probleem met Sony platenspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:08
Ik heb sinds 2 maanden ofzo een Sony-platenspeler. Dat is niet echt audiofiel verantwoord ;) maar ik ben nog maar net begonnen met mijn platenhobby. Ander had ik wel al een echte.

Nou heb ik opeens sinds vandaag het volgende probleem, de platenspeler blijft steken,alsof hij steeds weer terug springt naar de vorige groef. Soms houdt tie het ongeveer 20 seconden goed en dan begint hij tog weer te kloten. Het ligt echter NIET aan de platen,hij doet het namelijk bij ELKE plaat,en ik ben er zeker van dat die platen goed zijn.

Ik heb al gekeken of het misschien aan het gewicht zo liggen,maar dat lijk je nergens in te kunnen stellen,daar hebben in ze in Japan niet over na gedacht.

Aangezien hier genoeg platen-liefhebbers ronddwalen zijn er vast wel tweakers die weten hoe ik het probleem kan oplossen. Wat is het een k*t gevoel als je opeens je favoriete muziek niet kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Tja ik heb er niet veel verstand van maar is je naald nog goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154180 op 29-12-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Anoniem: 154180 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:59:
Tja ik heb er niet veel verstand van maar is je naald nog goed?
Dat kan ik moeilijk inschatten,maar gaat zo'n ding zo van een op de andere dag kapot?
Hij deed het tot gister perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Als het puntje eraf knapt is je naald kapot.
Maar klinken je platen ook anders?

Maar zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van dit is gewoon het eerste wat in me opkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 154180 op 29-12-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Anoniem: 154180 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:07:

Maar zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van dit is gewoon het eerste wat in me opkomt.
de platen klinken gewoon als hij het wel doet. Alleen hoor ik steeds een beetje gekras in het linker-kanaal. Zodra ik dat hoor blijft tie een paar seconden later weer steken.

Zal de naald echt naar filisteinen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174876

Muziekplaten zijn zeker audiofiel verantwoord. CD-aanhangers weten niet wat ze missen :P .

Kun je geen foto posten van je platenspeler? Hetgeen wat in mij het eerst opkomt is dat er te weinig gewicht op de naald staat. Het verbaasd mij dat je dit niet kunt instellen....
Anoniem: 154180 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:07:
Een defecte naald kan ook.

Maar het probleem is dat de naald verspringt? Of niet?

Als de naald niet zou verpringen, dan zou het kunnen dat er een slecht contact is tussen de naald en de 4-voudige bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Ik bedoel dat SONY niet audio-fiel verantwoord is. Platen zelf geven het beste geluid dat je je maar kan wensen, temminste beter dan de CD's van tegenwoordig.

Maar de naald verspringt inderdaad, alsof hij terug springt naar de vorige groef,je ziet 'm ook verspringen.

Ik kan geen foto uploaden,maar misschien kan ik een afbeelding zoeken op internet.

@ecsytie: ook zo'n platenliefhebber,ik ben nog maar net met platen begonnen maar ze spelen nou al mijn marantz cd-speler weg. Als mijn platenspeler het doet temminste ;)

[ Voor 83% gewijzigd door DJ Vincento op 29-12-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174876

Oeps, iets te snel gelezen: die Sony idd.

Het probleem ligt duidelijk bij het gewicht, achteraan de arm.

Je zou toch op één of andere manier moeten hebben je TT te kunnen instellen. Anders zie ik geen andere oplossing dan een andere TT te zoeken.

Moest je een manier vinden om je TT in te stellen. Heb ik hier een tutorial: http://www.stantondj.com/v2/spt_ttsetup.asp

Niet alleen het blaast het soms cd-spelers weg, hoe vetgeil zijn platenhoezen tov die vieze plastieke doosjes... :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 174876 op 29-12-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Kan idd. een te laag gewicht zijn, of een ontregelde dwarskracht compensatie. Maar zonder informatie over je draaitafel valt daar verder niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Het gaat om een vrij bekend model van SONY:

Fully Automatic Stereo Turntable Sony PS-LX62

Het is eentje met een lift, hij zet de naald er zelf op en haalt hem er zelf af,maar het kan ook handmatig (wat ik vaak doe)

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DSony+PS-LX62%26btnG%3DGoogle+zoeken%26meta%3Dlr%253Dlang_nl&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/draaitafels/56712421-sony-ps-lx62.html

(Het is wel een marktplaats link, valt dat onder spam?)

[ Voor 54% gewijzigd door DJ Vincento op 29-12-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
klein kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zit er wellicht een anti-skating regelaar op waar je per ongeluk aan gedraaid hebt? En weet je zeker dat de naald wel goed is?

En op zich hoeft er helemaal niks mis te zijn met een Sony platenspeler, hoor; het ligt er maar net aan waar je prioriteit ligt; gewoon een plaatje draaien kan uitstekend met een goedkoop apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Volgens mij heeft Sony best een paar draaitafels gemaak die audiofiel verantwoord zijn, maar dit is er zeker niet één van. ;)

Als het puntje van de naald nog scherp is, het gewicht en de dwarsdrukcompensatie niet in te stellen zijn, is het enige wat je nog kan doen is zorgen dat je draaitafel goed waterpas staat. Werkt het dan nog niet, is het misschien een goed idee om eens langs de kringloopwinkel te gaan. Draaitafels die je daar vindt zullen wellicht beter zijn dan wat je nu hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Als je niets aan de instellingen gedaan hebt, denk ik dat de arm van je platenspeler te zwaar draait.
Of deze wordt ergens door tegen gehouden.
Omdat het een vol automatic turtabele is, denk ik dat het optil mechanisme binnen onder het draaiplateau te traag weer terug gaat, naar z'n startpunt.
Gewoon effe laten nakijken door iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176005

Idd, als ik dit lees, is mijn vermoeden ook dat het automatische afslag mechanisme de boosdoenerm, of deze moet afgesteld worden of het vet is uitgedroogd ;)
Ik zou er geen platen meer draaien, temeer je ze onherstelbaar sloopt op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Ik ga denk ik gewoon kijken naar een andere (misschien betere) platenspeler. Er wordt bij mij in de buurt nog een kenwood aangeboden (zal goed genoeg zijn). Bedankt voor de reactie's.
Pagina: 1