Roze balk Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik heb vandaag een nieuwe Acer Aspire gekocht, en ik start hem dus voor het eerst op en krijg deze roze balk:
Afbeeldingslocatie: http://www.aucon.com/balk.jpg

Is mijn videokaart stuk? ;(

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Denk het wel, of je scherm. Maar dat wordt terugsturen.

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
Ruilen!! :)

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Krijg je het ook als je een printscreen maakt en die op een andere pc bekijkt?

Ik denk anders dat je scherm of videokaart idd stuk is. Dus ff terug naar de winkel.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
KappuhH schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:22:
Krijg je het ook als je een printscreen maakt en die op een andere pc bekijkt?

Ik denk anders dat je scherm of videokaart idd stuk is. Dus ff terug naar de winkel.
Hoeft niet op een andere pc hoor ;) .

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het niet in je wallpaper zit, dan is er vast iets stuk

• mso
Ik heb deze foto met mijn digitale camera gemaakt.. de winkel waar ik hem vanmiddag kocht zei de garantie is 1 jaar en loopt via Acer, dus mocht er ooit iets zijn moet je met hun bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door mso op 29-12-2006 20:25 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 20:04
Zit dat zeker weten niet in de wallpaper, want ik zie het niet op de Windows-balk.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik raad je aan direct terug te gaan naar de winkel, als je dit via acer wil spelen ben je in deze drukke tijden zo 4 weken verder ( uit ervaring ;) )

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
in de taakbalk zie je het idd niet zitten :S

• mso
whiplash1990 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:28:
in de taakbalk zie je het idd niet zitten :S
Jawel daar zit het ook alleen zie je het niet goed ;)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja maar als je hebt deze notebook gewoon in een winkel hebt gekocht kun je ook gewoon naar de shop gaan het kan alleen een probleem zijn als je hem al op de acer site hebt geregistreerd op je naam.
dan kan de shop hem namelijk ook na reparatie niet meer kwijt.
maar ik zou het op ze'n minst proberen.

MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Ik zie het wel zitten. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk ermee terug gaan.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 15:11

CaDje

Framedrops for life

johnny.xxx schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:26:
ik raad je aan direct terug te gaan naar de winkel, als je dit via acer wil spelen ben je in deze drukke tijden zo 4 weken verder ( uit ervaring ;) )
Ik weet niet waar je de laptop gekocht hebt, maar een winkel kan je bijv. een nieuwe laptop aanbieden, echter is het vaak zo dat de winkel jouw laptop waarschijnlijk voor reparatie naar acer stuurt. In het laatste geval kun je 'm beter zelf terug sturen aangezien dit vaak sneller gaat dan via de winkel.

Verwijderd

ligt aan je scherm, heb het zelf ook gehad bij me laptop. als je op het plastic drukt bovenaan het scherm, dan zie je waarschijnlijk die balk bewegen/of vaag worden. Ligt dan aan de kabel ofzo, zei de verkoper van een lokale pc-boer bij ons.

• mso
Afbeeldingslocatie: http://www.aucon.com/balk1.jpg

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt ook iets gekocht bij winkel X, niet bij Acer. Of de garantieafwikkeling nu (in)direct via Acer verloopt heeft hier niks mee te maken; de winkel is je primaire aanspreekpunt. DOA is trouwens wel van toepassing.

• mso
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:34:
ligt aan je scherm, heb het zelf ook gehad bij me laptop. als je op het plastic drukt bovenaan het scherm, dan zie je waarschijnlijk die balk bewegen/of vaag worden. Ligt dan aan de kabel ofzo, zei de verkoper van een lokale pc-boer bij ons.
En kan je dat zelf oplossen?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
aangezien je hem net hebt gekocht:
Teruggaan en geld terugvragen, of vervangend exemplaar vragen.
Een winkel is verplicht dit te doen, aangezien je binnen een bepaalde termijn zit. Niet laten afbluffen: ze zijn het gewoon verplicht.

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1803
ik citeer:
Als een product niet voldoet aan de verwachtingen die u ervan mag hebben, is de verkoper daarvoor aansprakelijk. U hebt namelijk met hem een koopovereenkomst gesloten en dat houdt in dat hij wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren. Hij mag u overigens niet doorverwijzen naar de fabrikant.

