Digitale TV, tuner, hdd en andere zaken

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik zit nu een tjidje te overwegen om digitale TV te nemen. Ik ben dus al zoekend over het internet en allerlei winkels aan het zwerven. Toch slaag ik er niet in om te vinden wat ik zoek en vraag me dus af of het aan mij ligt of dat ik gewoon verkeerd zoek.

Ik wil met
- TV-home verbinding, digitale TV kijken
- HDD recorder opnames kunnen maken
- Deze opnames eventueel op DVD branden (kan ook via PC)
- Op kunnen nemen en tegelijkertijd een andere zender kunnen kijken (twintuner)
- live TV op pause te zetten

En verder wil ik niet dat ik continue aan het ding moet tweaken om em overeind te houden. De enige optie die ik tot nu toe zie is de Samsung DCB-P850R, maar ik zie niet hoe ik hiermee de opnames kan "exporteren".
Een dreambox 7025 lijkt mij wel leuk maar mijn partner niet, dit in verband met de openheid en hierdoor mogelijk instabiliteit. (ik ben soms voor mijn werk meerdere weken van huis dan is mijn vriendin alleen en dan mag tie niet crashen) misscien dat iemand een optie zie die ik gemist heb?

Opties:
Samsung DCB-P850R
+ Twintuner en maar 1 smartcard
+ Opnames op interne HDD
+ Niet erg duur
+ Support van TV home
- opnames niet te exporteren

Dreambox 7025
+ Twintuner
+ Opnames op interne HDD
+ Opnames op PC te zetten
- Geen support van providers
- Erg duur
- Mogelijk minder stabiel

Dreambox 500c
- 1 tuner dus wat je opneemt moet je kijken
- Streaming opnemen, je PC moet dus aanstaan
- Geen support van providers

Humax iPVR-9200C
+ TWINtiner
+ Support van TVhome (binnenkort)

Siemens Gigaset M750C IR
+Externe USB hdd aan te sluiten
+ Support van TV home
- Buggy

Ook zit ik te twijfelen over combinatie opstellingen, een Pioneer HDD recorder met een simpele Digitale Tuner, maar ik snap niet hoe die met elkaar kunnen communiceren. DWZ als ik iets wil opnemen hoe weet de digitale tuner dan waar ie op moet afstemmen.

Tot nu toe lijkt de markt nog niet correct in te spelen op de opkomende "digitale televisie" en daarbijbehorend het stoppen van analoge TV (onvermijdelijk).
En verkopen ze voornamelijk leuke analoge speeltjes (DVD recorders, HDD recorders).

[ Voor 48% gewijzigd door EgoPro op 31-12-2006 13:00 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik heb een dreambox 500-c en volgens mij kan dat ding opnemen naar een externe bron via het netwerk. nooit geprobeerd maar ik heb de optie wel gezien. er zit dus geen interne hdd in zoals een dreambox 7025 maar hij slaat direct op op een externe bron. de 500c is ook ruim de helft goedkoper.

weet je of die samsung opnames vanaf de harddisk kan wegbranden?

[ Voor 10% gewijzigd door jozy op 29-12-2006 18:27 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als je nog wat geduld hebt dan zou je kunnen wachten op de Humax iPVR-9200C. Volgens de laatste berichten komt deze PVR in februari op de markt en schijnt over een USB poort te beschikken waarmee de opnames wel van de interne HDD gehaald kunnen worden. Daarvoor levert Humax een programma mee, Media eLinker genaamd. Of de gecopieerde opnames daarna te bewerken of te bekijken zijn via de PC is wel afhankelijk van het feit of een opnames van een kanaal gecodeerd opgeslagen moeten worden op de interne HDD of niet. Dat wel of niet gecodeerd opslaan wordt geregeld bij het kabelbedrijven.

Daarnaast is er de Siemens Gigaset M750C IR die beschikt over netwerk mogelijkheden en de mogelijkheid om een externe USB HDD aan te sluiten. Of dit apparaat echter een aanrader is weet ik niet, want na introductie bleek dat de interne hardware eigenlijk niet in staat is om gelijktijdig twee kanalen gelijktijdig te verwerken en ook nog eens een keer alle externe aansluitingen zoals netwerk en HDD goed af te handelen. In de praktijk betekent dit dat de netwerk aansluiting bijna niet bruikbaar is voor het maken van opnames.

