iso mounten als DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Onder OS X is het heel gemakkelijk om iso's te mounten door er op te dubbelklikken, maar ik vroeg me af hoe een iso ook echt als DVD gemount kan worden.

Stel dat ik een video DVD als iso file op mijn mac heb staan en deze met de Apple DVD Player af wil spelen.
Onder Linux gaat dat als volgt:
code:
1
2
umount /dev/cdrom
mount -t iso9660 -o loop /pad/naar/dvd.iso /dev/cdrom

Helaas werkt de bovenstaande manier niet op een mac. Wanneer ik een disc invoer en deze automatisch gemount wordt zie ik dat de disc in /Volumes/schijfnaam gemount wordt en er een node in /dev geplaatst wordt (bijv. /dev/disc1s0, waarschijnlijk niet statisch).

Hoe kan ik handmatig een node in /dev aanmaken zodat OS X denkt dat het met een echt disc te maken heeft in plaats van een handmatig gemounte disc?

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

gewoon openen met diskmounter volgens mij en dan start de dvd vanzelf. Althans bij mij alijd

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep klopt.

alleen weet ik niet of er een nette /dev/ file aangemaakt wordt.
check de BSD manpages eens, daar staat het gewoon in :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-12 10:29
M-ThijZ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:21:
...
code:
1
2
umount /dev/cdrom
mount -t iso9660 -o loop /pad/naar/dvd.iso /dev/cdrom

...
Sorry, met al de jaren dat ik met linux werk, heb ik nog NOOIT zo een iso of een image gemount. (je mount toch ook niet ROOT op zichzelf :? /dev/hda1 op /dev/hda1)
Ik heb ECHT een mapje in mijn home dir oid staan om aan te mounten ipv een /dev/###

Simpelweg omdat ikzelf altijd in de veronderstelling was dat /dev/<alles> speciaal daarvoor was met mknods en dergelijke om naar devices te verwijzen. Dus als jij even makkelijk een ISO gaat mounten op een al bestaande device ... wat doe je dan eigenlijk :?

gewoon
code:
1
2
mkdir /home/<username>/dvdiso
mount -t iso9660 -o loop,uid=<username> /pad/naar/image.iso /home/<username>/dvdiso
Die username ID nog maar even toegevoegd ivm rechten, weet niet hoe strict BSD/MacOS omgaat met die rechten.

Zou zeggen, probeer het eens zo :Y)

offtopic:
Als het dan nog niet gaat ... is die DVD wel iso9660 ... maar denk dat het het wel is :)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik weet in ieder geval dat het met Toast wel kan. Als je dat geïnstalleerd hebt, kunt je rechts klikken op een image en dan kiezen voor Mount It. Dan ziet het OS het ook echt als een schijf (en je krijgt een DVD disk als pictogram in plaats van een removable drive).

Hier stond achterhaalde informatie…

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:27:
Ik weet in ieder geval dat het met Toast wel kan. Als je dat geïnstalleerd hebt, kunt je rechts klikken op een image en dan kiezen voor Mount It. Dan ziet het OS het ook echt als een schijf (en je krijgt een DVD disk als pictogram in plaats van een removable drive).
Dat is inderdaad wat ik zoek, zou er een manier zijn om dit te doen buiten Toast om?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 19:10

chem

Reist de wereld rond

Ik vraag me af waarom je dat zou willen? Beide worden gewoon gemount in /Volumes en is er verder geen merkbaar verschil.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Met video DVDs heb ik geen ervaring, maar als je een backup maakt O-) van een spel DVD dan werkt deze alleen als je 'm echt als DVD mount, dus zoals ik net omschreef.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Als ik een ISO van een dvd hier mount en dan DVD Player opstart word hij gewoon gevonden in ieder geval.
Pagina: 1