Toon posts:

[Request] Shopsurvey / Pricewatch SIDN gegevens van webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de SIDN gegevens van webshops in de shopsurvey te integreren? Ik bedoel meer de haalbaarheid mbt de privacy gegevens van de eigenaar van het domein. (Sommige info mag ook weggelaten worden wat mij betreft. Het mag desnoods met een deeplink naar SIDN) Het is toch publiek toegankelijk. >:)

Ik zie genoeg webshops die slecht presteren door simpelweg een nieuwe domein aan te maken en gewoon hun gang kunnen gaan. Ik gun ze wel een 2e kans, maar stop dan ook met de huidige site waar vrijwel geen toekomst in zit.

Bijv Hardware Totaal heeft een nieuwe site bestelcentrum.nl en die staat ook weer bovenaan de lijst. En kijk maar eens op die site :X .... ik hou wel op, want daar is dit topic niet voor bedoeld.

Ik hoop dat dit (snel) geimplementeerd mag worden _/-\o_ . Al het beetje extra helpt internetoplichting/teleurstelling te voorkomen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien dit niet zoveel met de forumsoftware te maken heeft, → Buyers Zone :) .

Het probleem met het publiceren van de SIDN data zou sowieso al zijn dat je daar toestemming van de SIDN voor nodig hebt, aangezien je lijkt me niet zomaar hun databestand mag gaan verveelvoudigen :) . Op zich is denk ik met een deeplink qua dat soort rechten niet zoveel mis, maar ik vraag me aan de andere kant af of de shops er gelukkig van zouden worden. Daarnaast vraag ik me af of je niet véél meer aan KvK gegevens zou hebben, of iniedergeval de 'consequentie' ervan :) .

Het zou volgens mij interessant zijn om te onderzoeken of T.net wat zou kunnen doen of doet tegen het doorstarten van malafide bedrijven onder een andere naam :) . Misschien zou bijvoorbeeld overwogen kunnen worden andere handelsnamen van hetzelfde bedrijf op de ShS pagina te laten zien. Of eventueel zelfs bedrijven met dezelfde eigenaar, maar dat wordt weer gecompliceerd.

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Kvk is goed, maar het is ook beter om in verschillende bronnen informatie te gaan zoeken. Als je hier http://tros.nl/index.php?id=1278 naar kijk :/ ok niets is 100% betrouwbaar. Het leuke is dat SIDN ook andere gegevens laat zien en dat kan ook interessant zijn.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voordat een shop überhaupt toegelaten wordt tot de Shopsurvey en Pricewatch, wordt er door ons gecontroleerd of de winkel ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel. Bovendien willen wij ons niet direct bemoeien met de zaken van shops, dus het is de vraag of wij - in welke vorm van dan ook - een waarschuwing plaatsen die mogelijkerwijs kan aantonen dat een winkel niet naar behoren werkt. We hebben wel dan de crewmessages in het rode kader, maar die worden alleen gebruikt als er echt stront aan de knikker is en dat dan ook redelijkerwijs goed onderboouwd kan worden.

Eigelijk, aan de scorebalkjes en de hoeveelheid shopsurveys is eigelijk goed te zien of een winkel de afgelopen tijd goed of slecht presteert. Daar hoeven wij als crew zijnde niet te waarschuwen, dat spreekt al voor zich :).

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat nieuwe bedrijven nog geen beoordelingen hebben (en heel veel oude ook niet). Voordat iemand met dat bedrijf in zee gaat, wilt de klant natuurlijk zo veel informatie over het bedrijf weten. Alleen vertrouwen op het kvk nr is soms wat eenzijdig.

Bijv deze http://tweakers.net/shopsurvey/2777 is het kvk onbekend, zelfs op de site kan ik het niet zo 123 vinden. Ze hebben geluk gehad, dat ze op de site wat foto's staan van hun pand online gezet om het bestaan van het bedrijf te bewijzen. Anders kunnen ze het wel schudden voor potentiele kopers buiten de regio.

