Netwerkprobleem met speedtoutch 585

Pagina: 1
Acties:

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Sinds vandaag heb ik op 2 van de 4 computers in een netwerk een vreemd probleem.
Ik kom het internet niet op en ook andere computers kan ik niet benaderen.
Bij het icoontje van de Lan verbinding krijg ik bij beide computers de foutmelding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Klik ik op de button herstellen en laat daarna de pc opnieuw opstarten dan is het probleem er nog steeds.

Als ik bij de status van de verbinding kijk zie ik het volgende,
Fysiek adres 00-11-09-43-31-18
IP Adres 169.254.160.233
Subnetmasker 255.255.0.0
Standaardgateway
DNS server
Wins server
Bij de laatste 3 dus geen waarde.

Is er software die dit probleem op kan lossen of heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Draadloze verbinding? Dan krijgen geen IP-adres meer, vandaar het 169.254.*.* IP-adres. Kun je wat meer informatie geven over hoe ze verbinding maken, welke software je gebruikt, beveiliging (WPA, WEP, etc)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:59

Speedmaster

Make my day...

Vaste ip adressen toegewezen?

Haal onder: Home Network > Devices > 1 voor 1 de computers eens uit je netwerk door deze aan te klikken en vervolgens via Configure rechtsboven te kiezen voor Delete.

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Tuut-Tuut schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:55:
Vaste ip adressen toegewezen?

Haal onder: Home Network > Devices > 1 voor 1 de computers eens uit je netwerk door deze aan te klikken en vervolgens via Configure rechtsboven te kiezen voor Delete.
Geen vaste ip adressen gegeven.
Ik heb de 2 computers uit het netwerk verwijderd zoals je beschreef en een PC doet het inmiddels weer.

Even wat anders, wat kan de oorzaak zijn van dit ongemak, zit dat in de speedtoutch 585 of kan dit een andere oorzaak hebben?