Toon posts:

hosten met speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik speel al een jaartje Joint Operations online met een vaste groep. Sinds 3 dagen heb ik Speedlinq Comfort via KPN netwerk. Ik heb nu de Speedtouch 716v5WL, niet wireless verbonden met mijn pc maar met ethernet kabel. Heb ook de nieuwste firmware, 6.1.7.2 erin zitten, zat er al in toen ik hem binnen kreeg.
Mijn probleem is als volgt: op een andere server joinen is geen probleem maar kan zelf niet meer hosten. De poorten die JO vraagt te openen, 4 stuks, heb ik toegewezen aan mijn pc maar zonder resultaat. Wat ik ook probeer, diverse stukken op internet opgezocht en geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat. Heb mijn pc ook al een static ip toegewezen. Heb ook geprobeerd de DMZ in te stellen om alles te omzeilen maar het enige dat ik te zien krijg is dat er geen compatable verbinding aanwezig is dus kan daar niets instellen. BVD voor alle tips.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke poorten? TCP of UDP? Hoe heb je getest of ze open staan? Welke software firewall? Welke provider? Het helpt als je wat meer specifieke informatie geeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

gambieter schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:51:
Welke poorten? TCP of UDP? Hoe heb je getest of ze open staan? Welke software firewall? Welke provider? Het helpt als je wat meer specifieke informatie geeft.
de provider geeft ie toch al ? }:O

heb je de poorten geforward ? of alleen open gezet ?

www.portforward.com

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:06:
[...]
de provider geeft ie toch al ? }:O

heb je de poorten geforward ? of alleen open gezet ?

www.portforward.com
Ach, stond er toch nog iets aan informatie tussen... :D

(maar er ontbrak zoveel meer ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de poorten: 32768, 49152, 64206, 7597 type UDP
Op portforward.com hebben ze het alleen over 32768 maar in andere forums wordt duidelijk dat ook de andere open moeten. heb dit dus gedaan zoals beschreven op forward.com
Firewall is alleen die in de speedtouch en staat op normaal. zou goed moeten zijn om te spelen en te hosten. Ook als ik de firewall helemaal uitschakel gebeurd er niets. Ook alles uitschakelen via DMZ gebeurd er niets omdat dat niet lukt zie mijn eerste topic.

• Scriptha
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik krijg heb dit ook, maar dan met een ubuntu servertje, en speedtouch 546. Lokaal kan ik alles zien enzo, maar als ik een poort forward dan kom ik er gewoon niet in. Er zit ook nog een 'Default server' functie in de router maar die doet ook niks. Volgens shields up! zijn alle poorten dicht. Heb geen firewall..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: Ook de XP firewall uitgeschakeld? Helaas kan je UDP poorten niet testen op grc.com, die doet alleen TCP.

Verwijderd

Topicstarter
xp firewall staat nooit aan. verder staat op portforward.com dat ipv UDP dat je ANY in moet stellen maar dat werkt ook niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
In je speedtouch kun je aangeven dat al het inkomende verkeer gerouteerd moet worden naar 1 ipadres. Als je daar het ipadres ingeeft van je pc, ben je er al denk ik :)
Staat bij mij bij Advanced, NAPT, tabblad "Default server" (speedtouch 580i)
<edit> ik lees nu pas post van Scriptha hierboven, het lijkt dus niets uit te halen

[ Voor 16% gewijzigd door 0siris op 30-12-2006 16:11 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Scriptha schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:11:
Ik krijg heb dit ook, maar dan met een ubuntu servertje, en speedtouch 546. Lokaal kan ik alles zien enzo, maar als ik een poort forward dan kom ik er gewoon niet in. Er zit ook nog een 'Default server' functie in de router maar die doet ook niks. Volgens shields up! zijn alle poorten dicht. Heb geen firewall..
Gevalletje Foute Firmware?
Downgrade is en kijk wat ie dan doet...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
het hosten van Joint Ops werkt nog steeds niet. ben er intussen ook achter gekomen dat ik Grabbit ook niet meer kan gebruiken evenals newsleecher. ookal stel ik de gegevens van speedlinq in zoals ze horen. Hoewel deze zich wel tegen spreken. op hun site zeggen news.speedlinq.nl en in de brieven die ik heb gekregen zeggen ze news.domeinnaam.speedlinq.nl. Maar in iedergeval ze werken geen van beide. ben er ook nog steeds niet achter welke poorten Grabbit gebruikt, ik geloof standaard 119, maar als het net zo goed werkt dat forwarden als bij JO dan zal ik dit dus ook wel nooit kunnen gebruiken. Oh ja gebruikers naam en pw invullen helpt ook niet.

• Scriptha
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
RammY schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:23:
[...]

Gevalletje Foute Firmware?
Downgrade is en kijk wat ie dan doet...
Maakt niet uit, nog steeds hetzelfde
Pagina: 1