Ik heb sinds gister een ASUS P5B moederbord en ik ben bezig met het installeren van Windows. De installatie blijft echter hangen bij het formatteren op 0% (NTFS uiteraard). Ik heb het idee dat de instellingen van de SATA controller e.d. niet goed zijn. De harddisk zit aangesloten op een van de ICH8 connectors op het moederbord, volgens de handleiding. In de bios wordt deze schijf ook correct getoond. Ik heb geen RAID schakeling.
Andere problemen kan ik eigenlijk al uitsluiten want ik heb meerdere XP cd's geprobeerd. Ook een IDE device heeft hetzelfde probleem, maar wil wel booten (daar stond al een OS op). Ik heb ook een andere optische drive geprobeerd en de BIOS geupdate. Bij de installatie geef ik ook de nieuwste drivers mee (ASUS site), via de F6 knop en een floppy.
In de BIOS staat het op dit moment zo ingesteld (tussen haakjes zijn andere opties die ik kan kiezen):
SATA Configuration: Enhanced (Compatible, Disabled)
Configure SATA as: IDE (AHCI)
JMicron SATA/PATA Controller: Enabled (Disabled)
JMicron SATA Controller Mode: IDE (AHCI, RAID)
Ik hoop dat het probleem duidelijk is en dat iemand me hiermee kan helpen. B.v.d.
Andere problemen kan ik eigenlijk al uitsluiten want ik heb meerdere XP cd's geprobeerd. Ook een IDE device heeft hetzelfde probleem, maar wil wel booten (daar stond al een OS op). Ik heb ook een andere optische drive geprobeerd en de BIOS geupdate. Bij de installatie geef ik ook de nieuwste drivers mee (ASUS site), via de F6 knop en een floppy.
In de BIOS staat het op dit moment zo ingesteld (tussen haakjes zijn andere opties die ik kan kiezen):
SATA Configuration: Enhanced (Compatible, Disabled)
Configure SATA as: IDE (AHCI)
JMicron SATA/PATA Controller: Enabled (Disabled)
JMicron SATA Controller Mode: IDE (AHCI, RAID)
Ik hoop dat het probleem duidelijk is en dat iemand me hiermee kan helpen. B.v.d.