Edit: Invoerdatum en datum oprichting kan ook handig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 01:10 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Via de KvK heb ik de registratie binnen 2 minuten gevonden. Het KvK nummer staat nu bij de shop vermeld.

Zoals JHS al vermeld is de SIDN data niet zonder meer beschikbaar, tevens voegt het niets toe aan de status van de shop. Daarnaast worden de gegevens van SIDN minder strikt gecontroleerd dan de KvK gegevens.
Een goed voorbeeld daarvan is bestelcentrum.nl en hardwaretotaal.nl. Het zijn twee verschillende shops met verschillende eigenaren, verschillende Kamer van Koophandel registratie adressen. De enige overeenkomst is dat beide shops dezelfde hoster gebruiken. Een hoster die zelf de domeinnamen registreert.
Ik zie dan ook weinig reden om de SIDN gegevens aan de pricewatch toe te voegen.

Invoerdatum en datum van oprichting zijn zonder kosten eveneens niet verkrijgbaar en zullen we dan ook niet toevoegen.

[ Voor 42% gewijzigd door Longbeard op 30-12-2006 09:39 ]

Verwijderd

Afgezien van het nut van de gegevens, is Tweakers.net een onafhankelijke bron van informatie. Wij nemen nimmer een inhoudelijk standpunt in ten aanzien van de vraag wie gelijk heeft in een conflictsituatie. Juist deze positie levert de waarde van de Shop Survey.

Voor het uitzoeken en daadwerkelijk actie ondernemen zijn de consumentenorganisaties. Dat op de sites daar veel verwezen wordt naar de Shop Survey toont gelijk het nut van een onafhankelijke bron van informatie aan.

Om onze rol te behouden willen we nadrukkelijk geen oproepen tot actie, geen offtopic informatie over werknemers of eigenaren die verder met de bestelervaring niets te maken heeft. Ook adresinformatie of andere gegevens zijn niet van belang voor de Shop Survey: die informatie is prima op de site van de winkel te vinden.

Het vermelden van andere bedrijven onder de handelsnaam is ook niet erg relevant. Het is simpel een constructie te nemen die dergelijke zaken niet inzichtelijk maken. Daarnaast zijn er genoeg winkels die een goedkope webwinkel naast een servicegerichte winkel voeren. Wie veel service wil, betaalt meer. Vaak is ook de organisatie en afhandeling van zaken gescheiden, waarbij dus niet zonder meer gesteld kan worden dat het handelen in de ene winkel wat zegt over het handelen in de andere.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk dat shopsurvey niet alle informatie mag weergeven.
Het kost mij soms veel tijd om uit te zoeken of webshop wel of niet betrouwbaar. De informatie zijn idd op de site van de webshop te vinden, maar die kunnen ze op elk moment wijzigen.

Het is mogelijk om op hetzelfde adres meerdere kvk nrs te hebben en andersom kan ik meerdere panden huren en ook verschillende kvk nr aanvragen. Soms kun je aan de hand van kvk geen verband vinden dat het om dezelfde eigenaar gaat en ergens anders wel.

Ik wil alleen tijd besparen met mijn zoektocht naar betrouwbaarheid, maar goed misschien moet ik ook maar een eigen site maken met deeplinks naar verschillende bronnen zoals goudengids, thuiswinkel etc :D :+

• Johny58
  • Laatst online: 16-01 06:47
Longbeard schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 09:27:
Via de KvK heb ik de registratie binnen 2 minuten gevonden. Het KvK nummer staat nu bij de shop vermeld.

Zoals JHS al vermeld is de SIDN data niet zonder meer beschikbaar, tevens voegt het niets toe aan de status van de shop. Daarnaast worden de gegevens van SIDN minder strikt gecontroleerd dan de KvK gegevens.
Een goed voorbeeld daarvan is bestelcentrum.nl en hardwaretotaal.nl. Het zijn twee verschillende shops met verschillende eigenaren, verschillende Kamer van Koophandel registratie adressen. De enige overeenkomst is dat beide shops dezelfde hoster gebruiken. Een hoster die zelf de domeinnamen registreert.
Ik zie dan ook weinig reden om de SIDN gegevens aan de pricewatch toe te voegen.

