Toon posts:

Externe hard disk beveiligen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zelf een acer 5023 laptop maar aangezien de harde schijf capaciteit niet toereikend is, wil ik er een externe harddisk bij kopen die niet te duur is. Graag wil ik deze op een of andere manier beveiligen met password zodat niet iedereen meteen de externe schijf op kan. Iemand een idee?

Verwijderd

Gebruik bitlocker

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gewoon met de in Windows ingebakken NTFS encrypted file system of TrueCrypt

Overigens heeft dit forum ook een heel krachtige zoekfunktie: klik ;)

[ Voor 125% gewijzigd door Henk007 op 30-12-2006 12:21 ]

Verwijderd

Truecrypt?

Maar wat bedoel je precies? Dat je externe hd alleen vanop jouw laptop toegankelijk mag zijn, en als iemand anders die aan zijn pc wil hangen, dat die de gegevens van de schijf dan niet kan verkrijgen?
Of dat je externe hd aan je lapotp hangt dewelke zich dan ook in een netwerk bevindt, en dat de andere pc's van het netwerk niet aan de hd kunnen terwijl jij dit zelf wel kunt?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties maar ik ben toch een redelijke leek op dit gebied. Ik wil dat als iemand de externe schijf benadert dat hij dan om een password vraagt. Ik kom er niet helemaal uit welke van de bovengenoemde progjes dat zouden kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:10:
Ik wil dat als iemand de externe schijf benadert dat hij dan om een password vraagt.
Via netwerk, of gewoon als hij die aansluit op zijn pc?

Met bijvoorbeeld Truecrypt, kan je je harde schijf encrypten. De data wordt dan alleen leesbaar als diegene die aan de gegevens probeert te geraken, dit proggramme geinstalleerd heeft zijn systeem, en het paswoord kent.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
gewoon op zn pc. geen netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:16:
[...]

Via netwerk, of gewoon als hij die aansluit op zijn pc?

Met bijvoorbeeld Truecrypt, kan je je harde schijf encrypten. De data wordt dan alleen leesbaar als diegene die aan de gegevens probeert te geraken, dit proggramme geinstalleerd heeft zijn systeem, en het paswoord kent.
kan ik dan ook alleen de externe disk encrypten?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:25:
[...]

kan ik dan ook alleen de externe disk encrypten?
ja
TrueCrypt is gratis. Download het programma eens en lees de documentatie Probeer het eens op je harde schijf uit door een kleine (een paar honderd MB of zo) beveiligde drive in een file container aan te maken. Speel er wat mee en kijk of het voor jou voldoet.
Pagina: 1