Toon posts:

A+ plus: Twin Engine....

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een uitroeptekentje minder gezet om de "lange" tenen van sommige moderators wat te sparen.

http://www.aplus-case.de/ kijk naar de Twin Engine...

Heb de twin engine dan toch gekocht en hieronder mijn ervaringen, het is niet de bedoeling om hier een survey of uitgebreide test te schrijven enkel mijn opinie.

Kast was zeer verzorgd ingepakt, men wou dit pakketje onbeschadigd bij de gebruiker krijgen wat gelukt is. Uitgepakt ook netjes: overal PE folie om krassen te voorkomen.

Alles omgebouwd van de chieftec naar de Twin, wel daar merk je toch dat de afwerking van chieftec net dat ietsje hoger is, op de twin hier en daar een braampje , niet echt nagedacht over hoe je insteekkaarten bevestigd (ik gebruik liever schroefjes dan dat klemsysteem).
USB aansluitingen nogal eigenaardig geplaatst en ook aan te sluiten (doe dat in 1 vierpolige stekkertje aub ipv allemaal losse pinnetjes) zorg dat je de handleiding van je mobo bij de hand hebt!! :) Sleutelen aan deze kast is ook moeilijk vanwege de bobbel van de 25 cm fan...als je de kast op zijn zij legt ligt ze NIET stabiel vanwege die bobbel....soms vloek je hierop tijdens montage.

En dan het moment supreme: alles zit erin en is double checked aanzetten ....STILTE... ik had ondertussen in de Chieftec al 4* 80mm en 1* 120 mm fan dus dat zorgde voor herrie, nu fluisterstil...

Temperaturen:

Met Chiefteckast+vents met Twin

mobo (full load)+/- 45 +/- 32
cpu (full load) +/- 55 +/- 45 a 47
graka (SLI) +/-60 +/- 50
HDD : mag je +/- een graad of 5 minder tellen omdat de schijven vol in de luchtstroom zitten van de frontale fan.

Nogmaals alles in fluiterstilte en met de regelbare ventilators op minimum , op maximum mag je hier nog een paar graden af doen. Vooral de passieve koeling van het mobo(Asus A8N32-SLI) schijnt veel voordeel te ondervinden van de aangeblazen lucht.

Bovenop nog een mooie kast ook, wel niet wegens de montage moelijkheden een kast voor een iemand die de eerste keer systeem bouwt.

Hopelijk heeft hier iemand wat aan in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 10:26 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

"De twin"... :?

Waat heb je het over..? Heb je een linkje oid?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op de frontpage is er een gedeelte speciaal om dit soort ervaringen te posten:
http://tweakers.net/productsurvey

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op de frontpage is er een gedeelte speciaal om dit soort ervaringen te posten:
http://tweakers.net/productsurvey...

Juist maar ik kan geen nieuw type toevoegen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ga naar de kast in de Pricewatch, klik op het tabblad "Productsurvey" (naast "Productinfo") en kies voor "Beoordeling toevoegen". :)

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 30-12-2006 10:27 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ik denk dat ie t nu wel weet ;)

LinkedIn
BlackIntel

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wauw die is lelijk zeg! Als ik naar de kast kijk heb ik moeite hem serieus te nemen. Het geheel ziet er veel te "bart smit" uit naar mijn smaak. Denk dat er maar een zeer kleine markt voor deze kast is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:51:
Wauw die is lelijk zeg! Als ik naar de kast kijk heb ik moeite hem serieus te nemen. Het geheel ziet er veel te "bart smit" uit naar mijn smaak. Denk dat er maar een zeer kleine markt voor deze kast is.
'Plastic Fantastic' was ook mijn eerste gedachte.

Hij zal wel stil zijn, dat geloof ik best, maar ik verwacht niet veel van de koeling: de grote ventilatoren zitten te laag om de warmte goed van de CPU af te voeren, dat moet de voeding zo'n beetje alleen doen, en worden de harde schijven nou dwars geplaatst? Dat zou betekenen dat de grote fan in het vooronder tegen het ijzer waar de schroeven in steken staat te blazen, niet echt efficient.

Je mag best blij zijn van mij, maar pas op voor krassen, daar lijkt dit ding ook wel gevoelig voor te zijn.

-edit-
Wat was het exacte type van je vorige kast? met 'Chieftec' kom ik niet zo ver.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 30-12-2006 11:11 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Hoe snel draaien de 250mm fans?

Verwijderd

Topicstarter
Op de echt kinderlijke reacties ga ik niet reageren: over smaken en kleuren kan je niet (rede)twisten of proef ik iets anders?

Mijn vorige kast was deze Chieftec http://www.chieftec.com/products/500A/BH01.htm en deze komt nog niet in de buurt van de Twin qua koelvermogen (4*80mm + 1*120mm ingebouwd) zeker als je de geluidproductie die daar mee gepaard gaat meetelt als je de fans vol aan zet in deze kast.

De HD's zitten VOL in de luchtstroom van de frontale fan dus bevriezen bijna :) en je hebt RUIM plaats om je HD's kwijt te raken (6 stuks kan je inbouwen) evenals de GraKA's (SLI) die hiervan mee profiteren. De zijdelingse fan blaast vol op Cpu en de passieve koeling van het mobo.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:22:
Op de echt kinderlijke reacties ga ik niet reageren: over smaken en kleuren kan je niet (rede)twisten of proef ik iets anders?
Sorry maar waarom zijn de reacties van de mensen die de kast gewoon echt spuuglelijk vinden gelijk kinderachtig? Je geeft het zelf al aan: smaken verschillen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:06

Thandor

SilverStreak

Dit is iets voor de Tweakers.net - Productsurvey :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.