Windows CD boot niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje, ik vind de laatste tijd dat mijn systeem behoorlijk is vertraagd en ik wil mijn PC formatteren. Ik doe dit altijd doormiddel van de Windows XP Prof CD en die boot ik dan bij starten van de PC. Maar het lukt nu niet, het vervelende is: Ik heb geen diskette station. Ik heb in BIOS al CD/DVD op boot plek nummer 1 gezet. Maar het lukt gewoon niet! Bestaan er anders ''boot'' dingen voor de USB poorten? Wie kan mij helpen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wat heeft het diskette station te maken met het niet booten van je cd? Is het geen legale cd en moet je hem via diskette aanspreken?

Er zijn trouwens diskettestations voor USB poorten, maar het ligt aan je moederbord of je hiermee kunt booten. (en natuurlijk het medium wat je erin doet)

Hier kon uw advertentie staan

• StanPC
Nitroglycerine schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:50:
Wat heeft het diskette station te maken met het niet booten van je cd? Is het geen legale cd en moet je hem via diskette aanspreken?

Er zijn trouwens diskettestations voor USB poorten, maar het ligt aan je moederbord of je hiermee kunt booten. (en natuurlijk het medium wat je erin doet)
Met dat diskette station wil ik zeggen dat de ik die niet heb, dus dat ik geen boot diskettes kan gebruiken. En ja het is een Legale cd.

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 20:34
Heb je meerdere cdrom spelers ?
Andere bootable cd proberen ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:56
In de bios kan je vaak kiezen van welke CD/DVD speler je PC moet booten. Probeer eens in het submenu te komen van die CD/DVD optie. In mijn BIOS is dat ook zo, dan staat CD/DVD wel bovenaan, maar kan ik alsnog een selectie maken van welke CD/DVD speler ik wil opstarten.

Als dit alles te veel moeite is, kan je ook nog de CD in de andere speler doen, waarschijnlijk start je PC dan wel daarvan op

Succes :)

• StanPC
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:27:
In de bios kan je vaak kiezen van welke CD/DVD speler je PC moet booten. Probeer eens in het submenu te komen van die CD/DVD optie. In mijn BIOS is dat ook zo, dan staat CD/DVD wel bovenaan, maar kan ik alsnog een selectie maken van welke CD/DVD speler ik wil opstarten.

Als dit alles te veel moeite is, kan je ook nog de CD in de andere speler doen, waarschijnlijk start je PC dan wel daarvan op

Succes :)
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet :'(
Iemand nog tips?
Pagina: 1