Invoerdatum en datum van oprichting zijn zonder kosten eveneens niet verkrijgbaar en zullen we dan ook niet toevoegen.
Ik wou bijna een speciaal topic openen voor BestelCentrum en HardwareTotaal, maar aangezien hier een wat meer algemene discussie plaats vindt over dit soort praktijken (want dat zijn het, praktijken) post ik eerst maar even hier:
Ik zie zelf namelijk heel wat meer overeenkomensten tussen de 2 bovengenoemde zaken. Behalve dat (1)BestelCentrum gebruikt maakt van de dns servers van hardwaretotaal (zie sidn) en inderdaad (2)(toevallig) bij dezelfde hoster staat geregistreerd zijn ze (3)beide telefonisch alleen via een 0900 nummer te bereiken. De (4)teksten op de paginas zijn inhoudelijk volledig identiek (een klein beetje herschreven om het minder opvallend te maken, hou de paginas maar eens naast elkaar). Maar het meeste valt nog (5)de product categorie indeling op: Volledig identiek! Woord voor woord!

Ik weet zeker dat als ik meer tijd in zou stoppen er nog veel meer overeenkomsten te vinden zouden zijn. Ik gun deze nieuwe zaak absoluut een kans om zich te bewijzen maar ik denk wel dat het belangrijk is dat bezoekers van de shop survey gewaarschuwd worden voor de praktijken van moeder/zuster-bedrijf HardwareTotaal mbt vooruitbetalen en het terugkrijgen van geld als (met als bedoel ik niet 'of' maar 'wanneer', zie de reacties bij de shopsurvey van HardwareTotaal) het fout gaat.

Tenslotte wat betreft de onafhankelijkheid van de reacties bij de shopsurveys van de HardwareTotaal worden er al langere tijd vraagtekens gezet bij de, sporadisch aanwezige, overmatig positieve reacties door gebruikers die verder nog nooit ergens actief aan hebben deelgenomen op T.net. (Medewerkers van HardwareTotaal?) Naast het feit dat ik mij kan herinerren dat bezoekers van T.net kortingen op bestelling zijn aangeboden voor het plaatsen van (positieve) reacties in de shopsurvey.

Opnieuw: Mijn bedoeling is niet BestelCentrum zwart te maken maar potentiele klanten moeten wel goed geinformeerd zijn!

edit: toch nog even verder gekeken: Tot voor kort kon je bij HardwareTotaal alleen op vrijdag afhalen in Soest. Maar nu staat er op de website:
"Het afhalen van orders is vanaf nu mogelijk in het winkelcentrum van Hilversum Maandag t/m Zaterdag tussen 11:00 en 18:00 uur"
Als je dan ook nog eens weet dat de winkel van BestelCentrum (6)ook (alweer toevallig) in het winkelcentrum van Hilversum staat mag het eigenlijk ook geen verassing meer zijn dat de (7)openingstijden van de winkel... inderdaad:
Ma t/m Za 11:00-18:00 uur
Ik durf nu met een vrij hoge mate van zekerheid te zeggen dat het gewoon 1 en dezelfde zaak is, welliswaar onder verschillende KvK nummers. Teveel overeenkomsten...

[ Voor 10% gewijzigd door Johny58 op 03-01-2007 08:59 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Johny58 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:11:
[...]

