[Vista] Na installeren Vista geen toegang tot 1 partitie

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Na het gebruiken van de search toch op aanraden van het grote Vista topic besloten om een nieuw topic aan te maken.

Gisternacht heb ik Vista geinstalleerd, kostte me wat moeite maar het is gelukt. Alles werkt, helemaal goed. Echter merkte ik dat van mijn 8 partities er maar 7 werken. Op de 8ste partitie staat juist belangrijke data (documenten e.d.) deze wil ik natuurlijk terug. Wanneer ik naar schijfbeheer ga, lijkt alles in orde. Zeker omdat die bewuste schijf 2 partities kent, waarvan 1 partitie toegankelijk is, maar de 2de (belangrijkste dus) helemaal niet! Hieronder een screen om de boel te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8379/probcb1.th.jpg

Wie kan mij helpen om de partitie weer toegankelijk te maken?

..::System Specs::..

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
subtiele kick?

..::System Specs::..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je vergeet er bij te vertellen wat er gebeurt als je stiekem toch naar die I: gaat? Oftewel - ik mis een probleem ;)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 11:02
vermeld inderdaad even welke foutmelding je krijgt als je naar de schijf toe gaat.
bijvoorbeeld

Schijf is niet geformateerd, nu formateren ?
Schijf is niet toegangkelijk.
ect ect.

dit helpt het probleem een stuk duidelijker te maken.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 19:48

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Even een subtiele kick om te vragen of jij het al opgelost hebt.

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem en om er nou een nieuw topic voor te openen... Via google heb ik nog geen oplossing gevonden en met GoT kwam ik hier.

Bij mij is het probleem dat ik op 1 partitie niets kan deleten/wijzigen. Probeer ik dat wel dan is de melding: "The disk is write protected. Remove the write protection or use another disk.". Als ik bijvoorbeeld een folder selecteer en delete druk, gebeurt er helemaal niets.
Dus ik dacht: Vista heeft vast bedacht dat deze partitie write protected moet zijn, dan zetten we dat weer uit toch? Maar dat gaat dus niet. Als ik probeer de permissie voor Authenticated Users te wijzigen in full control krijg ik de melding: "An error ocuured while applying security information to: -insert file name-". de files waar hij dan naar verwijst zijn mijn foto's. Rare is dat ik administrator ben en eigenlijk al full control moet hebben (staat bij administrator ook wel aangevinkt) en op de andere partitie van dezelfde HD kan ik dan ook alles doen wat ik wil (deleten/nieuwe folders etc). Als ik in een folder de read only uit wil zetten krijg ik dezelfde soort melding als net.
Het rare is dat ik gisteren na een reboot wel gewoon alles kon wijzigen. Net dus ook gereboot, maar nu werkt het niet. Bovendien vind ik dat ook niet echt een oplossing. Het probleem doet zich voor met 1 van de 7 partities op m'n pc (3 fysieke schijven) en verder niet. Overigens geeft disk management ook geen enkel verdacht teken.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Edit: misschien wel relevant bedenk ik ineens: de pagefile staat wel op deze partitie

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:32

BM

Admin Softe Goederen
SayWhatAgain! schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:59:
Even een subtiele kick om te vragen of jij het al opgelost hebt.

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem en om er nou een nieuw topic voor te openen... Via google heb ik nog geen oplossing gevonden en met GoT kwam ik hier.

Bij mij is het probleem dat ik op 1 partitie niets kan deleten/wijzigen. Probeer ik dat wel dan is de melding: "The disk is write protected. Remove the write protection or use another disk.". Als ik bijvoorbeeld een folder selecteer en delete druk, gebeurt er helemaal niets.
Dus ik dacht: Vista heeft vast bedacht dat deze partitie write protected moet zijn, dan zetten we dat weer uit toch? Maar dat gaat dus niet. Als ik probeer de permissie voor Authenticated Users te wijzigen in full control krijg ik de melding: "An error ocuured while applying security information to: -insert file name-". de files waar hij dan naar verwijst zijn mijn foto's. Rare is dat ik administrator ben en eigenlijk al full control moet hebben (staat bij administrator ook wel aangevinkt) en op de andere partitie van dezelfde HD kan ik dan ook alles doen wat ik wil (deleten/nieuwe folders etc). Als ik in een folder de read only uit wil zetten krijg ik dezelfde soort melding als net.
Het rare is dat ik gisteren na een reboot wel gewoon alles kon wijzigen. Net dus ook gereboot, maar nu werkt het niet. Bovendien vind ik dat ook niet echt een oplossing. Het probleem doet zich voor met 1 van de 7 partities op m'n pc (3 fysieke schijven) en verder niet. Overigens geeft disk management ook geen enkel verdacht teken.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Edit: misschien wel relevant bedenk ik ineens: de pagefile staat wel op deze partitie
Kun je jezelf ownership geven op de geselecteerde bestanden? Dat is wat anders dan full control.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 19:48

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik zal zo even kijken. Ik heb ondertussen namelijk verder gepuzzeld en kwam erachter dat de door mij zelf ingestelde pagefile op die partitie weer uitgeschakeld was. Deze heb ik nu weer aangezet op een andere partitie (al vraag ik me het nut er van af met 4GB intern geheugen). Ik had al een backup van de gegevens en nu ben ik de partitie aan het formateren. Misschien lost dat het op.

Edit: formateren werkt schijnbaar ook niet :(
Edit 2: ik weet niet hoe, maar nu werkt alles weer. Hij heeft wel een format uitgevoerd maar alle bestanden staan er gewoon nog op, met dat verschil dat ik nu wel folders kan aanmaken en bestanden verwijderen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door SayWhatAgain! op 27-08-2007 10:29 ]

Pagina: 1