[Excel2003] Optellen kolommen.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 05:06
Mijn probleem is als volgt:

Ik poker veel online, en wil in Excel graag uitrekenen wat mijn dagwinst is.

Dit wil ik doen door in kolom A mijn beginsaldo van de dag te zetten, in kolom B mijn eindsaldo van de dag, en vervolgens in Kolom C het resulaat weer te geven. Dit vervolgens herhaald voor elke dag. Kortom, een formule waarmee ik alleen maar mijn begin en eindsaldo elke dag in hoef te voeren, waarna in de kolom ernaast automatisch het resultaat verschijnt.

Op deze manier:

--------A----------------B------------------ C
Beginsaldo $--Eindsaldo $--Dagresultaat
----2300-----------3726,47---------1426,47

Welke formule moet ik hiervoor gebruiken, zodat in veld C1 automatisch het resultaat van A1 en B1 komt te staan, in C2 het resultaat van A2 en B2, enzovoort?

[ Voor 19% gewijzigd door lvanhoe op 30-12-2006 05:11 ]

Verwijderd

=SUM(A?:B?)

in resultaat vakje

en dan met de muis doortrekken naar onder, maaruh dit is wel turbo basic zal ik maar zeggen ;)
.........................

eigen inzet enzo...

-edit: waar die vraagtekens in de forumule staan ff je eigen dingen intypen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 05:14 ]

• lvanhoe
Zover was ik zelf ook nog. Wat ik echter wil, is een formule waarbij ik niet voor elke cel in de C-kolom weer een aparte formule moet maken.

Ik wil dus niet 100x =SUM(A?,B?) moeten invoeren in elke C-cel. Mijn vraag is daarom ook: is er een formule waarbij je dit éénmalig doet, waarna élke c-cel het resultaat van de links staande a- en bcel berekent?

Edit: bovendien moet het geen sum worden, het moet niet optellen, maar het resultáát berekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door lvanhoe op 30-12-2006 05:23 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoals rvanleeuw. al zegt, met de muis doortrekken :P
Rechtsonder in zo'n cel zie je een klein zwart blokje, als je daar met je muis op klikt en ingedrukt houdt dan kan je gewoon naar onderen slepen en maakt excel de formule voor je.

Dit is overigens heel erg basis excel kennis hoor, bij de help was je er zo achter gekomen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• lvanhoe
Blijft de vraag: in plaats van SUM, welke opdracht moet ik gebruiken om het resultaat te krijgen en niet slechts een optelling die hier nutteloos is?

Verder bestaat er dus blijkbaar geen formule om dat slepen achterwege te laten en gewoon elke cel in een kolom het resultaat van de twee linksstaande cellen te laten berekenen?

• lvanhoe
Ik ben er inmiddels zelf achter

=SUM(B1-A1) enzovoort moet het dus zijn.

Ik vind het een beetje spijtig dat er heir wordt geroepen "basic kennis" waarna er een antwoord wordt gegeven dat gewoon totaal niet klopt.

• lvanhoe
Aanvullende vraag: Wanneer ik deze formule met de muis heb doorgetrokken naar de andere cellen in kolom C, verschijnen daar allemaal 0'en.

Is het mogelijk om dit ergens in Excel uit te zetten, zodat er pas een getal verschijnt als er in kolom A en B ook daadwerkelijk iets is ingevuld?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Werkblad -> eigenschappen -> onderdruk 0.

Anders kan je met een if functie gaan werken bv:
if(B1-A1 = 0;"";B1-A1)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

lvanhoe schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 05:33:
Ik ben er inmiddels zelf achter

=SUM(B1-A1) enzovoort moet het dus zijn.

Ik vind het een beetje spijtig dat er heir wordt geroepen "basic kennis" waarna er een antwoord wordt gegeven dat gewoon totaal niet klopt.
Je vraagstelling was onduidelijk. Gaat het nu om de formule zelf of om het snel doorvoeren? In beide gevallen ís het echt bijzonder basic. Het doorvoeren van een formule is basiskennis excel, evenals de formule zelf. Het verschil tussen twee getallen leren ze in groep 3 van het basisonderwijs. :)
code:
1
=B1-A1
volstaat. :)

Ook je tweede vraag is te beantwoorden als je de moeite zou nemen om eens een keer een kijkje te nemen in het optiescherm of in de help. Omdat dat toch echt het eerste is wat je van mensen mag verwachten, én omdat ik dat niet in je vraagstelling kan teruglezen gaat deze dicht.

edit:

Drie posts achter elkaar is evenmin de bedoeling. Als je iets wilt toevoegen aan je laatste post is daar de editknop voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 30-12-2006 11:58 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.