Toon posts:

ISDN en Analoog in 1 woonhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naast de bestaande analoge lijn is er bij kpn isdn aangevraagd.
21 dec is dit geactiveerd. Nu probeer ik het nt1 kastje aan te sluiten maar er zit geen handleiding bij voor situaties zoals deze.

er komen 4 aders binnen. Rood en blauw worden gebruikt voor de analoge lijn. Wit en oranje zijn nog over en naar mijn mening moet hier isdn op zijn geactiveerd.

Weet iemand hoe dit aan te sluiten. een connector aan de oranje en witten ader knijpen en aansluiten op de nt1 leverde geen resultaat op.
De helpdesk van kpn had voor deze situatie ook geen oplossing.

Ik dacht ook altijd dat er 110 v op een isdn aansluiting moest staan maar ik kan de oranje en witte ader vastpakken en voel niets.
:)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Naast de bestaande analoge lijn is er bij kpn isdn aangevraagd.
Volgens mij geef je zelf het antwoord al. Dit moet een aparte aansluiting zijn. KPN zou die moeten komen aanleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marlibica op 30-12-2006 12:39 ]

Sign here against sigs

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Als je die pakket kompleet thuis hebt gekregen zit er een handleiding bij.
Bij mij was dat wel zo.
En anders kijk je even op hun site.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Als je gewoon een multimeter pakt en daarmee even wit/oranje mee meet...

Hahahaha, is dat jouw standaard controle om te zien of ergens spanning op staat (als ik niets voel is er ook niets !?) ???? (8>

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je zowel analoge telefonie als ISDN hebt, zou er inderdaad een tweede aansluiting door KPN aangelegd moeten zijn. Even contact met KPN opnemen dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Door kpn werd mij verteld dat dit op de 2 overgebleven aders kon.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Als dat zo is, dan is hij nog niet geactiveerd. Voor zover ik weet heb je op het ISRA punt voor iedere aansluiting idd 2 draadjes nodig, dus voor ieder telefoonnummer 2 draadjes. Dit kun je inderdaad gewoon op je NT1 aansluiten en dan moet hij het doen. Wat je eventueel nog kunt proberen is de draadjes rechtstreeks in je NT1 frotten, ipv met een connector.

Sign here against sigs

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:06:
Door kpn werd mij verteld dat dit op de 2 overgebleven aders kon.
Die twee andere aders zijn je tweede aansluiting ;)

Dat KPN een DIY (do it yourself) pakket stuurt komt omdat ze er van uit gaan dat het netjes afgemonteerd zit en je het zo kan aansluiten. Nu is dat altijd wel het geval met de eerste lijn of in nieuwbouw waar een duidelijk ISRA is met 'line1' en 'line2' met RJ11 stekkertjes.

Pak die twee aders en knijp er een RJ11 op (middelste twee pootjes) en stop die in je NT1. Of monteer ze af in een doosje (op A & B) zodat je er een RJ11 kabeltje of een varkensneusstekker op kan zetten naar je NT1 toe. Of gebruik de bestaande varkensneusstekkerdoos de overgebleven 2 pinnen en modificeer een stekker zodat er twee kabeltjes uit komen, maar dat is wat lastiger ;)

Maar vaak is het tweede aderpaar niet aangesloten/afgemonteerd in een doosje en moet je zelf gaan knutselen of KPN bellen zodat ze het komen aansluiten/oplossen voor je.

Kan overigens zijn dat hij helemaal niet werkt nog. Komt vaker voor dat die lijn onderweg vanaf de centrale ergens niet goed is aangesloten en niet 'aan komt' bij je huis op die aders. Dan moet je sowieso KPN bellen en kunnen ze dat gelijk ook oplossen.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 30-12-2006 19:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1