[ Voor 45% gewijzigd door Quacka op 29-12-2006 20:39 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• mso
Quacka schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:36:
aangezien je hem net hebt gekocht:
Teruggaan en geld terugvragen, of vervangend exemplaar vragen.
Een winkel is verplicht dit te doen, aangezien je binnen een bepaalde termijn zit. Niet laten afbluffen: ze zijn het gewoon verplicht.

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1803
ik citeer:

[...]
Klopt maar dit staat op hun website:

5.2 iComputers is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.

5.3 Eisen die iComputers stelt aan retourneren zijn:
- Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden incl. factuur
- De producten mogen niet geactiveerd/gebruikt zijn.
- Complete onbeschadigde verpakking dient aanwezig te zijn.
- Verzegelingen mogen niet verbroken zijn (bv. Software of Hardware-seal).

iComputers heeft het recht om gebruikte artikelen die retour gestuurd zijn zonder opgave van reden te weigeren

5.4 De consument kan alleen met verzoek voor retour komen binnen 7 dagen na levering.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Als je hem via internet hebt gekocht geld dat niet, dan moet je hem ook gebruikt terug kunnen sturen horen.

• Quacka
mso schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:40:
[...]

5.2 iComputers is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.

- Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden incl. factuur

iComputers heeft het recht om gebruikte artikelen die retour gestuurd zijn zonder opgave van reden te weigeren

5.4 De consument kan alleen met verzoek voor retour komen binnen 7 dagen na levering.
Een bedrijf kan zoveel eisen, mso, de wet zegt dat het bedrijf gewoon een deugdelijk produkt moet leveren.
Dus heeft icomputers 2 keuzes: nieuwe laptop leveren (oude gaan zij dan terugsturen naar de fabriek en icomputers zal dan gewoon een nieuwe laptop krijgen), of het geld terug geven.

En icomputers is heus wel voor rede vatbaar: althans t zou mij verbazen als ze hier moeilijk over doen. Hun best goede naam gaan ze niet te grabbel gooien.
Maar hoe dan ook zijn ze het voor de wet verplicht.

http://www.juridisch.com/...149&doorlink=Wetwegwijzer

• achtbaanfreak
  • Laatst online: 06-12-2024
dit zijn dingen die ze op websites zetten ja, maar daar mogen ze zich niet aan houden, leveren zij een kapot/niet goed werkent product, moeten ze hier weer innemen/omruilen of wat dan ook, ook als je hem pas na een half jaar voor het eerst gebruikt, en dan ermee terug gaat, als je het mij vraagt

[ Voor 22% gewijzigd door achtbaanfreak op 29-12-2006 20:49 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mso schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:40:
[...]

Winkel roepen wel vaker dingen ;)
Gewoon naar winkel gaan en andere eisen. Dit was vanaf het moment dat je hem aanzet. En om dit te constateren moet je hem echt aanzetten. Die regel in hun voorwaarden is dus weer een slap iets om onderuit te komen. En laat je niet afschepen. Ze moeten gewoon een vervangend product bezorgen.

• Quacka
Overigens stelt icomputers deze eis, denk ik, om te voorkomen dat mensen even de laptop uitproberen om hem daarna te retourneren.
Want in principe heeft een consument ook het recht om een aankoop binnen een x-aantal dagen ongedaan te maken. Zonder opgaaf van redenen.
En volgens mij kan dan wel geeist worden dat het produkt niet geactiveerd is.

Maar dat is in jouw geval niet het punt: dat kreng is kapot.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:52
Je hebt recht op een deugdelijk product. Je kunt dus niet je geld terugvragen maar je kunt wél eisen dat de winkel waar je de laptop gekocht hebt, het probleem oplost. Dat betekent dat ze 'm zullen moeten repareren, opsturen naar Acer, of een nieuwe moeten leveren, maar dat maakt niet uit.

Wat er in hun voorwaarden staat is niet zo belangrijk. De helft van wat ik zie staan (zoals bijvoorbeeld de eis dat verpakkingen ongeopend zijn) is niet rechtsgeldig.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Gewoon terug gaan. Je hebt hem net nieuw en hij is niet goed. Je hebt garantie dus daar moet de winkel zich aan houden.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Dit lijkt op een defect in het scherm. Gezien je het apparaat pas geleden gekocht hebt lijkt mij het geen probleem om garantie te vragen.
Bekijk dus de garantievoorwaarden en wacht niet langer en ga RMA'en :).

Daar is in ieder geval geen topic voor nodig. Bij deze gaat het topic dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.