Ik zit nu een tjidje te overwegen om digitale TV te nemen. Ik ben dus al zoekend over het internet en allerlei winkels aan het zwerven. Toch slaag ik er niet in om te vinden wat ik zoek en vraag me dus af of het aan mij ligt of dat ik gewoon verkeerd zoek.
Ik wil met
- TV-home verbinding, digitale TV kijken
- HDD recorder opnames kunnen maken
- Deze opnames eventueel op DVD branden (kan ook via PC)
- Op kunnen nemen en tegelijkertijd een andere zender kunnen kijken (twintuner)
- live TV op pause te zetten
En verder wil ik niet dat ik continue aan het ding moet tweaken om em overeind te houden. De enige optie die ik tot nu toe zie is de Samsung DCB-P850R, maar ik zie niet hoe ik hiermee de opnames kan "exporteren".
Een dreambox 7025 lijkt mij wel leuk maar mijn partner niet, dit in verband met de openheid en hierdoor mogelijk instabiliteit. (ik ben soms voor mijn werk meerdere weken van huis dan is mijn vriendin alleen en dan mag tie niet crashen) misscien dat iemand een optie zie die ik gemist heb?
Opties:
Samsung DCB-P850R
+ Twintuner en maar 1 smartcard
+ Opnames op interne HDD
+ Niet erg duur
+ Support van TV home
- opnames niet te exporteren
Dreambox 7025
+ Twintuner
+ Opnames op interne HDD
+ Opnames op PC te zetten
- Geen support van providers
- Erg duur
- Mogelijk minder stabiel
Dreambox 500c
- 1 tuner dus wat je opneemt moet je kijken
- Streaming opnemen, je PC moet dus aanstaan
Humax iPVR-9200C
+ TWINtiner
+ Support van TVhome (binnenkort)
Siemens Gigaset M750C IR
+Externe USB hdd aan te sluiten
+ Support van TV home
- Buggy
Ook zit ik te twijfelen over combinatie opstellingen, een Pioneer HDD recorder met een simpele Digitale Tuner, maar ik snap niet hoe die met elkaar kunnen communiceren. DWZ als ik iets wil opnemen hoe weet de digitale tuner dan waar ie op moet afstemmen.
Tot nu toe lijkt de markt nog niet correct in te spelen op de opkomende "digitale televisie" en daarbijbehorend het stoppen van analoge TV (onvermijdelijk).
En verkopen ze voornamelijk leuke analoge speeltjes (DVD recorders, HDD recorders).
Ik wil met
- TV-home verbinding, digitale TV kijken
- HDD recorder opnames kunnen maken
- Deze opnames eventueel op DVD branden (kan ook via PC)
- Op kunnen nemen en tegelijkertijd een andere zender kunnen kijken (twintuner)
- live TV op pause te zetten
En verder wil ik niet dat ik continue aan het ding moet tweaken om em overeind te houden. De enige optie die ik tot nu toe zie is de Samsung DCB-P850R, maar ik zie niet hoe ik hiermee de opnames kan "exporteren".
Een dreambox 7025 lijkt mij wel leuk maar mijn partner niet, dit in verband met de openheid en hierdoor mogelijk instabiliteit. (ik ben soms voor mijn werk meerdere weken van huis dan is mijn vriendin alleen en dan mag tie niet crashen) misscien dat iemand een optie zie die ik gemist heb?
Opties:
Samsung DCB-P850R
+ Twintuner en maar 1 smartcard
+ Opnames op interne HDD
+ Niet erg duur
+ Support van TV home
- opnames niet te exporteren
Dreambox 7025
+ Twintuner
+ Opnames op interne HDD
+ Opnames op PC te zetten
- Erg duur
- Mogelijk minder stabiel
Dreambox 500c
- 1 tuner dus wat je opneemt moet je kijken
- Streaming opnemen, je PC moet dus aanstaan
Humax iPVR-9200C
+ TWINtiner
+ Support van TVhome (binnenkort)
Siemens Gigaset M750C IR
+Externe USB hdd aan te sluiten
+ Support van TV home
- Buggy
Ook zit ik te twijfelen over combinatie opstellingen, een Pioneer HDD recorder met een simpele Digitale Tuner, maar ik snap niet hoe die met elkaar kunnen communiceren. DWZ als ik iets wil opnemen hoe weet de digitale tuner dan waar ie op moet afstemmen.
Tot nu toe lijkt de markt nog niet correct in te spelen op de opkomende "digitale televisie" en daarbijbehorend het stoppen van analoge TV (onvermijdelijk).
En verkopen ze voornamelijk leuke analoge speeltjes (DVD recorders, HDD recorders).
[ Voor 48% gewijzigd door EgoPro op 31-12-2006 13:00 ]