W2K3 R2 performance als fileserver

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
De reden van mijn vraag is de volgende:
Ik las laatst een artikel in de Computable over Windows 2003 R2. Daarin werd deze o.a. getest als fileserver t.o.v. originele Windows 2003 (zonder fixes en SP1) en bleek dat deze mét Gigabit Ethernetkaart een fractie trager was dan W2K3 original met 100 Mbit/s Ethernet. Nu vraag ik me dus af wat ik hiervan moet geloven. Is Windows 2003 R2 inderdaad niet in staat om met een moderne harde schijf die zonder problemen 400 Mbit/s (50 MB/s) kan streamen meer dan 100 Mbit/s te halen met een enkele client?

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe thuisserver binnen inclusief een Gigabit Ethernetaansluiting en een Gigabit switch. Ik ging er vanuit dat ik daarmee zonder problemen bijvoorbeeld DVDs op 16 speed (21,2 MB/s) vanaf mijn fileserver zou kunnen branden. Als ik de info uit de Computable goed interpreteer zou dat dus tegen gaan vallen. Wat halen jullie voor performance van Windows 2003 als fileserver?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die kneuzen hebben vast windows 2003 R2 als DomainController lopen installeren en dan gaat ie smb signing doen.. en ja dat is nogal traag :z

DomainControllers hoor je ook niet als highperformance fileservers te installeren. punt

in de praktijk kan ik met windows 2003 r2 met gemak gigabit ethernet serveren (mits geen dc!) vaak genoeg van die machines neergezet in omgevingen waar performance een must was

tevens heeft ms een 'network scalability pack' uitgebracht om nog meer performance halen.

* Zwelgje heeft dat artikel ook gelezen en leest wel vaker artikelen in de computable en die zijn niet echt hoogstaand. tenminste de technische reviews niet.

http://www.microsoft.com/technet/network/snp/default.mspx

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 29-12-2006 21:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

• martdj
Ai, laat ik nou net mijn W2K3 server ook als Domain Controller willen inrichten. Kan dat SMB signing niet uitgezet worden?

Edit:
Even gegoogled op mijn eigen vraag. Het lijkt idd uitgezet te kunnen worden. Is dat de enige bottleneck die je introduceert met een Domain Controller?

[ Voor 39% gewijzigd door martdj op 29-12-2006 23:41 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
martdj schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:39:
Ai, laat ik nou net mijn W2K3 server ook als Domain Controller willen inrichten. Kan dat SMB signing niet uitgezet worden?
zeker :)

of wil je weten hoe :?

nee dat is niet je enigste bottleneck :+ je kan maar beter zorgen dat je je sysvol/netlogon/ntds.dit files op een aparte hdd hebt staan want diskcaching gaat namelijk uit op die disk... (safety wise) :z

en ja dat kan ook wel weer aan maar dat zijn garanties voor een corrupte AD bij een stroomuitval :P

[ Voor 41% gewijzigd door Zwelgje op 29-12-2006 23:44 ]

A wise man's life is based around fuck you

• martdj
Bedankt voor de info! :)

[ Voor 35% gewijzigd door martdj op 30-12-2006 00:50 ]