[MSI 865PE Neo2 FIS2R] Raar processor probleem

Pagina: 1
Acties:

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03
Ik heb het volgende probleem; ik heb een nieuwe systeem kast gekocht en alles uit mijn oude naar mijn nieuwe systeemkast getransplanteerd.

Ik krijg alleen het volgende; als ik de koeler op mijn processor (p4 2,6) "vastclick" dan doet mijn processor het niet meer, als ik die dan vervolgens uit zijn socket haal, en weer terug stop dan doet hij het weer prima (naja zonder fan dan.... 8)7 .)

Ik kan dus niet die koeler vastzetten, het is zelfs zo dat zodra ik de koeler erop leg de processor als het ware vastloopt....

Ik heb het ook even getest door druk met mijn vinger te geven en dan houdt hij dr ook al mee op... :/

Het lijkt wel alsof er een soort ongeoorloofd elektrisch contact in het socket wordt gemaakt oid

Iemand enig idee. :'( :'( :?

• TimmyUt
kleine update: ik heb de koelpasta van de originele intel koeler verwijderd en er nieuwe opgedaan; zelfde probleem.....

Verwijderd

kijk of het bord nergens contackt maakt.
het zou ook een kapot bord kunnen zijn, doordat je koeler aan het bord trekt zou er ergens geen contakt meer zijn.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

waarschijnlijk is je effectieve core losgekomen en maakt die contact met zij behuizing waardoor er vanalles binnenin je cpu kan gebeuren, kortsluiting enzo :S

[ Voor 69% gewijzigd door pm1 op 30-12-2006 18:06 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TimmyUt
vaag, je zou toch denken dat die processor daar tegen moet kunnen.

Edit: ik heb nu overigens het hele moederbord losgemaakt en op een houten tafel gelegd met aleen de processor & geheugen + de MSI d-led bracket.....

[ Voor 53% gewijzigd door TimmyUt op 31-12-2006 12:34 ]