Toon posts:

HDMI 1.3 HD audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen volgend jaar receivers verwachten met HDMI 1.3 aan boord, en ik vraag me nu dus ook af ofdat het wel slim is om nu een receiver te kopen die 1.2 heeft. Er wordt wel gezegd dat je wel kunt blijven wachten met aanschaffen van apparatuur, maar ik zie een receiver toch echt anders dan een PC, dat hoort in mijn ogen langer mee te kunnen gaan.

In het kort:
Is het wijs om nu een receiver te kopen met 1.2 HDMI, of is het veel wijzer om nog even te wachten zodat (indien echt beter) je 1.3 heb voor PS3 HDDVD etc.?

Julie meningen hier over? :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan altijd blijven wachten. Ik heb een dolby digital versterker (niet eens dts) en die doet het op dit moment nog met alle films prima en zal het ook de komende 10 jaar blijven doen. Meer dan 5 speakers hoef ik niet in m'n kamer, dus die hele 7.1 of meer mis ik ook niet. Ik vind dit voor films meer dan prima voldoen.

Als jij dat ook vindt: ga dan niet eeuwig wachten op die volgende ontwikkeling. Als jij graag perse het nieuwste van het nieuwste wilt hebben en er niet tegen kan dat er weer een nieuwe standaard is... Wacht dan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:58:
Je kan altijd blijven wachten. Ik heb een dolby digital versterker (niet eens dts) en die doet het op dit moment nog met alle films prima en zal het ook de komende 10 jaar blijven doen. Meer dan 5 speakers hoef ik niet in m'n kamer, dus die hele 7.1 of meer mis ik ook niet. Ik vind dit voor films meer dan prima voldoen.

Als jij dat ook vindt: ga dan niet eeuwig wachten op die volgende ontwikkeling. Als jij graag perse het nieuwste van het nieuwste wilt hebben en er niet tegen kan dat er weer een nieuwe standaard is... Wacht dan :).
Ik begrijp je helemaal, maar omdat we nu echt op de de valreep zitten van 1.3 receivers vraag ik me gewoon af ofdat het niet stuk beter zal zijn. Ik ben overigens dik tevreden met DTS en 5.1, maar goed...HD tijd in zicht he. :)
Ik zit trouwens aan de Yamaha RX-V2700 te denken, maar de twijfel zit er een beetje in door het 1.2/1.3 verhaal. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Een andere vraag die je jezelf kunt stellen is hoe hard jij het nodig vindt je huidige receiver te vervangen. Ik neem aan dat je nu eentje hebt maar dat er redenen zijn om 'm te vervangen? Wanneer hij het an sich goed doet kan het geen kwaad tot ergens in 2007 te wachten, maar als het ding gebreken vertoont of duidelijk een zwakke schakel aan het vormen is moet je je niet een half jaar plezier ontzeggen door 'm nu niet te vervangen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:45:
Een andere vraag die je jezelf kunt stellen is hoe hard jij het nodig vindt je huidige receiver te vervangen. Ik neem aan dat je nu eentje hebt maar dat er redenen zijn om 'm te vervangen? Wanneer hij het an sich goed doet kan het geen kwaad tot ergens in 2007 te wachten, maar als het ding gebreken vertoont of duidelijk een zwakke schakel aan het vormen is moet je je niet een half jaar plezier ontzeggen door 'm nu niet te vervangen.
Ik heb momenteel een harman/kardon AVR3550, hij doet het nog goed maar ik wil meer uit me speakers halen. :)
Zal de genoemde Yahama niet een flinke vooruitgang zijn denk je?