Ik heb vandaag de 2 7600GT's binnen gekregen.
Eerst even configuratie van mijn systeem:
Asus A8N-SLI Deluxe
2x 7600GT's MSI NXT2D256E
Coolermaster I-Green power 430watt
(12v1=14 A continu en 19 A max.
12v2= 15 A continu en 19 A max.)
1 hd (ide)
1 dvd speler (ide)
en 3 fans (1x 80mm 1x 120mm en de boxed fan amd's cpu koeler)
EDIT: 2x 512MB DDR400 (Kingston HyperX CL2.0-3-2-6 1T
Hier volgt wat ik allemaal gedaan heb:
Ik heb eerst de oude drivers verwijderd en de pc afgesloten.
Oude kaart eruit (7600GS) en toen het kaartje op het moederbord omgedraaid (zit nu dus in Dual Graphics mode)
De 2 nieuwe kaarten erin (kaarten zijn exact hetzelfde) en de sli brug erop gedrukt.
in de bios mobo op
Pc opgestart en nieuwste drivers geinstalleerd. (nVidia ForceWare 93.71 WHQL)
Na de reboot gaf xp aan dat de pc geoptimaliseerd was voor sli ofzo.
op het balonnetje geklikt en sli mode aangezet.
Toen ging ik 3dmark 06 draaien. Bij de eerste loop laden gaf hij al articfacts (als ik het goed schrijf)
in de vorm van korte zigzag lijntjes met rare kleuren.
Ik weer de drivers verwijderd en weer de nieuwste opnieuw geinstalleerd.
Nog steeds dezelfde fouten in 3dmark 06
Daarna heb ik de kaarten allebei los getest. in allebei de pcie sloten. los werken ze in allebei in goed. en ook de prestaties waren 200 punten meer dan in benchmarks terwijl de kaarten gewoon standaard geklockt zijn. (werden los getest met de nieuwste drivers)
Ik alles weer terug gezet naar sli mode enzovoort en de kaarten verwisseld van slot. ook dat hielp niet.
toen heb ik de nieuwste drivers er weer af gegooid en de drivers van de cd geprobeerd.
ook dat hielp niet.
Toen heb me hd geformatteert (NTFS [niet ''snel''] en win xp opnieuw geinstalleerd met beide kaarten erin. Installatie verliep vlekkeloos.
eerst in windows de drivers vd mobo geinstalleerd. daarna begonnen met de nieuwste msi drivers. (NVIDIA VGA Driver 91.47 for Win XP/2000). weer geen beter resultaat.
(had na de installatie v/d mobo drivers een herstel punt gemaakt en had hem daar naar terug gezet)
weer de nieuwste driver geprobeerd maar je raad het al. nog steed die artifacts.
heb trouwen's ook nog met behulp van de uitleg op deze site mijn voeding door gelusd (groene en zwarte draad) en een 350watter op de hd,dvd speler, en de fancontroller gezet.
Dat hielp ook niet.
Verwacht dat mijn voeding het wel aankan. de fan draait even rustig als met de oude kaart dus. hij wordt ook bijna niet warm. ondertussen dus de 2e voeding er weer af gehaald.
mss wel erg uitgebreide tekst maar dit is dus wat ik allemaal geprobeerd heb.
weet echt niet meer wat ik nu moet doen.
Eerst even configuratie van mijn systeem:
Asus A8N-SLI Deluxe
2x 7600GT's MSI NXT2D256E
Coolermaster I-Green power 430watt
(12v1=14 A continu en 19 A max.
12v2= 15 A continu en 19 A max.)
1 hd (ide)
1 dvd speler (ide)
en 3 fans (1x 80mm 1x 120mm en de boxed fan amd's cpu koeler)
EDIT: 2x 512MB DDR400 (Kingston HyperX CL2.0-3-2-6 1T
Hier volgt wat ik allemaal gedaan heb:
Ik heb eerst de oude drivers verwijderd en de pc afgesloten.
Oude kaart eruit (7600GS) en toen het kaartje op het moederbord omgedraaid (zit nu dus in Dual Graphics mode)
De 2 nieuwe kaarten erin (kaarten zijn exact hetzelfde) en de sli brug erop gedrukt.
in de bios mobo op
Pc opgestart en nieuwste drivers geinstalleerd. (nVidia ForceWare 93.71 WHQL)
Na de reboot gaf xp aan dat de pc geoptimaliseerd was voor sli ofzo.
op het balonnetje geklikt en sli mode aangezet.
Toen ging ik 3dmark 06 draaien. Bij de eerste loop laden gaf hij al articfacts (als ik het goed schrijf)
in de vorm van korte zigzag lijntjes met rare kleuren.
Ik weer de drivers verwijderd en weer de nieuwste opnieuw geinstalleerd.
Nog steeds dezelfde fouten in 3dmark 06
Daarna heb ik de kaarten allebei los getest. in allebei de pcie sloten. los werken ze in allebei in goed. en ook de prestaties waren 200 punten meer dan in benchmarks terwijl de kaarten gewoon standaard geklockt zijn. (werden los getest met de nieuwste drivers)
Ik alles weer terug gezet naar sli mode enzovoort en de kaarten verwisseld van slot. ook dat hielp niet.
toen heb ik de nieuwste drivers er weer af gegooid en de drivers van de cd geprobeerd.
ook dat hielp niet.
Toen heb me hd geformatteert (NTFS [niet ''snel''] en win xp opnieuw geinstalleerd met beide kaarten erin. Installatie verliep vlekkeloos.
eerst in windows de drivers vd mobo geinstalleerd. daarna begonnen met de nieuwste msi drivers. (NVIDIA VGA Driver 91.47 for Win XP/2000). weer geen beter resultaat.
(had na de installatie v/d mobo drivers een herstel punt gemaakt en had hem daar naar terug gezet)
weer de nieuwste driver geprobeerd maar je raad het al. nog steed die artifacts.
heb trouwen's ook nog met behulp van de uitleg op deze site mijn voeding door gelusd (groene en zwarte draad) en een 350watter op de hd,dvd speler, en de fancontroller gezet.
Dat hielp ook niet.
Verwacht dat mijn voeding het wel aankan. de fan draait even rustig als met de oude kaart dus. hij wordt ook bijna niet warm. ondertussen dus de 2e voeding er weer af gehaald.
mss wel erg uitgebreide tekst maar dit is dus wat ik allemaal geprobeerd heb.
weet echt niet meer wat ik nu moet doen.