Toon posts:

Centered Output niet aanwezig op de 6700GT!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb de MD8808 van Medion. Hierin zit de Nvidia GeForce 6700XL (de titel heeft een foutje, het is niet de 6700Gt, maar de 6700XL, sorry voor deze fout) kaart. Helaas heb ik nu een probleempje. Ik heb een zware game (Rainbow Six: Vegas) waar mijn computer niet zo blij mee is als ik die in hoge resolutie draai. Maar als ik die op 800x600 zet, dan wordt het beeld erg wazig op een 19" TFT monitor (een Flat pro van Medion). Nu heb ik gelezen dat je dit kunt instellen dat de resolutie niet wort uitgerekt, en er dan net zoals op de TV zwarte balken verschijnen.

http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html

Bij deze link zie je een plaatje en info over de 7800GT kaart. Hier staat ook bij "Digital Flatpanel Settings", waar ik dus ook moet zijn wil ik deze optie (genaamd Centered Output) inschakelen, alleen staat deze er niet bij mij in! Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd versie 93.71. Hoe kan ik deze optie dan alsnog inschakelen? Of in iedere geval ervoor zorgen dat de resolutie niet wordt opgerekt over het hele scherm, want telkens een kleiner schermpie er neerzetten is ook geen optie...

Dit doe ik alleen om de performance te verbeteren omdat een hoge resolutie de FPS flink omlaag haald waardoor het net lijkt alsof de croshair aan een touwtje hangt dat niet meteen reageert... Ik heb de FPS dan ook met FRAPS gemeten, en die zit vaak onder de 19FPS op een resolutie van 1024x768. Alleen als ik hem op 800x600 zet dan zit de FPS vaak boven de 25, wat voor mijn doen voldoende is.

Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 21:42 . Reden: Niet alle informatie was aanwezig ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maakt je TFT mogelijk gebruik van een D-Sub aansluiting ipv DVI?
Als dat zo is kan dat wel eens de reden zijn dat de optie "Digital Flat Panel" niet aanwezig is in je control panel. Omdat D-sub analoog is is die optie ook niet aan te zetten.
Hopelijk heeft je monitor zelf een dergelijk optie, onderzoek dat even ;)
Als dat niet het geval is denk ik dat je naar een dergelijke centreeractie kunt fluiten.
Of je moet een softwarematige oplossing gebruiken.

Ik las trouwens dat windowed mode geen optie was? Weet je dat zeker? Vaak zijn er namelijk wel parameters of debug modussen om te gebruiken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ik heb wel een beetje verstand van PC's, maar wat bedoel je met D-Sub en DVI?:P

Als je me dat wilt uitleggen ben ik je dankbaar en kan ik antwoord geven op je vraag:D

PS, hoe gebruik je dan zo'n debug mode?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 23:11 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met een beetje onderzoek kun je zelf prima uitzoeken wat ik mogelijk kan bedoelen met D-Sub en DVI.
Als je niet weet wat met een bepaalde term of techniek bedoeld wordt is het hier de bedoeling dat je eerst gaat zoeken in plaats van het in het topic te vragen.
Ik stel voor dat je even het Algemeen Beleid doorleest zodat je een beetje beter op de hoogte bent van wat we hier op het forum van iedereen verlangen :)

Maar het even uitleggen heb ik geen moeite mee.
• D-sub is een type aansluiting die nogal veel gebruikt wordt op PCs. De normale VGA connector is er ook zo een. Kijk even naar de D-Sub Wiki en de VGA Connector Wiki, dan gaat er vast wel een belletje rinkelen ;)
• DVI is ook aansluiting. In dit geval een aansluiting voor beeldschermen die werkt met een digitaal signaal ipv een analoog signaal zoals de D-Sub VGA Connector dat doet. Kijk even naar de DVI Wiki, dan weet je ook gelijk wat ik bedoel.

Ik vermoed dat de videokaart met een beeldscherm op de DVI connector meer sturing kan geven aan de monitor dan aan een analoog beeldscherm.
Als je TFT een analoge aansluiting heeft zal er ook geen "Digital Flat Panel" staan omdat je dan gebruik maakt van analoge signalen.
Controleer dus de aansluitingen van de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb DVI aansluiting inderdaad. Geen analoog... Het moet dus wel mogelijk zijn om een gecentreerd beeld te verkrijgen. Ik vind het dan ook raar dat zo'n simpele optie niet aanwezig is, of zo lastig is te vinden...

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het staat hier op een pc met een DVI scherm gewoon links in het menu van het Classic Control Panel. Dat systeem maakt gebruik van de 83.xx drivers. Kan me niet voorstellen dat ze dat er uit hebben gesloopt bij de 9x.xx serie.
Verwijder je drivers eens met Driver Cleaner en probeer wat andere drivers, desnoods haal je even de 83.xx uit het archief.

Verwijderd

Topicstarter
Ghm, sorry maar dat kan ik niet doen. Ik heb een tijdje geleden al veel problemen gehad met de drivers omdat ik een kaart van Medion heb, die is overcklocked (door hun zelf) en nu beter presteerd dan een 6800GT alleen met minder geheugen. Nu doen sommigen drivers het niet erg goed op deze kaart, en ben ik bang dat als ik er weer andere drivers op zet dat de pc mij boos aankijkt...

Kijk, op deze kaart een 6600GT staat die optie ook al niet...

http://www.elitebastards.com/hanners/sli/sli-aa/driver01.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 16:27 ]

Pagina: 1