Ik wou bijna een speciaal topic openen voor BestelCentrum en HardwareTotaal, maar aangezien hier een wat meer algemene discussie plaats vindt over dit soort praktijken (want dat zijn het, praktijken) post ik eerst maar even hier:
Ik zie zelf namelijk heel wat meer overeenkomensten tussen de 2 bovengenoemde zaken. Behalve dat (1)BestelCentrum gebruikt maakt van de dns servers van hardwaretotaal (zie sidn) en inderdaad (2)(toevallig) bij dezelfde hoster staat geregistreerd zijn ze (3)beide telefonisch alleen via een 0900 nummer te bereiken. De (4)teksten op de paginas zijn inhoudelijk volledig identiek (een klein beetje herschreven om het minder opvallend te maken, hou de paginas maar eens naast elkaar). Maar het meeste valt nog (5)de product categorie indeling op: Volledig identiek! Woord voor woord!
Heb je er aan gedacht dat Domein- en registratiegegevens bij veel hosters in eigen beheer wordt gehouden? Niks vreemds dus; er zijn tig domeinregistraties met dezelfde gegevens, simpelweg omdat de hoster eigendom van het domein kan zijn.

0900 nummers zijn erg populair bij webshops tegenwoordig; kosten komen uit de lengte of de breedte, en degene die veel tijd vraagt, maakt meer kosten.

Dat er een grote overeenkomst is in assortiment ben ik met je eens, maar ook dat is niet uniek. Er zijn wel meer winkels die de onderhoudskosten van de database delen.
Ik weet zeker dat als ik meer tijd in zou stoppen er nog veel meer overeenkomsten te vinden zouden zijn. Ik gun deze nieuwe zaak absoluut een kans om zich te bewijzen maar ik denk wel dat het belangrijk is dat bezoekers van de shop survey gewaarschuwd worden voor de praktijken van moeder/zuster-bedrijf HardwareTotaal mbt vooruitbetalen en het terugkrijgen van geld als (met als bedoel ik niet 'of' maar 'wanneer', zie de reacties bij de shopsurvey van HardwareTotaal) het fout gaat.
Dat deze vestiging tevens een afhaalpunt voor Hardware Totaal bestellingen is/was, wil niet zeggen dat het hetzelfde bedrijf met dezelfde bedrijfsvoering is. Overeenkomsten zijn leuk, maar je gaat eraan voorbij dat je met dit soort posts geen eerlijke kans gunt aan de shop, terwijl je niet kan *bewijzen* dat het hier om één zaak met één handelsmethode gaat.
Tenslotte wat betreft de onafhankelijkheid van de reacties bij de shopsurveys van de HardwareTotaal worden er al langere tijd vraagtekens gezet bij de, sporadisch aanwezige, overmatig positieve reacties door gebruikers die verder nog nooit ergens actief aan hebben deelgenomen op T.net. (Medewerkers van HardwareTotaal?) Naast het feit dat ik mij kan herinerren dat bezoekers van T.net kortingen op bestelling zijn aangeboden voor het plaatsen van (positieve) reacties in de shopsurvey.
De Shop Surveys worden met grote regelmaat gecontroleerd. Ik heb de laatste positieve surveys nog eens voor je bekeken, en die zijn met name geplaatst door mensen die al lange tijd op Tweakers.net vertoeven, en bij een groot scala aan Shops al surveys hebben geplaatst. Overigens gelijk bedankt voor de insinuatie wat betreft de kwaliteit van de controles op Shop Surveys.

Er is zover ik weet inderdaad een korting geboden indien mensen een Shop Survey invullen. Er is niets bekend over beloningen voor uitsluitend positieve surveys.
Dat Shops het invullen van een Survey an sich willen stimuleren kan ik goed begrijpen; degenen met een negatieve ervaring vinden hun wegen wel dat kenbaar te maken, terwijl over de positieve ervaringen maar weinig gehoord wordt. Vragen surveys in te vullen kunnen alle Shops, en zolang er niet gevraagd wordt specifiek een positieve survey in te vullen, juich ik het slechts toe.
Opnieuw: Mijn bedoeling is niet BestelCentrum zwart te maken maar potentiele klanten moeten wel goed geinformeerd zijn!

edit: toch nog even verder gekeken: Tot voor kort kon je bij HardwareTotaal alleen op vrijdag afhalen in Soest. Maar nu staat er op de website:

[...]

