Hallo,
Nu heb ik een jaartje een leuk lappie, namelijk een Acer Aspire 5672WLMi.
Spec's:
Intel Core Duo Yonah T2300
2x512MB Werkgeheugen
80GB SATA HDD
Ati x1300 Graka
Maar nu heb ik zoals iedereen op een gegeven moment krijgt, een tekort aan opslag capaciteit
Optie1:
Dus aangezien ik een sata hdd heb lijkt het me "logich" dat er niet 1 maar 2 aansluitingen in me lappie zitten.
Dus ik dat ding open maken.
En jawel, volgens mij zitten er 2 sata connectoren (in de vorm van flatcable connector) op het mobo(niet naast elkaar) waarvan er dus 1 leeg is.
Er loopt zelfs een gootje naar de buitenkant v.d. laptop voor een extra aansluitng (zou niet weten waar t anders voor is namelijk) naast de 2 usb's die aan de linkerkant zitten.
Nu is alleen de vraag is dat connectortje ook echt voor de sata?
Optie 2:
Las dat er van die PCMCIA en ExpressCard's kaarten voor sata bestaan maar welke zijn nou sneller?
Voeding:
Nu weet ik dat een externe hdd gevoed KAN worden door usb.
Maar is dat ook nodig voor sata of zit dat er bij in?
Anders kan ik wellicht een extra "voedings kabel" kopen/maken die vanuit de usb van stroom kan trekken.
Kan trouwens nergens foto's vinden van de binnenkant dus als iemand het noodzakelijk vindt dit te zien moet ik zelf ff foto's maken. (laat t ff weten)
Als iemand me meer kan vertellen zou erg fijn zijn
Nu heb ik een jaartje een leuk lappie, namelijk een Acer Aspire 5672WLMi.
Spec's:
Intel Core Duo Yonah T2300
2x512MB Werkgeheugen
80GB SATA HDD
Ati x1300 Graka
Maar nu heb ik zoals iedereen op een gegeven moment krijgt, een tekort aan opslag capaciteit
Optie1:
Dus aangezien ik een sata hdd heb lijkt het me "logich" dat er niet 1 maar 2 aansluitingen in me lappie zitten.
Dus ik dat ding open maken.
En jawel, volgens mij zitten er 2 sata connectoren (in de vorm van flatcable connector) op het mobo(niet naast elkaar) waarvan er dus 1 leeg is.
Er loopt zelfs een gootje naar de buitenkant v.d. laptop voor een extra aansluitng (zou niet weten waar t anders voor is namelijk) naast de 2 usb's die aan de linkerkant zitten.
Nu is alleen de vraag is dat connectortje ook echt voor de sata?
Optie 2:
Las dat er van die PCMCIA en ExpressCard's kaarten voor sata bestaan maar welke zijn nou sneller?
Voeding:
Nu weet ik dat een externe hdd gevoed KAN worden door usb.
Maar is dat ook nodig voor sata of zit dat er bij in?
Anders kan ik wellicht een extra "voedings kabel" kopen/maken die vanuit de usb van stroom kan trekken.
Kan trouwens nergens foto's vinden van de binnenkant dus als iemand het noodzakelijk vindt dit te zien moet ik zelf ff foto's maken. (laat t ff weten)
Als iemand me meer kan vertellen zou erg fijn zijn
Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...