vallen of je SLI wil draaien als je maar 1 kaart hebt.
In ieder geval zou je als je de laatste drivers voor je videokaart download van http://www.nvidia.com hier geen last van moeten hebben.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik niet
Wat kan ik in mijn BIOS zien??

En ik kan Nview ook openen via rechtermuis op bureaublad alleen zie ik de display setting properties niet. Daar waar ik aan kan geven of ik een single of meerdere beeldschermen heb