Toon posts:

Northbridge Asus A8N gesmolten door Arctic Silver 5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag arctic silver 5 binnengekregen.
Ik smeer dit dus op mn cpu en mn video en mn northbridge (de asus a8n) die ik gebruik
icm met de Zalman ZM-NB47J.
Kan het zijn dat door de arctic 5 mijn northbridge is gesmolten?

alvast bedankt.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 13:39
Lijkt me sterkt...
Kan wel zijn dat je krasjes hebt gemaakt bij het plaatsen van de koeler of verspreiden van de koelpasta.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
kan wel zo zijn dat je de koeler er niet goed op hebt gedaan, waardoor hij te warm is geworden

uberhaupt, waarom denk je dat ?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens achteraf gelezen (hier op GoT , kan even niet meer vinden waar) dat je geen arctic silver op je northbridge moet smeren, omdat het iets van elektriciteit doorgeeft?
Maar hij kan iig niet gesmolten zijn doordat de koeler verkeerd zat, want hij bootte niet eens meer...
Hiervoor gebruikte ik de meegeleverde zalman koelpasta, en toen deed ie het wel gewoon.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
ik wil niet veel zeggen, maar ik (en waarschijnlijk veel mede-tweakers) heb(ben) ook artic silver op mijn chipset

waarschijnlijk zit er dan ergens anders wat fout

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Topicstarter
Oké , bedankt.. Ik zal verder kijken of het ergens anders aan kan liggen

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mogelijk heb je teveel AS gebruikt en zit het over de contactpunten naast de chip gesmeerd en gaat daar op zijn minst wat gruwelijk fout!

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
kortluiten met AS5 gaat niet , knal er maar eens een multimeter op ohm op, weerstand oneindig .....

AS5 is capacitief (bron : site Artic) , ik denk dat je de NB verkeerd hebt gemonteerd waardoor die nu dus gecrushed en dood is ....

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1