Toon posts:

2x 7600GT XXX via SLI aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy,

Van mijn EN 6600GT pci-express kaartje van de week een nieuwe 7600GT XXX gekocht. Al een hele vooruitgang, daar de prestaties met 3dmark 2003 ( ja ik test graag met wat oudere software om het verschil duidelijk te zien ;) ).

Maar goed, nu zit ik eraan te denken om een tweede 7600GT XXX erbij te kopen. Zijn er mensen die deze setup ook draaien en het mij afraden? ;) Of juist toejuichen?

....Natuurlijk heb ik wel nagedacht om evnt gelijk een 7950 high-end kaart te kopen, maar dat lieten de centjes niet toe, vooral omdat het toch wel patserig is om er dan direct een tweede bij te zetten....

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:06
Ik zou het zelf niet doen het is dan veel slimmer om over een tijdje een nieuwere high end kaart te kopen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:18:
Howdy,
vooral omdat het toch wel patserig is om er dan direct een tweede bij te zetten....
So what :P Doe wat je zelf wilt?

Goedkoop bellen via VoIP

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Waarom niet nog net eventjes gewacht en/of meteen een 8800 gekocht?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

dodo79

witte dikke tonnie

omdat het kan!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:06
En waarom moet je er nog een bij kopen. Heb je nu power te kort?
Het volgens mij gewoon slimmer om over een tijdje meteen een high-end kaart te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik inderdaad al gelezen op de voorpagina ;) Dus dat was ik sowieso al niet van plan aangezien de prijs het me ook niet echt makkelijk maakt van die kaarten..

Ik ben nog even aan het neuzen naar wat reviews van 2 van die kaarten (de 7600GT varianten dus), maar kan vooralsnog niet echt iets vinden.... Iemand misschien een link voor me? :)

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 17:19
7600GT XXX kost ps ongeveer 150 euro nieuw dus dan ben je 150x2 kwijt.
dan lijkt het mij verstandiger dat je doorspaart voor een 8xxx serie of 7900GTO/7950GT haalt.
dus als je had gewacht lieten je centjes het wel degelijk toe

[ Voor 16% gewijzigd door Tjona100 op 30-12-2006 12:33 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je het leuk vind, gewoon doen.
Je moet iig geen verdubbeling van performance verwachten, maar wel verdubbeling van energieverbruik. Dus je moet wel zorgen dat je een voeding hebt die genoeg vermogen levert ;)

SLI staat wel stoer imho, maar tis wel een beetje een soort noodgreep om de concurentie voor te blijven. Beetje "Sja we kunnen de videokaart neit snel genoeg maken dus we hangen er maar 2 aan elkaar, verdubbelen het vermogen gebruik en hitte output om er een procentje of 60 extra performance uit te sleuren" :P

Als je het geld er aan wil uitgeven en nog geen genoegen neemt met de performance van 1 enkele kaart zou ik het zeker doen.

GF8800's kosten sowieso nog een euro of 500 plus dat ze niet aan de PCIe standaard voldoen, en 2x 150 euro voor 2 snelle kaarten die wel aan de standaard voldoen lijkt me dan toch wel een goede optie.
Het zuipt alleen stroom, dus het is niet prettig voor de stroom rekening ;)

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 30-12-2006 12:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:42
offtopic:
Ik snap niet waarom mensen zo moelilijk doen over dat de 8800 serie niet aan de PCIe standaart voldoet :?

Ten eerste stopt niemand 2 kaarten van 500 euro in SLi
Ten tweede kan de 8800GTS/X alles met 1 kaart op aller hoogst draaien.
Ten derde is het probleem alleen maar bij SOMMIGE moederborden dus lang niet allemaal.

Nu weer back on topic :)

2x 7600 GT in SLi is een mooie combinatie hoor ;)
Maar ik zou kijken wat je ervoor moet betalen. Als 2x 7600GT even duur kost als een (of in de buurt komt van de prijs) 8800 serie kaart kopen.

En als je niet fan bent van nVidia dan kun je nog altijd wachten tot feb. en DX10 ati kaarten komt ;)

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
nvidia beweert ook helemaal niet dat ze daar wél aan voldoen :0
en op de doos/site staat ook duidelijk dat een pci16x slot nodig is, dus ik snap niet waar dit verhaal vandaan komt....ohja, wacht...de inquirer..niet ?

daarbij is het dat sómmige kaarten niet samenwerken met sommige x8 mobo's...de meeste zullen het ''gewoon'' doen

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-12-2006 13:15 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:14:
nvidia beweert ook helemaal niet dat ze daar wél aan voldoen :0
en op de doos/site staat ook duidelijk dat een pci16x slot nodig is, dus ik snap niet waar dit verhaal vandaan komt....ohja, wacht...de inquirer..niet ?

daarbij is het dat sómmige kaarten niet samenwerken met sommige x8 mobo's...de meeste zullen het ''gewoon'' doen
Je mag het echter wel verwachten dat een PCI-E videokaart aan de PCI-E standaarden voldoen.
Overigens hebben veel (oudere) SLI moederborden 2 keer een fysiek 16x slot die, bij het draaien van SLI, op 8x hun werk doen.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Admiral Freebee schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:54:
[...]

Overigens hebben veel (oudere) SLI moederborden 2 keer een fysiek 16x slot die, bij het draaien van SLI, op 8x hun werk doen.
offtopic:

dan werkt het gewoon...het zijn dan wel 16x poorten die op 8x draaien, maar dat staat daar los van

het werkt alleen niet met sommige mobo's die fysiek 1 of 2x pci8x hebben
Pagina: 1