Als je dan ook nog eens weet dat de winkel van BestelCentrum (6)ook (alweer toevallig) in het winkelcentrum van Hilversum staat mag het eigenlijk ook geen verassing meer zijn dat de (7)openingstijden van de winkel... inderdaad:

[...]

Ik durf nu met een vrij hoge mate van zekerheid te zeggen dat het gewoon 1 en dezelfde zaak is, welliswaar onder verschillende KvK nummers. Teveel overeenkomsten...
Dat er overeenkomsten zijn, ja, dat zie ik ook. Dat er sprake is van één bedrijf is niet te bewijzen. Ondanks dat je aanhaalt dat je bestelcentrum niet zwart wil maken, richt je mogelijk toch gewoon schade aan aan een bonafide organisatie.

Laat de zelfregulerende werking van de Pricewatch / Shop Surveys gewoon hun werk doen, en er ontstaat gauw genoeg een beeld van de winkel.

• Johny58
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:25:
Laat de zelfregulerende werking van de Pricewatch / Shop Surveys gewoon hun werk doen, en er ontstaat gauw genoeg een beeld van de winkel.
Ik neem aan dat je bekend bent met de ergernissen van de mensen die al langere tijd bezig zijn geld terug te krijgen en bestellingen te annuleren bij HardwareTotaal vanwege het niet nakomen van afspraken én de eigen algemene voorwaarden.

Ik zal een dezer dagen contact opnemen met of langsgaan bij BestelCentrum en hier een aantal vragen over stellen. Maar vanwege het toch wel erg grote aantal toevallige overeenkomsten zie ik het verwijderen van mijn reactie in de shopsurvey van BestelCentrum en het zeggen van:
"Laat de zelfregulerende werking van de Pricewatch / Shop Surveys gewoon hun werk doen, en er ontstaat gauw genoeg een beeld van de winkel." als hetzelfde als: Wacht maar tot de eerste mensen ellende meemaken, dan kijken we dan wel weer.

Ik denk dat het wijzen van mensen op het feit dat er nogal wat hele toevallig overeenkomsten zijn geen kwaad kan. Misschien inderdaad met een minder beschuldigende verwoording als het ik het in eerste instantie bracht. Als mensen zo een zaak alsnog een kans willen gunnen dan kan dat altijd nog. Lezers van de shopsurvey zijn prima in staat om een eigen mening te vormen nadat ze een opsomming van overeenkomsten hebben gelezen. Doel van de shopsurvey is informeren toch?

Zodra ik meer concrete informatie heb kom ik hier uiteraard op terug.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

De verwijdering van je Shop Survey is heel eenvoudig: omdat de Shop Survey bedoeld is voor het weergeven van een concrete ervaring, zodat anderen zich *zelf* een beeld kunnen vormen. Het is niet bedoeld als discussieplatform, als medium om oproepen tot actie te plaatsen of als verzamelplaats van algemene informatie.

Je mag denken dat er speciaal voor jou wat regeltjes verzonnen worden, maar als je nou vóóraf even de FAQ had gelezen, had je geweten dat de Shop Survey niet de plek is voor subjectieve gedachtes. reviews: Tweakers.net FAQ

De stelling dat mensen de dupe worden (Hardware Totaal verwijzing), geeft gelijk ook weer dat je in het geheel geen neutraal standpunt inneemt, en het blijkbaar geen probleem vind dat je mogelijk schade berokkent aan een organisatie. Dat jij die beslissing neemt en dat gerechtvaardigd vindt, wil niet zeggen dat wij hier conclusies gaan trekken op basis van zaken die simpelweg geen bewijs zijn.

De zelfregulerende werking van de Shop Survey is tevens dat mensen de kans hebben te kiezen voor een bedrijf met een positieve historie, of juist voor een nieuw bedrijf waar nog weinig over geschreven is. Niemand is verplicht bij een bepaalde winkel te bestellen, en iedereen weet dat hij het onbekende tegemoet gaat indien er bij een winkel nog geen of zeer weinig beoordelingen staan.

