zwarte retentie ding?

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

ik had op mijn 939 eerst een waterkoeling setje geinstalleerd..daarbij moest dat zwarte blokje van mijn moederbord af. nu ga ik weer terug naar normale koeling en zie ik dat ik dat blokje nodig heb, maar ik heb geen schroefjes meer om hem op zijn plaats te houden. kan ik gewone zip ties gebruiken o.i.d? of waar kan ik die schroef dingen kopen?

alvast bedankt

Dennis

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 15:30
allereerst, heb je een foto ofzo :) nu hebben we géén idee waar het overgaat, mits jet het moederbord heb ( welk type je niet vermeld)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het alleen om de schroefjes gaat zou ik even langs de bouwmarkt lopen, hebben ze vast wat je zoekt :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:50

sapphire

Die-hard pruts0r

je kan gewoon M4 bouten gebruiken (wss net te dik gok ik dus doe anders M3).

Gabriël AM5

• YoghurtO_o
ik heb de 939 dual-vsta

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/5985/939dualvstaenlargewn5.jpg

sorry voor mijn baggere paint kunsten maar die omcircelde dingen bedoel ik

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Dat waren geen schroeven toch?

Afaik zijn dat plastic pluggetjes :?

• Xof
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Loop gewoon bij een computerboer om de hoek naar binnen en vraag erom, kans is groot dat ze die gewoon hebben liggen.

• YoghurtO_o
weet iemand dan waar er een zit in eindhoven?

want ik ken alleen maar winkels zoals de mycom, computerland, com4, paradigit etc.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
YoghurtO_o schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:42:

want ik ken alleen maar winkels zoals de mycom, computerland, com4, paradigit etc.
Daar zou je er ook best naar kunnen vragen, zoals ik hierboven al aangaf zijn het volgens mij plastic plugjes die het ding op zijn plek houden.

Je zal gerust bij de MyCom / w/e binnen kunnen lopen, zij weten je waarschijnlijk wel te vertellen waar je deze plugjes evt vandaan kan halen, misschien hebben ze deze zelfs wel liggen ;)

edit:
Ter bevestiging van mijn vermoeden: zoom van het mobo, plastic plugjes, met daarnaast een 'tekening' van hoe het plugje eruit ziet (heeft weerhaakjes, zodat het er niet uit schiet)

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchtrouble.nl/zoomed.PNG

Dont mind my skillz, geen muis hier, alleen laptop-`touchpad`

[ Voor 21% gewijzigd door PeterSelie op 30-12-2006 00:17 ]

• YoghurtO_o
bedankt, ik zat em toch echt ff te trippen want elke keer als het vakantie is kan ik weer niet game door zoiets

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
YoghurtO_o schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:42:

in eindhoven zit d8 ik 4launch...

en wat andere lokale compu boeren denk ik...

• YoghurtO_o
ik lees ff het instructieboekje eens door,

daar staat dat er ook 2 schroefjes moeten worden bevestigd op een backplate en dat dat standaard op elke moederbord zit, maar bij beide van mijn 939 bordjes zaten die er niet. ik vind dit wel raar

• Xof
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Je kan niet alles hebben ;)
Soms passen ze wat aan op een moederbord zonder dit te verwerken in de manual.

Ik weet trouwens dat bij veel cheapass spire coolers van rond de 10 euro ook vaak zo'n bevestigingsset zit. Dus de bovenste bracket en de backplate.

• YoghurtO_o
SoaDmaggot schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:48:
[...]

Daar zou je er ook best naar kunnen vragen, zoals ik hierboven al aangaf zijn het volgens mij plastic plugjes die het ding op zijn plek houden.

Je zal gerust bij de MyCom / w/e binnen kunnen lopen, zij weten je waarschijnlijk wel te vertellen waar je deze plugjes evt vandaan kan halen, misschien hebben ze deze zelfs wel liggen ;)

edit:
Ter bevestiging van mijn vermoeden: zoom van het mobo, plastic plugjes, met daarnaast een 'tekening' van hoe het plugje eruit ziet (heeft weerhaakjes, zodat het er niet uit schiet)

[afbeelding]

Dont mind my skillz, geen muis hier, alleen laptop-'touchpad'
ja die dingen zocht ik,

bedankt ik ga ze morgen gelijk halen :D

ik dacht omdat het niet nodig was bij een socket 478(oude comp) het hier ook niet bij nodig zou zijn, maarja zo te zien niet.

toch bedankt iedereen! _/-\o_

• YoghurtO_o
niemand heeft zo'n ding. dus ik verkoop mijn bordje gewoon en koop en dfi. toch bedankt, zip ties werken niet :(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
In een readme van een Artic cooler stond geloof ik iets dat je je CPU of moederbord fabrikant kon vragen om een retention bracket als je die niet meer had, ik zou zeggen probeer dat eens ;). Mischien krijg je die pushpins of wat je ook nodig hebt er wel bij, het is sowieso het proberen waard.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Bij mijn Zalman cpu-koeler zat zo een extra ding bij geleverd. Waarschijnlijk zitten deze dingen ook bij wat goedkopere koelers. Dan kan je gewoon een nieuwe koeler kopen.

• YoghurtO_o
leonpwner1 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:50:
In een readme van een Artic cooler stond geloof ik iets dat je je CPU of moederbord fabrikant kon vragen om een retention bracket als je die niet meer had, ik zou zeggen probeer dat eens ;). Mischien krijg je die pushpins of wat je ook nodig hebt er wel bij, het is sowieso het proberen waard.
ik heb ze al gebeld, maar ze waren er niet tot 2 jan dus ik heb ook een mailtje gestuurd, ik wil sowieso een andere board omdat ik nu niet echt goed kan overclocken, en ik heb een Abit AN8 32X gevonden

ik geef de asrock wel aan mijn vader die nog agp gebruikt :D
Pagina: 1