Beide genoemde apparaten zijn overigens ontvangers die door de kabelbedrijven ondersteund worden/gaan worden. Met de Dreamboxen kan je dat wel vergeten.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Het lijkt er momenteel op dat de markt nog niet beschikbaar heeft wat ik wil. En ik denk dat ik moet wachten op de Humax iPVR-9200C zoals RG2005 al aangaf.

• ArChie
  • Niet online
Als je nog wat informatie zoekt over de Humax iPVR-9200C dan zou je eens hier kunnen kijken.

Verwijderd

De DCB-P850R is voorzien van een USB 2 ingang. Het is dus mogelijk om een een USB stick of extra HDD aan het systeem te hangen. Dit extra component kan je dan gebruiken om uitzendingen op te slaan. De DCB-P850R geeft ook de mogelijkheid om dit aangekoppelde component te formatteren. Ik heb daar echter nog geen ervaring mee, ik heb nog niets op de DCB-P850R aangesloten. Wel heb ik al mappen gemaakt op de ingebouwde HDD en opgenomen uitzendingen daarin weten te verplaatsen. Het lijkt me logisch dat het ook mogelijk is om bestanden naar het aangekoppelde USB component te verplaatsen.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
@ Excessum: Ik had dat ook gelezen maar ik geloof niet dat je dan bestanden hebt die op je PC te lezen zijn, zodat je ze op DVD kan fikken,

@RG2005 Thanks voor het linkje, ik zal zelf al op tvhomeforum te zoekn!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:55:
De DCB-P850R is voorzien van een USB 2 ingang. Het is dus mogelijk om een een USB stick of extra HDD aan het systeem te hangen. Dit extra component kan je dan gebruiken om uitzendingen op te slaan. De DCB-P850R geeft ook de mogelijkheid om dit aangekoppelde component te formatteren. Ik heb daar echter nog geen ervaring mee, ik heb nog niets op de DCB-P850R aangesloten. Wel heb ik al mappen gemaakt op de ingebouwde HDD en opgenomen uitzendingen daarin weten te verplaatsen. Het lijkt me logisch dat het ook mogelijk is om bestanden naar het aangekoppelde USB component te verplaatsen.
Helaas gaat dat niet werken. De DCB-P850R kan alleen informatie van de extern aangesloten USB stick of USB HDD halen. Samsung heeft niet voorzien in een mogelijkheid om informatie weg te schrijven op of te copieren naar het extern aangesloten apparaat. Zie het DCB-P850R topic op het TV Home forum voor meer informatie over deze tekortkoming van deze PVR.

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08-2025

KISS

Keep It Simple St*pid

Heb je 'je probleem' inmiddels opgelost?

Ik heb een Dreambox 7025 (met zelf ingebouwde HD).
Maar dit dan wel in combinatie met een schotel.
Volgens mij, is een Dreambox (7025) daar in eerste instantie voor bedoeld: een (twin)decoder (+ eventueel een ingebouwde HD-recorder)?
Persoonlijk ben ik meer dan tevreden over de kwaliteit van het beeld. Hiervoor heb ik beslist geen digi-TV nodig!
Ik had eerst UPC-analoog en na installatie van de schotel + de Dreambox had ik gratis een nieuwe TV, bij wijze van spreken dan. De beeldkwaliteit was op slag superieur.

Een Dreambox moeilijk en/of onbetrouwbaar?
Flauwekul!
Misschien is het geen apparaat, dat je moet gebruiken zonder (zo nu en dan) de gebruiksaanwijzing te lezen (RTFM), maar dat geld tegenwoordig ook voor een 'stofzuigert' ... kijk maar eens naar een Dyson?!?
Een 7025 een duur apparaat?
Als tweaker kun je natuurlijk ook zelf een PC in elkaar 'knutselen' en alles zelf uitvlooien, maar afijn je kunt ook overdrijven vind ik... KISS.
Bovendien een Dreambox aan internet èn een schotel met een Canal-Digital-kaartje van ±€ 35,-- per jaar in plaats van een duur UPC-abo kun je toch niet echt duur noemen... tòch?

Welnu als je meer wilt weten of zien... stuur me maar een mail.

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

Pagina: 1