Betere airflow

Pagina: 1
Acties:

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Ik heb een soort van Centurion 5 kast, maar dan zit het frontje onderaan 90 graden gedraaid. Zoals je ziet zit er aan de voorkant geen specifieke ruimte voor een intake fan, maar zoals in de topic naam al staat beschreven wil ik graag een betere airflow. In het begin had ik de twee casefans naar binnen, maar vandaag heb ik ze even naar buiten laten blazen, en dit scheeld weer paar graden.

Mijn case is nu dan niet zo warm, maar als dadelijk mijn nieuwe PC komt met een E6600 en een X1950XT (De X1900XT schijnt stressed 93 graden te kunnen worden) verwacht ik dat het systeem behoorlijk zal stijgen qwa hitte, daarom vroeg ik me af hoe kan ik nou een betere airflow maken in m'n case? Ik heb verder weinig ervaring met casemodden, maar ik zat te denken om aan de zij kant van m'n case, waar twee roosters zitten en casefan te plaatsen, is dit een goed idee?

• Flythe
  • Niet online
Ik heb ook een centurion 5 case en aan de voorkant past een 80mm fan onder de hdd. En als je in het zijpaneel een outtake of intake fan maakt, aan de achterkant een outtake fan en aan de voorkant (onder de hdd dus) een intake fan krijg je best een mooie airflow in deze kast.

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 07:34
Je kunt idd aande voorkant een fan plaatsen (80x80) Ik heb deze kast ook en heb er als outtake een 120x120 in zitten.
Miscien is het voor je nieuwe videokaart een idee om er een andere koeler op te zetten, een zahlman vf900 oid??
Mijn 7900GT @580, mem @876 (1752) wordt niet warmer dan 51 graden (BF2,FEAR) hierop heb een vf900 gezet want de orginele koeler hield de kaart niet onder de 80 graden

He who laughs last.. Thinks slowest

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maak ook goed de kabels in je kast vast en hang het netjes.

Loshangende kabels -> destructive to airflow!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 18-12-2025
Ja, ik zal zeker de case beetje opruimen, maar ik heb gene rooster ofzo voorop m'n case, wanr het is niet precies een centurion 5 he. Achterop m'n case heb ik 2 80 MM out take's geloof ik.

Verwijderd

Je kunt in 3 5.25" bays een 120 mm fan bouwen, die passen daar als het goed is precies in :)
Pagina: 1