Toon posts:

Nieuwe snellere router (WRT54G), trage torrent snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe router gekocht, nl een linsksys WRT54G. Mijn vorige router was een Dell 11mbps router, en had wat stabiliteitsproblemen.

Nu dacht ik dat mijn internet met deze router wat vlugger zou zijn, en dat is het ook geworden, van gemiddeld 400kb/s, naar een 800kb/s. Maar dit geld enkel voor gewoon surfen.

Bij torrents is het tegengestelde gebeurd. ik heb een torrent die normaal aan een goede 1.2mb/s moet kunnen downloaden, en die ik met mijn oude dell aan 400kb/s kon downloaden.
Nu dat ik de linksys heb, geraakt mijn snelheid niet boven de 80kb/s.
Dit heb ik vandaag nog getest, met de dell 400kb/s een paar seconden na opstarten van utorrent, half uurtje later de linksys geinstalleerd, 70-80kb/s :(

Ik heb dezefde poort als de dell geforwarded bij "applications and gaming".

Ik baal een beetje aangezien ik dacht dat ik eindelijk wat dichter ging komen bij de snelheid die die torrent kan bieden, maar het blijkt nie echt het geval.

ook even opmerken dat het echt lijkt of het gelimiteerd is op +- 70 a 80kb/s, want ik download van 50 seeds, en toch gaan ze allemaal maar aan 1 a 2 kb/s, en bij de eerste seconden na het opstarten van de torrent, als ik bvb 6 seeds heb, gaan die 6 seeds aan 10-12kb/s.

Alvast bedankt,
JjJames

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-03 21:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien maakt utorrent nu teveel connecties of is je pc trager door een virusscan?

En 1.2 mb/s is ook wel erg snel, je kan een webdownload niet vergelijken met bittorrent. Dat is waarschijnlijk maar 1 connectie, bittorrent maakt er veel meer.

Je kan nog proberen de firmware te upgraden of de router te resetten..

[ Voor 58% gewijzigd door Mr_gadget op 29-12-2006 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey.

Ik verwacht ook niet echt de 1.2mb/s, maar ik zou toch moeten minstens de zelfde snelheid als met mijn oude router, niet?
Ik kan alleszins met 100% zekerheid zeggen, dat de snelheid niet ligt aan de torrentfile zelf.

De router die ik heb is blijkbaar de nieuwste versie nl v7.0. En ik vind dit als enige post over die versie op het forum van utorrent gepost door een gebruiker:
Can anybody corroborate with me that the WRT54G v7.0, which is Europe only I believe, has problems with µTorrent and other clients?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19
Poorten openzetten?
Zelfde torrent?
Evenveel seeders als eerst?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 21:16
Is dit alleen met utorrent, probeer eens bitcomet of een andere client.
Zit er ook verschil in de download snelheid als je via web download?
En wat van verbinding heb je?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
TCP en UDP forwaden.

Verwijderd

Topicstarter
Poorten staan open, meerdere geprobeerd.
Het is dezefde torrent, heb ook andere geprobeerd, allemaal 70-80 kb/s.
172 seeders 25 leechers.

Hmmm, het lijkt misschien toch aan die versie 7.0 van de router te liggen.
Anyone using Linksys WRT54G v7 router? I got some problem here after i brought this router my utorrent speed is decreasing and ...
En ik heb net mijn ouder router terug even aangesloten ==> 412kb/s, na een paar seconden.

De 7 versie is nie flashbaar blijkbaar, dus andere firmware proberen kan ik ook niet.

Ik ga nog wat verder zoeken, en morgen eens mailen naar linksys, anders ga ik hem inruilen denkek, om eens te te testen met bvb een belkin ofzo.

edit:
@martijn1992 : heb ook bitlord en bitcomet geprobeerd, zelfde snelheid.
en mijn internet abo is 10 Mbps down, 256 Kbbps up.
Speedtest.nl: 903.1 KByte/sec

@blup: ik heb "both" gekozen bij de port forwarding.

JjJames

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 23:32 ]

Verwijderd

Probeer hem te ruilen voor een WRT54GL ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:31:
Probeer hem te ruilen voor een WRT54GL ;)
Is het met die WRT54GL altijd gegarandeerd dat je kan flashen naar zon DD WRT of HyperWRT linux firmware??

Anders gezegd: kun je met deze WRT54GL je router 100% stabiel krijgen?

JjJames:
Probeers een dingen die je niet gebruikt in je router uit te zetten. Bijvoorbeeld wireless, UPNP en DHCP. Sommige routers kunnen het niet allemaal meer goed/stabiel verwerken als die opties aan staan. Uitzetten ervan kan soms schelen.
Zet aub wel niet de NAT uit als je geen firewall hebt op je PC ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 15:32 ]

Pagina: 1