voor als je vragen hebt over je ipod

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Ik heb zelf een vraag over m'n ipod maar ik heb nog geen topic gezien waar je gewoon vragen over ipods en misschien andere apple producten kwijt kan.(zeg het maar als dit een te uitgebreid topic is. als dit zo is verander ik het wel naar alleen ipods ofzo, als dat kan.)

Dus brand maar los met je vragen en antwoorden.

mijn vraag: ik heb zelf een ipod waar 20G op kan maar er staat FAT32 op, dus er kunnen geen bestanden groter dan 4G op. ik wil graag grotere bestanden er op kwijt (ISO's bijvoorbeeld), maar dan moet ik hem converten naar NTFS. hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Door je Ipod via computer managment te formateren naar een NTFS tabel. Alleen kan Itunes hier niet mee overweg

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En de iPod zelf ook niet trouwens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je iPod kan dan toch ook niets meer met de HD?

Wat je wel zou kunnen proberen (eigen risico) is het maken van een tweede partitie in NTFS. bv zoals http://www.macgeekery.com/node/6 . Maar of dat bij een 20GB iPod de moeite is?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 10:34
Toch heb ik (uit eigen interesse) ook een beetje gegoogled, en het blijkt wel te werken.
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat je de 'convert' utility moet gebruiken die in XP zit. Deze convert dus FAT32 naar NTFS...niet andersom.
Daarna moet je defragmenteren om zo alle nieuwe vrije ruimte een beetje te ordenen aangezien NTFS kleinere fragment grotes gebruikt (normaal).

Helaas heb je dan geen schijn van kans meer met een Mac OSX...mocht dit een probleem zijn.

Google het nog even verder en...try at your own risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
bedankt shnazzle, maar waar zit die convert utility? en kan er iets mis gaan, aangezien het "try at your own risk" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Tip: Apple Talk kijk eens rond hoeveel grote topics er al zijn over iPod's ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.