Nieuwe install => bluescreen

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Laat ik even mijn situatie uitleggen:

In vroegere tijden beschikte ik over een P4 cpu'tje, toen ik wat met watercooling aan het experimenteren was, leek dat ding volledig dood (you know: water <> elektriciteit :9 ).

Allessinds ik dacht dat het dood was, het is gewoon naar de kast verschoven en is daar nooit meer uitgeraakt, tot ik het enige tijd geleden weer eens bovenhaalde.
Ik was er heilig van overtuigd dat aan de cpu niets aan was, maar dat het mobo wel kapot zou zijn (na het bespuiten van het mobo met silicone voor het plaatsen van sensoren..). Dus ben ik opzoek gegaan naar een 2dehands mobo met identiek dezelfde socket, een van m'n maten had er nog een dus ik was weer gered.

Nu na alles in een te steken, en nieuw ram erin te hebbe geplugd lukt geen enkele installatie van xp, ubuntu, en kubuntu, xp bluescreent, (k)ubuntu slaat bij de nainstallatie vast (ik heb dan wel al een shell geinstalleerd maar geen grafische schil)

Nu het rare is een windows 98 installatie werkt wel perfect.

Waaraan kan dit allemaal nog liggen?

Wat ik al heb gedaan:
-Nieuwe ide kabels
- hdd en cd-rom op andere ide plug aangesloten
- jumpers op zowel hdd als cd-rom zitten verzetten
- geprobeerd met externe usb cd-rom
- in de bios alles uitgezet van serieële poort, par. poort, usb, firewire,...
-

Ik zie dus door de bomen het bos niet meer, niettemin is dit een 2Ghz cpu en zou hem graag terug aan de praat krijgen onder iets anders dan 98se ;)