Toon posts:

Html editor, lokaal in browser, voor editen linkpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag, waar ik na vele uren zoeken in dit forum en op het Internet nog steeds geen oplossing voor heb.

Ik heb een zeer grote verzameling favorieten. Omdat dit er zo veel zijn, ben ik die in het verleden gaan bijhouden in een html-bestand. (Een grote tabel met per regel de link en eventueel een omschrijving, ingedeeld in categorieën). Om links toe te voegen of aan te passen maak ik gebruik van een ActiveX HTML editor, zodat ik in de browser de beschikking heb over een html editor.

Deze ActiveX editor wil ik graag vervangen door bijv. TinyMCE, HTMLAerea, FCKEditor of iets soortgelijks. Dat lukt me niet omdat deze niet goed draaien op een locale pc, of omdat bestaande HTML-bestanden (mijn lijst met favorieten dus) niet vanaf de lokale pc te openen zijn.

Wie kan me helpen dit op te lossen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik niet, want ik kan er geen touw aan vastknopen. Voldoet je lokale pc aan de vereisten om die editors te kunnen draaien? Heb je de daarvoor benodigde software geïnstalleerd? Wat bedoel je met "niet zo goed draaien" en "niet vanaf de lokale pc te openen zijn"? Kun je iets duidelijker zijn, want zo kunnen we je niet helpen? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC voldoet aan de eisen. Ik kan de losse editors draaien (de demo's van de verschillende website's doen het allemaal op de websites van de verschillende projecten). Wat ik wil is op mijn lokale pc, in de browser, een html editor gebruiken die een html bestand van de eigen harde schijf kan bewerken. En bij voorkeur ook zonder dat ik een php server of een andere server op de lokale pc hoef te draaien.
Een html editor in de browser dus, met als mogelijkheid een bestand te openen. Ik heb een html-bestand met mijn favorieten. Dat bestandje staat op de harde schijf en op mijn USB-stick. Ik wil dat bestandje overal makkelijk kunnen bewerken met een editor, zonder een apart html-programma te installeren of gebruiken. Ik wil in de browser dus effe snel een link kunnen aanpassen of een nieuwe toevoegen.
De genoemde editors hebben bij mijn weten die functie niet, en doen het ook alleen op een php-server of een gewone webserver.

Arjan

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat kan ook niet zonder ActiveX, Java of desnoods Flash. Je hebt immers geen rechten om op de lokale harde schijf ook maar iets weg te schrijven :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26

EnnaN

Toys in the attic

waar staat dat html bestand? gewoon op je lokale bak? wrom dan nie tgewoon een editor? gewoon, crimson, textedit oid?

sig

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik snap je verhaal ook niet echt....wil je een file met bookmarks op een server zetten?

Maar je hebt ook bootable usb sticks met firefox, die je dan een eigen omgeving geven. Dan kan je je bookmarks gewoon opslaan en dan komen ze op de stick terecht.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 29-12-2006 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe anders moet ik het uitleggen?
Ik wil in de browser een html bestand bewerken. Op de lokale pc een lokaal html bestand bewerken dus. Eerst openen... bewerken en uiteraard opslaan. Wat ik nu heb is op basis van ActiveX, maar dat werkt niet altijd goed vanwege de beveiligingsinstellingen van IE. Ik zoek dus een alternatief. Die hebben bovendien vaak meer mogelijkheden. FKCEditor of HTMLArea of anderen hebben veel mogelijkheden, maar kunnen meestal geen bestanden van de 'lokalé bak' openen en werken alleen vanaf een webserver of php server.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:07:
FKCEditor of HTMLArea of anderen hebben veel mogelijkheden, maar kunnen meestal geen bestanden van de 'lokalé bak' openen en werken alleen vanaf een webserver of php server.
heb je mijn post wel gelezen eigenlijk?
Ik zoek dus een alternatief.
Niet "web"-based dus zonder plugins ;)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26

EnnaN

Toys in the attic

ik snap dus niet helemaal waarom het nou web based moet. je wil geen webserver draaien, maar wel webcontent aanbieden, en dan zonder funky clientside dingen toch iets clientside doen....

mij lijkt de volgende opties;

1) zoek een plugin voor je favo browser die een lokaal bestand kan editen
2) install gewoon een simpele editor.

waarom kan je dat laatste niet gewoon doen? waarom zou je een lokaal bestand lokaal willen editten in je webbrowsert?

sig

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:57

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik snap al niet dat je een html bestand op je lokale pc, wat niet online geplaatst gaat worden, gaat lopen editen via een website.. pak gewoon lekker notepad ofzo, minder onderhoud, en stuk sneller.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Voor het geval het je nog niet geheel duidelijk is: Het kan niet. Je kunt niet een bestand openen, editten en opslaan binnen je browser zonder plugin. Het zou ook wel een groot beveiligingsrisico zijn als iedere malloot je boot.ini kon gaan zitten editten ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

killercow

eth0

Kun je niet beter NVU installeren en daarmee je bestanden aanpassen? (op nvu.org)

Dan eventueel met firefox surfen op die lokale website, en klaar.

Of wil je 100% via de browser werken? Want dan kun je misschien mozilla-seamonkey de editor gebruiken (wat basically weer gewoon NVU is)

IE is een ramp, en als je dan ook nog aan de toch al wankele beveiligings structuur van IE het geklooid kun je er vrij zeker van zijn dat je niet veilig meer zit.

openkat.nl al gezien?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Of gebruik http://del.icio.us/ voor het bijhouden van je bookmarks?

DM!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een eigen webserver met daarop php of asp is makkelijk voor dit soort zaken. Maar kun je niet beter een bookmark service zoals del.icio.us gebruiken? Dat is helemaal rete simpel.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

misschien heel gek hoor, maaar is een gewoon desktop applicatietjes geschreven in access geen mogelijkheid voor jou? Ik denk dat dat veel beter te beheersen is dan een html pagina. De tijd die je er mee bezig bent om ziets te maken zal niet zoveel meer zijn als dit alles :)

tis niet een directe oplossing voor je probleem, maar wellicht de moeite waard?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1