Nieuwsbericht Hitachi Hoge resolutiedisplays voor gsm

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
nieuws: Hitachi start ontwikkeling 800x480 gsm-displays

Even over deze zin:
Bovendien biedt deze resolutie de mogelijkheid tot het weergeven van hogedefinitiefilms op 480i-resolutie.
Daar zitten in principe naar mijn mening twee onvolkomenheden in. Ten eerste is beeldmateriaal wat 480 beeldlijnen heeft niet wat onder "HDTV" valt, wat met hoge defenitie wel gesuggereerd wordt. Het is zelfs een lagere resolutie dan het good old PAL beeldformaat.

Ten tweede klopt het wel dat dat scherm "480i" bronmateriaal kan weergeven, maar hij kan natuurlijk net zo goed 480p weergeven. Dit ding heeft gewoon een display met 480 beeldlijnen en en een lcd geeft alles progressive weer.

Ik zou gewoon daar schrijven: "Bovendien biedt dit scherm nu de mogelijkheid tot het weergeven van films op een hogere resolutie tot 640x480" ofzo :).

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 29-12-2006 20:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:41
Ik ben het met je eens, en heb het artikel daarom conform je suggesties aangepast. 480i is gewoon NTSC-resolutie (640x480) en lcd's kunnen dan inderdaad net zo goed 480p weergeven, maar dit is niet een hd-resolutie te noemen volgens de gangbare terminologie (het is natuurlijk wel relatief hoog voor een klein telefoonschermpje). Om dus verwarring te voorkomen lijkt me de hier voorgestelde verbetering goed :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
480i is niet de NTSC-resolutie. 480p is de hogedefinitievariant van NTSC, maar is niet hetzelfde.

Bovendien staat er nu dit: "Bovendien biedt deze resolutie de mogelijkheid tot het weergeven van films op een relatief hoge resolutie van 640x480 pixels." en da's nog fouter dan wat er eerst stond, want het punt is net dat de resolutie nu nog hoger kan dan die 640x480 pixels, zoals twee zinnen verder ook aangegeven wordt.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten