[Zalman] XFX 6800XT

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 19:50
Ik heb sinds korte tijd een XFX 6800XT in mn computer zitten, en ben hier best tevreden over, op 1 puntje na.. Het geluid.. Nu wil ik een zo stil mogelijke Zalman erop gaan zetten.

Hierbij wil ik kiezen tussen;

- Zalman VF900-Cu
- Zalman VF700-Cu
- Zalman FS-V7 Fatal1ty

Alledrie zijn ze geschikt voor mijn kaart denk ik, maar ik zit met het volgende in m'n maag;

Afbeeldingslocatie: http://www.aria.co.uk/mainimages/GCX-XFX-6800XT.jpg

Zoals je op deze foto ziet, zit er een grote zwarte balk achter op de kaart, die er niet zonder zagen
of slijpen (Byebye garantie, geen optie dus) af kan. Levert dit met een van de 3 koelers problemen op? Steekt de koeling dus uit of past hij perfect op het PCB?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:14
Volgens mij gaat het gewoon goed passen. Die Zalman koelers lopen volgens mij vanuit de basis nog wat omhoog voordat ze spreiden dus zouden ze er wel boven komen. Maar zo groot zijn ze niet dat ze buiten de kaart steken volgens mij.

En kan dat plaatje echt niet verwijderd worden? Had er hier ook eentje op m'n 7800GS en die kon eraf dacht ik.

Edit: ik zie nu pas dat je dat ding er niet af wilt slopen omdat dan je garantie vervalt. Je garantie vervalt (officiëel) ook als je een andere koeler monteert. Just to let you know.

[ Voor 21% gewijzigd door Freaky Maus op 30-12-2006 00:26 ]

Specs

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij kunnen ze er allemaal af de coolers hoor , en zalman cu900 van ik de beste de stilste en beste ervarin mee ik zou voor die gaan makkelijk te bevestigen alleen ff kijken hoe de fabriekant van je GPU de cooler gemonteerd heeft om die vervolgens der af te rukken :D

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
die strip kan er gewoon van af
en die gpu cooler zit vast geschroeft van af de anderkant van de kaart
kan je er gewoor van af schroeven 8)
ik heb naamelijk voor een vriend van mij ook zon kaartje van een zalman koelertje voor zien (stukke stiller dan die groene stock cooler 8) )

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

• Kvn
Ok, bedankt voor de info, dan ga ik maar bestellen. Overigens snap ik best dat met een andere cooler de garantie kan vervallen, maar ik bewaar de oude wel netjes ;)

• The__Virus
  • Nu online
Ik zou de VF900 nemen. Heb hem zelf ook i.c.m. een 7900GT XTreme van XFX, ook met zo'n mooie rand. Past perfect, totaal geen probleem en is beter dan de VF700.

• Kvn
Heb die net besteld :) Is het ook lekker stil? :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Mektheb schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:18:
Volgens mij kunnen ze er allemaal af de coolers hoor , en zalman cu900 van ik de beste de stilste en beste ervarin mee ik zou voor die gaan....
offtopic:
Wel erbij vermelden met welke coolers je allemaal ervaring hebt, anders heeft een dergelijke uitspraak 0% inhoud...

Instagram / YouTube

• The__Virus
  • Nu online
Kvn schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 02:18:
Heb die net besteld :) Is het ook lekker stil? :)
Als je het voltage op z'n laagst zet wel. Voor mijn stevig overgeklokte 7900GT maakt het nauwelijks verschil in temps, maar zeker wel in geluid.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
aramdin schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:30:
[...]

offtopic:
Wel erbij vermelden met welke coolers je allemaal ervaring hebt, anders heeft een dergelijke uitspraak 0% inhoud...
Nee, klopt niet wat je zegt, de TS heeft 3 coolers in de OP.. én de VF900-CU is gewoon de beste van die 3.
Pagina: 1