Wil je het weten? Doe er dan gewoon een bestelling, en plaats een Shop Survey. Dan weet je waar je mee te maken hebt, en bied je gelijk een beeld van jou ervaring die bruikbaar is voor anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 10:58 ]

• Johny58
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:56:
Je mag denken dat er speciaal voor jou wat regeltjes verzonnen worden, maar als je nou vóóraf even de FAQ had gelezen, had je geweten dat de Shop Survey niet de plek is voor subjectieve gedachtes.
Ach.. subjectieve gedachtes... Opsomming van feiten... Allemaal hetzelfde :X
Zoals ik al zei in mijn vorige post kan de informatie "Misschien inderdaad met een minder beschuldigende verwoording als het ik het in eerste instantie bracht." worden geplaatst.
Iets in de richting van "Let op: Dit bedrijf vertoont de volgende overeenkomsten met een bedrijf dat het niet zo best doet in de shopsurvey: gevolgd door een opsomming" biedt bezoekers voldoende ruimte om een goed overwogen beslissing te maken.
Daarnaast heeft het plaatsen van zo een reactie geen invloed op de statistieken van zo een bedrijf in de shopsurvey. En ten slotte, als het bedrijf inderdaad netjes handeld, raakt zo een reactie helemaal ondergesneeuwd door positieve reacties (zeker bij het hanteren van zulke lage prijzen).
De stelling dat mensen de dupe worden (Hardware Totaal verwijzing), geeft gelijk ook weer dat je in het geheel geen neutraal standpunt inneemt, en het blijkbaar geen probleem vind dat je mogelijk schade berokkent aan een organisatie. Dat jij die beslissing neemt en dat gerechtvaardigd vindt, wil niet zeggen dat wij hier conclusies gaan trekken op basis van zaken die simpelweg geen bewijs zijn.
Het is inderdaad een veel beter plan om T.net bezoekers de dupe te laten worden van malafide bedrijfen die doorstarten onder andere namen dan dat er prefentief maatregelen getroffen worden om de T.net bezoekers te beschermen door ze op een aantal feiten te wijzen waarna ze zelf een mening kunnen vormen over hoe toevallig de overeenkomsten wel of niet zijn.

Het toebrengen van mogelijke schade aan een bedrijf is veeel erger... Hoe had ik nou zo stom kunnen zijn om te denken dat de bezoekers van T.net belangerijker zijn dan de bedrijfen in de shopsurvey?

Maar als ik het goed begrijp: Als ik hierover zou informeren bij BestelCentrum en inderdaad de bevestiging krijg dat ze eigenlijk hetzelfde bedrijf zijn als HardwareTotaal dan maakt dat alsnog niks uit voor jou? En heb ik alsnog niet het recht om mede bezoekers op dit simpele feit te wijzen/hierover informeren?

Verwijderd

Johny58 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Ach.. subjectieve gedachtes... Opsomming van feiten... Allemaal hetzelfde :X
Zoals ik al zei in mijn vorige post kan de informatie "Misschien inderdaad met een minder beschuldigende verwoording als het ik het in eerste instantie bracht." worden geplaatst.
Iets in de richting van "Let op: Dit bedrijf vertoont de volgende overeenkomsten met een bedrijf dat het niet zo best doet in de shopsurvey: gevolgd door een opsomming" biedt bezoekers voldoende ruimte om een goed overwogen beslissing te maken.
Daarnaast heeft het plaatsen van zo een reactie geen invloed op de statistieken van zo een bedrijf in de shopsurvey. En ten slotte, als het bedrijf inderdaad netjes handeld, raakt zo een reactie helemaal ondergesneeuwd door positieve reacties (zeker bij het hanteren van zulke lage prijzen).

[...]

Het is inderdaad een veel beter plan om T.net bezoekers de dupe te laten worden van malafide bedrijfen die doorstarten onder andere namen dan dat er prefentief maatregelen getroffen worden om de T.net bezoekers te beschermen door ze op een aantal feiten te wijzen waarna ze zelf een mening kunnen vormen over hoe toevallig de overeenkomsten wel of niet zijn.

