Vreemde Video-in stekker op TV

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 10:03
Weet iemand wat voor stekker op de onderstaande tv moet worden aangesloten? Ik probeer er een DVD speler op aan te sluiten, maar ik herken dus het stekkerformaat niet. Hopelijk kan ik dan zelf een adaptertje solderen van een normale RCA plug.
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/8929/img8332fw3.th.jpg

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

dat is een BNC connector :)

[ Voor 86% gewijzigd door ThaHandy op 29-12-2006 18:31 ]

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Het ziet eruit als een BNC. Of je ze om zou kunnen solderen weet ik niet, helaas.

Music Addicted

Verwijderd

Is een bnc stekker.

Voor een plaatje en losse stekkers en verloopjes even kijken bij http://www.conrad.nl en daar even zoeken naar bnc.

Zo staat er niets en dan zijn er ineens twee sneller. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:36 ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Hoe oud is die tv? En wat is het merk / type.
En is het mogelijk een video-in/AV kanaal te kiezen?

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 10:03
Ik was al bang dat het BNC was, maar wat me opviel was dat het centrum van de aansluiting platachtig was, en de standaard coax kabel er niet inpast.

De tv in kwestie is een kleine oude Sharp televisie, en aangezien het de enige video-in is vraag ik me af welk type signaal erover gaat. Composiet, of iets anders?

Ik heb ook geen afstandbediening, maar gebruik een universele afstandbediening, maar er lijkt geen EXT kanalen te vinden zijn. Betekent dit dat het videosignaal moet worden omgezet naar UHF/VHF frequenties? Hoe krijg ik dus een DVD speler met SCART/RCA aangesloten op deze brakke oude tv?

Verwijderd

Als je wel een scart stekker naar tulp hebt dan zou je bij een electonica winkel wellicht een verloop stekker kunnen halen.
Bestelnummer bij conrad 730556 - 8A.

Vaak vind je het composit signaal op "0" je moet hem aansluiten tv coax verwijderen en op een vrij kanaal gaan zender zoeken.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 09:55 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Grimm9mm schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:11:
Ik was al bang dat het BNC was, maar wat me opviel was dat het centrum van de aansluiting platachtig was, en de standaard coax kabel er niet inpast.

De tv in kwestie is een kleine oude Sharp televisie, en aangezien het de enige video-in is vraag ik me af welk type signaal erover gaat. Composiet, of iets anders?
Er staat Video naast, zo te zien, dus de kans is niet te vermijden groot dat daar inderdaad composiet in moet ja. :)
Ik heb ook geen afstandbediening, maar gebruik een universele afstandbediening, maar er lijkt geen EXT kanalen te vinden zijn. Betekent dit dat het videosignaal moet worden omgezet naar UHF/VHF frequenties? Hoe krijg ik dus een DVD speler met SCART/RCA aangesloten op deze brakke oude tv?
Het zou ook een uitgang kunnen zijn, maar die kans acht ik vrij klein.

Het kan helpen als je het typenummer van de TV ook nog even hier neerzet en/of erop Googled.
Pagina: 1