wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Ik denk dat je problemen zo voorbij zijn, maar ik moet je een paar vragen stellen:flippy.nl schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:34:
ik zit met het volgende:
windows xp (diverse versies geprobeerd)
nforce 4 chipset
en 2 120 gig maxtors.
nu is de clu om de in raid 0 staande maxtors (zonder problemen) de laten draaien met windows. en daar zit de clu: windows herkent de raid goed en normaal (satadrivers uit driverpack 7.12 via nlite geslipstreamd), installeert en reboot normaal (2 stap instalatie) maar de reboot daarnaa (als ie klaar is) krijg is direct een reboot om me oren gegooit, het logo komt niet eens tevoorschijn.
ik snap het dus niet meer. het zijn volledig goede windowsen, heb de engelse geprobeerd (nog wel sp2 geslipt) de X64 heeft hetzelfde en vista ook nog ff geprobeerd, maar die ziet de raid als losse schijven...
help
=Vermoeddelijk heb je de RAID driver verkeerd geïnstalleerd en wel daarom:
->Hoe ziet jouw RAID config eruit? Hardware of siftware RAID? Welke controller en de juiste drivers?
Probeer meerdere drivers te slipstreamen met je XP CD. Download alle RAID drivers die je maar kunt vinden en tijdens de setup pikt XP vanzelf de goede driver eruit. Slipstream de driver als multimap driver en/of selecteer handmatig de drivers. Je moet hier heel goed weten wat je doet. Als een driver meerdere INI's heeft moet je XP laten kiezen. Je kunt drivers namelijk op 2 soorten manieren slipstreamen. Single package INI driver, Multi package multiple INI driver. Lees heel goed alles door als je met Nlite aan de ganga gaat.
-ACPI 2.0 kun je beter disablene en de APIC kun je het beste aan laten.
-Check de vaste schijf met een utility van de fabrikant
Conclusie: Als je machine met succes door de setup heenkomt lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan je hardware ligt. De setup portie is wel een hele zware en eigenlijk een sublieme stabiliteitstest voor alle comnponenten in je systeem. Het is voor 99% een driver/setupprobleem.
Als je vragen hebt horen we het wel.
Oorzaak: Vermoeddelijk ziet de echte bootloader van XP ?(NTLDR+NTDETECT+DRIVER) de RAID ineens wel of niet en dan boot het geheel niet nee
Als het goed is gebeuren deze klachten ook in de eerste stadium van het booten. Dat je het XP logo helemaal niet ziet wijst mij heel sterk om in deze richting de oplossing te zoeken.
In geval van hardware RAID
Wat je ook nog zou kunnen doen is XP installeren op een enkele schijf en dat later met de software RAID hack van de BalusC server of te downloaden van het net (let op de de groottes van de bestanden EXACT hetzelfde zijn als de te overschrijven bestanden!!!) en dan een softwareRAID opzetten. Je kunt nog een kant uit namelijk voordat je geld moet gaan uitgeven
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:37 ]
maar de software raid gaat het niet worden want hij moet er van booten, en software raid + booten is helaas in deze versie van parralelle universums niet mogelijk...
maar wat ik zo vaag is is dat de 5600 build van vista de raid als aparte schijven ziet.
en sucses als jij daar goede drivers voor vind, volgens nvidia komen die pas ergens in jan/feb.
ik klooi nog wat aan met drivers en slipstreamen (heb nog 5 cd's
(modje die anders dit verhaal kan moven naar het softe goederen gedeelte?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Ah: Gunner in "Maxtor met Nforce probleem"
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 18:56 ]
voor zover ik het kan uitvogelen zit het in de nvidia drivers en windows.
Verwijderd
Heeft het voorheen wel gewerkt in deze zelfde combinatie?
o ja, het zijn DM9 schijven
[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 29-12-2006 20:50 ]