Het toebrengen van mogelijke schade aan een bedrijf is veeel erger... Hoe had ik nou zo stom kunnen zijn om te denken dat de bezoekers van T.net belangerijker zijn dan de bedrijfen in de shopsurvey?

Maar als ik het goed begrijp: Als ik hierover zou informeren bij BestelCentrum en inderdaad de bevestiging krijg dat ze eigenlijk hetzelfde bedrijf zijn als HardwareTotaal dan maakt dat alsnog niks uit voor jou? En heb ik alsnog niet het recht om mede bezoekers op dit simpele feit te wijzen/hierover informeren?
Dat het productgamma overeenkomt, is geen bewijs dat de eindverantwoordelijke voor HT dezelfde is als voor BC, net als dat je andere feiten totaal geen sluitend bewijs vormen.

Hier in Nederland geldt nog altijd dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is: We gaan dus inderdaad *NIET* mensen waarschuwen voor een bedrijf waarvoor geen bewijzen zijn dat het malafide is. Dus ook niet eerst straffen middels het leggen van een relatie in de informatie bij de ShS waarvan geen sluitend bewijs is dat die er is.

Tweakers.net hangt en staat met de neutrale positie. Juist *DAT* is de reden dat op diverse consumentensites veelvuldig verwezen wordt naar de Shop Survey als bron van waardevolle informatie. Wij staan aan de kant van de winkel noch de klant, en bieden slechts een plek voor het weergeven van ervaringen, waarbij de Shop kan reageren.
Om één en ander in goede banen te leiden zijn in de loop der tijd een aantal richtlijnen ontstaan die het mogelijk maken de Shop Surveys te beheren zonder een inhoudelijk oordeel te vellen. Precies dit is de reden dat de redactionele en onderhoudstechnische aspecten van Tweakers.net gescheiden zijn van de commerciële activiteiten. Ergo, ik leg geen verantwoording af aan de Shops of de commerciële tak van Tweakers.net ten aanzien van het al dan niet verwijderen van Shop Surveys. Bedenk voor jezelf eens hoeveel de Shop Survey waard zou zijn, als deze niet objectief wordt beheerd.

Wij zijn een bron van objectieve informatie aangaande bestelervaringen, wij zijn *GEEN* consumentenorganisatie waar conflicten worden uitgevochten. Zoals ik al zei: plaats een bestelling en laat in detail een beschrijving van je ervaring achter: dát is de functie van de Shop Survey.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik sluit me helemaal bij Floppus aan. Een discussie over de betrouwbaarheid van een shop schiet het doel van de shopsurvey, zoals deze nu is, voorbij.

(Dat neemt niet weg dat ik denk dat het goed mogelijk is dat aan de shopsurvey een objectieve weergave van de naleving van bijvoorbeeld gedragsregels toegevoegd zou worden.)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Één en ander nog eens teruglezend, zie ik dat ik misschien te sterk overkom alsof we niet open staan voor informatie en discussie, en dat alles maar toegelaten wordt.

Natuurlijk wordt alle aangedragen informatie altijd zorgvuldig onder de loupe genomen, en zo ook in dit geval. De informatie is echter niet op zijn plek in de Shop Survey, en eigenlijk zou ik zeggen dat het dat ook niet echt is op het forum: het kan onterecht schade veroorzaken.

Mocht er informatie zijn, over welke Shop dan ook, ook al ben je niet zeker van de waarde ervan, dan kan je die altijd kwijt aan buyerszone@tweakers.net. Misschien kunnen we niet direct reageren op meldingen, maar in ieder geval wordt alles serieus in behandeling genomen. :)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ten eerste schop je een bijna twee maanden oude draad omhoog, en ten tweede ook nog eens met een totaal offtopic reactie.

Zie ook hier:
Buyers Zone FAQ -- laatste update: 17 februari 2007

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 17:10 ]

Sign of my Time

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.