Sinds kort heb ik van mijn werk een HP Compaq nx7010 waarvan de native resolutie 1680 x 1050 is. Deze resolutie is op een scherm van 15,5" geperst en ik vind het allemaal ontzettend klein en kan er moeilijk aan wennen. Nu weet ik dat van dit type notebook ook exemplaren bestaan waarvan de native resolutie 1280 x 800 is. Ik heb geprobeerd om de resolutie van mijn beeldscherm iets te verlagen, maar alle mogelijkheden die ik in mijn beeldscherminstellingen kan vinden hebben niet dezelfde verhouding als mijn native resolutie. Ook 1280 x 800 staat niet in het rijtje, ook als ik bij beeldscherminstellingen geavanceerd -> alle modi kijk.
Ik weet dat ik bij het verlagen van mijn resolutie niet een superstrakke weergave krijg, omdat het scherm moet interpoleren, maar ik wil alles gewoon wat groter hebben. Tips als grotere lettertypes gebruiken heb ik niets aan, omdat dit niet opgaat in de programma's waarin ik werk.
Is er iemand die weet of er een manier is om toch de 1280 x 800 in het rijtje te toveren? Ik heb gezocht of er specifieke displaydrivers zijn voor een 1280 x 800 scherm, maar ik kon ze tot nu toe helaas niet vinden.
Ik weet dat ik bij het verlagen van mijn resolutie niet een superstrakke weergave krijg, omdat het scherm moet interpoleren, maar ik wil alles gewoon wat groter hebben. Tips als grotere lettertypes gebruiken heb ik niets aan, omdat dit niet opgaat in de programma's waarin ik werk.
Is er iemand die weet of er een manier is om toch de 1280 x 800 in het rijtje te toveren? Ik heb gezocht of er specifieke displaydrivers zijn voor een 1280 x 800 scherm, maar ik kon ze tot nu toe helaas niet vinden.