Toon posts:

XP install problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[edit]

Okay dus ik heb een laptop, DVD drive is kapot, externe DVD speler is even geen optie.

- Ik heb twee partities, XP geinstalleerd op beide ( foutje =| )
- Ik wil gewoon XP installeren op C, verder mogen ze beide leeg zijn

Ik heb de inhoud van de XP cd gekopieerd naar de D schijf en (in xp) de setup.exe gestart.

Hij gaat dan doodleuk, en hier ligt mijn probleem, de tijdelijke installatie bestanden NAAR DE C SCHIJF kopieeren.

Later moet ik kiezen op welke partitie hij gaat installeren en BAM dan zegt ie "C schijf? Nee joh, daar staan mijn tijdelijke bestanden op, daar kan niet"

Dus hoe zeg ik tegen de setup.exe "zet die tijdelijke bestanden gewoon op de D schijf"?

Of hoe doe ik het anders?

Alvast bedankt, dit is echt irritant :|

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:05 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
Ik raad je aan om te kijken of je ergens een externe DVD/CD lezer kan lenen, of een nieuwe drive kopen voor je laptop.

Staat er nog belangrijke data op die laptop? Anders zou ik gewoon ALLE partities e.d verwijderen en opnieuw beginnen.

Want waarschijnlijk is XP nu in de war door al die partities.

Gewoon je hele schijf leeghalen, alle partities verwijderen en dan XP installeren, en vanuit de XP setup partities aan maken.

[ Voor 130% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, naar Nederlands omgezet

Een nieuwe/externe dvd speler is even niet mogelijk ben ik bang

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom wil je de setup niet vanaf de CD-ROM starten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-03 23:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Outerspace schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:57:
Waarom wil je de setup niet vanaf de CD-ROM starten?
Dat wil TS wel, mar hij geeft aan dat zijn Optical drive defect is. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

_Dune_ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:01:
[...]

Dat wil TS wel, mar hij geeft aan dat zijn Optical drive defect is. ;)
Blijkbaar niet goed gelezen dus :/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, kan gebeuren :) ff wat verduidelijkt

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

waarschijnlijkt lukt het wel door in de d installatie een deamon cd aan te maken met de setup bestanden. Die laat je dan een install uitvoeren op C. Het lijkt volgens mij dan net offie van F: (virtual drive random letter) gaat installen ipv D. Waarschijnlijk parkeert ie dan de tijdelijk bestanden op D en installt op C.

Als dit allemaal werkt haal je onder je C install de muliboot weer weg en klaar !!

overigens kan je ook volgens advanced tijdens de install bepaalde mappen / roots aanbrengen. wellicht dat het zo ook kan....

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 29-12-2006 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sht.. Nope, hij kopieert ze weer naar de C schijf =|

Verwijderd

Als je nou eerst je C partitie weggooit, en daarna met de XP installatie op D: je setup start, dan wordt er toch niets naar C: gekopieerd, lijkt me?

Verwijderd

formateer c:\ eens
start je setup.exe (volgensmij) eens
vanuit de volgende folder /I386/

Verwijderd

Topicstarter
c: kan niet geformatteerd worden, denk omdat het de system volume (wat dat ook moge zijn) is

Als ik m'n C partitie weg zou kunnen gooien, zou ik de D gewoon C noemen en zou alles klaar zijn, maar dat kan dus niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:58 ]

Verwijderd

Maar je hebt dus een XP installatie op D: staan? En die D: installatie kan C: niet weggooien? Dan lijkt me dat C: het bootvolume is (het systeemvolume is meestal gelijk aan het bootvolume, maar dat hoeft dus niet). Dan kun je proberen eerst D: de bootpartitie te maken.

Verder zie ik niet goed waarom je niet op C: zou kunnen installeren als daar je installatiebestanden op staan, tenzij je dus probeert te herpartitioneren tijdens de install. Heb je een probleem met C: leeggooien (dwz. alle bestanden verwijderen, behalve de root) ipv. formatteren? En dan gewoon kiezen voor installatie op bestaande partitie c: (dus 'naast' de weggegooide C: XP installatie). Zou moeten werken.

Trouwens, het systeemvolume van letter veranderen (bv. je d: in c: veranderen) kan niet dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
'tenzij je dus probeert te herpartitioneren'... eeeuuhh =|.. als dit werkt krijg je een big 'ol reply vol met bedanktjes, ik wil klaar zijn met deze shit :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmkay...dus nu installeert ie XP, hij heeft 'm niet geformat(alleen oude versie weggegooid..?), da's wel jammer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis moet je bij de SETUP.exe uit de i386 map gewoon parameters mee kunnen gve, o.m. waar hij zijn temp-files mag neerzetten enzo :)
Is vrij simpel achter te komen door het commando
setup /?
te geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
=O

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 20:33 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Zal niet veel doen lijkt me, aangezien setup geen command line executable is.

Wel staan er bv. hier parameters voor winnt32.exe (de installer). /tempdrive oa. Maar blijkbaar worden de files altijd op de partitie gezet waarnaar geïnstalleerd wordt (dus /tempdrive geeft ook de installatiepartitie aan).

Maareh, temp files op c: en dan installeren op bestaande partitie ('naast') moet gewoon lukken hoor. Heb ik hier genoeg gedaan. Ev. c:\boot.ini nog opschonen achteraf.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast heel bedankt iedereen, ik heb hem nu gewoon "over" de oude windows op de C laten zetten, ik ga de troep die er nog op stond wel gewoon weggooien, dit zal voorlopig wel zo goed zitten, want ik heb niet zin in NOG een install :D (en dit ziet er zo goed uit)

Dat ik niet gewoon de C kan formatteren vind ik nog steeds apart, maar het zal wel

Bedankt iedereen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:44:
Dat ik niet gewoon de C kan formatteren vind ik nog steeds apart, maar het zal wel
Dat kan niet omdat je C je bootvolume is, en als je die formatteert start je PC niet meer op (zoals ik al zei). Ook als je de installatie op D: start, zijn het eigenlijk de bootbestanden op je C: die de XP op D: in het geheugen trekken (bootmenu staat ook op C: bv.).

Ev. kan je D: bootbaar maken, en dan D: de actieve partitie. Maar ik weet niet meer helemaal hoe dat bootbaar maken ging - mogelijk volstaat het kopiëren van wat bestanden (ntldr, boot.ini enz.) van c: naar d:, is mij ooit eens gelukt maar ik weet niet meer hoe precies.
Pagina: 1